احمدی نژاد مناظره نمی‌کند؟

 چند روز پیش اکبر اعلمی، نماینده‌ی سابق مردم تبریز در مجلس، از محمود احمدی‌نژاد برای انجام یک مناظره دعوت کرد اما سردار خورشیدی و وحید هروآبادی از نزدیکان احمدی‌نژاد، اعلمی را هم شأن احمدی‌نژاد نمی‌دانند.

احمدی نژاد مناظره نمی‌کند؟

البته خورشیدی معتقد است مسائلی که اعلمی مطرح کرده است، دغدغه‌ی امروز مردم نیست و وحید هروآبادی هم می‌گوید آقای اعلمی بیاید و با من مناظره کند.

از سوی دیگر بامداد لاجوردی فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید اگر دو نفر سوابق اجرایی یکسانی نداشته باشند نمی‌توانند با هم مناظره کنند. متن کامل این گفت‌وگوها در پی می‌آید:

خورشیدی: مناظره حول مسائل مهم‌تر و مطالبات کشور باید صورت گیرد

احمد خورشیدی پدر داماد محمود احمدی نژاد ، درباره‌ی دعوت اکبر اعلمی از او برای مناظره گفت: ببینید! مناظره حول مسائل مهم‌تر و مطالبات کشور باید صورت گیرد، آقای اعلمی که کاره‌ای نیست. مثلاً آقای روحانی باید با آقای احمدی‌نژاد مناظره کند، قبلاً آقای احمدی‌نژاد این ایده را مطرح کرده بود. مسائل مهم‌تری وجود دارد مثل اینکه چرا اقتصاد ما در این هشت سال به این وخامت رسید؟ روی این مسائل باید مانور داد تا بدانیم راهکارها چیست. بیان مشکلات بیست درصد و هشتاد درصد مربوط به راهکار است، پس در این شرایط فرصت نداریم که به دنبال حاشیه برویم. مطرح‌کردن مسائلی که آقای اعلمی گفته است، مشکلی را از ما حل نمی‌کند و دغدغه‌ی کشور نیست.

او افزود: دغدغه‌ی مردم الان اقتصاد، فقر و بیکاری است. درباره‌ی اینها باید حرف زد. فرهنگ رسانه بسیار تأثیرگذار است و واقعاً رکن چهارم دموکراسی است. باید وظیفه‌ی خود را به‌خوبی انجام دهد. مثلاً رسانه بپرسد کاندیدهای ریاست‌جمهوری چه برنامه‌ای برای عبور از این شرایط دارند؟ اما متأسفانه رسانه‌ها هم مهندسی شده گزارش را منتشر می‌کنند و بسیاری از مسائل جناحی است.

پدر داماد احمدی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که آیا احمدی‌نژاد درخواست مناظره با اکبر اعلمی را می‌پذیرد یا خیر، گفت: نمی‌دانم باید از خودشان پرسید. سؤال اصلی من این است که این مناظره چه مشکلی را حل می‌کند؟

هروآبادی: من هم از آقای اعلمی دعوت به مناظره می‌کنم

وحید هرو آبادی -از روحانیون نزدیک به احمدی نژاد- درباره‌ی دعوت اکبر اعلمی از محمود احمدی‌نژاد برای مناظره گفت: من هم از آقای اعلمی دعوت به مناظره می‌کنم. بنده طلبه هستم و ۱۵ سال سابقه‌ی تحصیلات حوزوی دارم. نزدیک به بیست سال در حوزه بودم. در حوزه و دانشگاه تدریس کرده‌ام. با قشر جوان و مشکلات جامعه آشنا هستم. آقای اعلمی با من مناظره می‌کند؟ به نظرم اصلاً مرا آدم حساب نمی‌کند. بقیه‌ی آقایان هم همین‌طور هستند.

او ادامه داد: یک‌بار آقای تاج‌زاده از آقای احمدی‌نژاد برای مناظره دعوت کرد اما به عقیده‌ی من برای مناظره افراد باید هم‌وزن باشند، این ربطی به گفت‌وگو ندارد. باسابقه‌ترین فرد در امور اجتماعی با کسی که تازه ‌وارد میدان سیاست شده است باید گفت‌وگو کند و به آن پاسخ دهد. کمااینکه الان اگر کسی بخواهد با آقای دکتر احمدی‌نژاد صحبت کند، ایشان مثل آب خوردن در دسترس هستند، همه می‌توانند صبح ساعت هشت صبح در میدان هفتاد و دو ایشان را ببینند. تقریباً هیچ سیاستمداری این‌طور نیست، اسوه‌ی اخلاق جریان اصلاح‌طلبی آقای خاتمی است و فکر نکنم بتوانید با ۱۵ بار ارسال نامه هم او را ببینید.

البته تلقی من این است شاید دوستانی بگویند این‌طور نیست و ایشان هم در دسترس است. من هم می‌خواهم با اصلاح‌طلبان به‌خاطر سیاست‌هایی مثل بالارفتن از در سفارت، تخریب رابطه‌ی ایران و آمریکا، حجاب اجباری و حمایت عبدی از اعلامیه ضد حقوق بشر در موضوع حجاب گفت‌وگو کنم. یکبار در دفتر شما مناظره داشتیم که یک اصول‌گرا در رفت، امیدوار هستیم اصلاح‌طلبان پاسخگو باشند و تا آخر بنشینند. آقای احمدی‌نژاد از صبح تا غروب مناظره می‌کند، با آدم‌ها گفت‌وگو می‌کند. نظر می‌دهند و او نظراتشان را نقد می‌کنند، خیلی روشن است این دعوت آقای اعلمی اکت سیاسی است و وقتی وارد یک اکت سیاسی می‌شوید دیگر تنها شما نیستید.

او درباره‌ی اینکه احتمال دارد، محمود احمدی‌نژاد پیشنهاد این مناظره را قبول کند، گفت: اگر آقای احمدی‌نژاد مناظره را قبول کند، من حتماً به دفترش خواهم رفت و به او می‌گویم آقای دکتر چرا شما شأن خود را رعایت نمی‌کنید؟ آقای اعلمی مگر سابقه موقعیت و امکانات شما را دارد؟ از اقصا نقاط ایران از آقای دکتر احمدی‌نژاد برای ریاست‌جمهوری دعوت می‌کنند، اما آقای اعلمی برای مطرح‌شدنش نام خود را کنار آقای احمدی‌نژاد قرار می‌دهد. روشن است وزن اجتماعی اینها برابر نیست. من همواره از گفت‌وگو استقبال می‌کنم، اما اکت سیاسی را با گفت‌وگو و مناظره نباید اشتباه گرفت.

لاجوردی: برای مناظره باید سوابق اجرایی افراد برابر باشد

بامداد لاجوردی - فعال سیاسی اصلاح‌طلب - درباره‌ی دعوت اکبر اعلمی از احمدی‌نژاد برای مناظره گفت: صحبت نزدیکان احمدی‌نژاد درباره‌ی اینکه این دو فرد هم شأن هم نیستند، درست است. وقتی بین دو فرد مناظره می‌شود، دو فرد باید از نظر سوابق اجرایی و عملکرد هم شأن هم باشند. اما این مسئله نافی این نیست که آقای احمدی‌نژاد خیلی شفاف پاسخ عملکرد دوره‌ی خود را بدهد. در مناظره می‌خواهید تقابل‌های فکری و اجرایی همدیگر را بپرسید. وقتی دو نفر مسئولیت‌هایشان با هم برابر نباشد و سابقه‌ی اجرایی یکسانی نداشته باشند نمی‌توانند یک فرد را به همان اندازه به چالش بکشد. پست آقای اعلمی خیلی سبک‌تر از رئیس‌جمهور بوده است.

او درباره‌ی اینکه آیا محمود احمدی‌نژاد درخواست این مناظره را قبول می‌کند، گفت: آقای احمدی‌نژاد شخصیت خاصی دارد، همان‌طور که با یک رسانه دست چندم مصاحبه می‌کند، احتمال اینکه درخواست مناظره را قبول کند هم وجود دارد. چون آقای احمدی‌نژاد در نهایت از این موضوع بهره‌برداری می‌کند و غیرقابل‌پیش‌بینی است و ممکن است یک استراتژی دیگری بچیند. الان رقابت بر سر این است که رسانه‌ها مسئله‌ی خود را مطرح کنند، آنهایی که احساس می‌کنند که مسائلی که آقای اعلمی مطرح می‌کند، دغدغه نیست می‌توانند با رسانه‌های نزدیک به خود مشکلات خود را مطرح کنند.

او در انتها گفت: فرض کنید اگر انصاف میزبان این برنامه باشد، اگر دغدغه را اشتباه تشخیص دهد، حرفش شنیده نمی‌شود اگر هم مسئله را درست شناسایی کرده باشد، مورد استقبال قرار می‌گیرد. این به خود آن رسانه برمی‌گردد. اگر کسی هست که موضوع بهتری دارد آن را مطرح کند، اگر صداوسیما مناظره را برگزار کند، می‌توانید بگویید این مسئله‌ی کشور نیست اما وقتی از یک رسانه خصوصی مطرح شود، به خود رسانه مربوط است.

منبع: انصاف نیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 30
  • ناشناس
    0

    اعلمی ،واقعأ هههههههه،اگر جواب سلامت را آقای دکتر جواب فرمودندمسرور باش وسر خوش البته به این دلیل که جواب سلام واجب است نه اینکه تو در مقابل ایشان نیمچه عددی هم نیستی وجایگاه خودت را بشناس پایت را از گلیمت بیرون نزار ،انشاالله که متوجه شده ای

    نظرات شما -
    • علی
      0

      یعنی میخوای بگی احمدی نژاداز خدا هم بالاتر گناهکاران در مقابل خدا هم از خودشان دفاع میکنند.کم گند زده تو این مملکت که نوشابه براش باز میکنی.جلوی تمام صادرات نفت و بازگشت پول تو مملکت با سیاست این آقا گرفتند. خودت دو سه ماه کاسبی نکن و هیچ کس هم نگذارند طلبت را بدهد بعد بیا کری بخوان.

    • ناشناس
      0

      تحریم زمان این آقا یا دیگری فرق نمیکندمهم عبور از تحریم است که دکتردرست تشخیص داد وخانه مهر را راه انداخت وهم تولید به راه افتاد وهم بسیاری خانه دار شدنددولت کافی بود که ادامه میداد مطمئن باش هم جمعیت درست شده بود وهم شاید ترامپ هم جرأت این کار را نداشت چون دشمن از دولت بهتر کشور مارا رسد میکند هر دولتی مسکن را اشباح کند برنده است اعلمی هم در همین راستا میخواهد دلالان ومافیای مسکن را حمایت کند چون دکتر اولین کاری که میکند مسکن مهر را ادامه میدهد وبازارهای موازی هم به دنبال او سر خم میکنند شاید اشتباهی هم دکتر کرده ولی مثبتهایش بیشتر است

  • کاربر ناشناس
    0

    این همه به جان هم افتادن بخاطرمال وشهرت دنیاست

  • اجورانی
    0

    این که همیشه می گوید من خاک پای ملتم پس اینجا چطور شان خود را این قدر بالا می بیند !؟

  • کیان
    0

    جولی یک دفع که نمیشه بری فینال بیا از دوره مقدماتی شرع کن تا برسی به قیف خخخخ

  • ناشناس
    0

    آقای اعلمی شأن شما بالا تر از اینهاست که با دکتر مناظره کنی ممکن است در جوانی خدای نکرده یه کاری کرده باشی دکتر که می شناسی

  • علی
    0

    یک دیوانه سنگی تو چاه میندازد صدتا عاقل هم نمی تونه درش بیاره اقای اعلمی برای مطرح شدنت راه دیگری پیدا کن اینکه نشد هر که از راه برسه مدعی بشه دلبندم

  • ناشناس
    0

    مناظره کنید که چه بشود؟! به فرض محال جلسه مناظره ای بین سیدمحمد خاتمی و دکتر محمود احمدی نژاد در مورد موضوعات روز کشور برگزار شود و از تلویزیون هم پخش شود خب نتیجه اًن چه بشود؟! اصلاً مگر شما اختیارات قانونی یا فراقانونی دارید که بتوانید تغییرات در جهت اصلاح امور کشور ایجاد کنید؟!

  • ط
    0

    لطفا شما با کروبی مرحوم هاشمی موسوی خاتمی و روحانی برای مناظره با احمدی نژاد تشریف بیاورید ضمنا از بیرون هم می توانید یار کشی کنید بشرط اینکه تضمین بدهید جر زنی نکنید مضافا اکنون موقع پاسخگویی عملکرد ۸ ساله دولت تدبیر و امیدتان به کشور و ملت است .نه صحنه رقابت ریاست جمهوری با احمدی نژاد. ایشان در حال حاضر یک شهروند عادی هستند معنی جامعه مدنی را که خوب بلدید..

    نظرات شما -
    • منصوری
      0

      هاشمی مرحوم که نبود اما آن موقع صدا و سیما محکم پای حاجی محمود بود.جرزن هم که احمدی نژاد و صدا و سیما بودند.ادعا صاف بودن داشت و خاوری رو از کانادا آورد و چپاند برای چپاول و معاون اولش هم که به عنوان دزد محکوم شد.نفت هم که به قیمت بابای همه ما فروخت و انقدر هارت وپورت کرد که تحریم ها چپاندن تو پاچه ملت که صدها عاقل هم نمیتوانندما را از آن نجات بدهند.

  • شهرام.ر
    0

    این احمدی نژاد ی که ما می‌شناسیم، همه کاری می‌کنه اما به وقتش . مناظره هم به وقتش .

  • ناشناس
    0

    مناظره بین روحانی و احمدی نژاد

  • رها
    0

    اعلمی با بزرگترش هم بباد سوسک میشه

  • ایرانی
    0

    آنهایی که اعلمی را میشناسند خوب میدانند اتفاقا احمدی نژاد در سطح اعلمی نیست

  • حرف دلم
    0

    خسته ایم

  • منم مختار
    0

    کسانی که عقیده دیدن دارند و بی اخلاقی را رواج دادند اینها همه در مقایسه با آقای خاتمی عددی نیستن انسان سالم و دانشمند و پرهیز کار دکتر سید محمد خاتمی مقتدر بزرگ عصر ایران خداوند دشمنانش را خوار بگردان آمینو

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      همون روحانی و خاتمی هستند که مثل آدمای ساده هی میگن چند تا سانتریفیوژ داریم و... کلی اطلاعات حتی میرن تو پاریس میگن.

  • کاربر ناشناس
    0

    چیزی که عیان است چه حاجد به بیان است (8سال عملکرد احمد نژا دیدیم خوب بود)عملکرد8سال حسن روحانی دیدیم گندزد به همه چه ) بس مناظره نمی خواد

  • رفیق
    0

    در مناظره آنچه مهم هست جایگاه افراد هست تنها ریاست جمهور می تواند با رییس جمهور مناظره نماید که روی کارها تسلط دارند و این نماینده عددی نیست

  • محمد
    0

    بهترین ناظر مردم هستند و نیاز به مناظره نیست.در پای صندوق رای همه چیز مشخص می شود احمدی نژاد مردمی هست و مورد اقبال مردم

  • رفیق
    0

    جناب اعلمی اگر خود را وزنه ای می دانید چرا در انتخابات ۱۴۰۰ حضور پیدا نمی کنید

  • فتاحی
    0

    در مملکت ما از لحاظ سیاسی باید نزاکت باشد. هر کس بلند می شود ادعای بلند پروازانه دارد و احترام بزرگتر را نگه نمی دارد.

  • کوروش
    0

    الحق والانصاف هرگزدست به چنین اقدام احمقانه ای نزنیدجناب اعلمی که چنان بلایی احمدی نژادسرتان می آورید که آبروی نداشته تان رابه بادفناخواهدداد.

  • کاربر ناشناس
    0

    سسس نه

  • رحیم آب منگول2
    0

    زنده باد سید محمد خاتمی تنها رییس جمهور تاریخ کشور که نه دزد بود نه پاچه خوار

  • دلسوز
    0

    اعلمی طرفدار مردم بود نه مثل احمدی نژاد که در سال 88 به ایران هزینه ای وارد کرد که جنگ هشت ساله وارد نکرده بود آن وقت مردم از لج رفسنجانی به او رأی دادند بعدش هم فهمیدند که چه اشتباهی کردند احمدی نژاد لیاقت ریاست جمهوری مردم بزرگ ایران را نداشت

  • حسین
    0

    در برخی مناظره‌های آقای اعلمی در دانشگاه‌ها حضور داشته ام مثل مناظره او با مصباحی مقدم و رسایی یکبار هم چند روزی با الهام که از طرف شورای نگهبان آمده بود در شبکه دو مناظره کرد. چنان این سه تا را مستند و منطقی فتیله پیچ کرد که فکر نمی‌کنم دیگه تن به مناظره با اعلمی بدهند‌. احمدی نژاد که با عملکرد و رفتارهای غلطش آنقدر دست اعلمی آتو داده که فکر می‌کنم در دقایق اول مناظره تومارش را در هم پیچیده و ضایع کنه. مرد می‌خود با اعلمی مناظره کنه. بسم‌الله

  • محسن
    0

    جالبه که بعضی از هواداران احمدی نژاد مثل خودش متوهم و خودشیفته و در عین حال بد دهن اند

  • رضا
    0

    جناب اقای خورشیدی درست آقای دکتر اعلمی هم وزن اقای احمدینزاد نیستند . چراکه مثل آقای احمد ینزاد به مردم و همنوعانوش و انقلاب ظلم نکرده است که هم وزن ایشان باشد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها