روزنامه کیهان، خطاب به مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی:

خود شما از بیت المال استفاده می‌کنید، چرا می‌گویید معممین و نظامیان کاندیدای ریاست جمهوری نشوند؟

روزنامه کیهان خطاب به مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی از سیاست‌های این روزنامه در قبال انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ انتقاد کرد.

خود شما از بیت المال استفاده می‌کنید، چرا می‌گویید معممین و نظامیان کاندیدای ریاست جمهوری نشوند؟

روزنامه کیهان نوشت : روزنامه جمهوری اسلامی سال‌هاست که متعلق به بیت‌المال است و حزب جمهوری اسلامی را در خدمت طیف‌های زاویه‌دار با نظام و انقلاب قرار داده است.

مدیر این روزنامه اخیرا در سرمقاله‌ای با استقبال از اینکه آیت‌الله رئیسی، ملاقات انتخاباتی با جمعی از اعضای خبرگان را نپذیرفته، آن را امتناع شایسته می‌خواند و می‌نویسد: امتناع آقای رئیسی از حضور در جلسه جمعی از اعضاء مجلس خبرگان رهبری که طبق آنچه در خبرها آمده درصدد بودند از ایشان برای داوطلب شدن در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دعوت نمایند، حرکت شایسته‌ای است.

این حامی ریاست‌جمهوری هاشمی رفسنجانی و روحانی، در ادامه می‌نویسد: شرایط کشور اکنون به‌گونه‌ایست که استمرار حضور افراد معمم در رأس قوه مجریه به صلاح نیست. در حال حاضر، مسئولیت‌های حساسی همچون تأمین نان و آب و امنیت و اطلاعات کشور که مستقیماً با زندگی روزمره مردم سروکار دارند برعهده افراد معمم است. حتی اگر کسانی معتقد باشند که روحانیت باید چنین مسئولیت‌هائی را برعهده داشته باشد، خوبست بپذیرند برای مدتی این مسئولیت‌ها به افراد غیرروحانی واگذار شوند تا آنها نیز ظرفیت‌ها و توانائی‌های خود را نشان بدهند.

وی سپس ادامه می‌دهد: کنار رفتن روحانیون از صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ به معنای واگذار کردن آن به نظامیان نیست. نظامیان نیز تخصص دیگری دارند که تناسبی با مدیریت سیاسی - اجرایی کشور ندارد. همین حالا که مجلس یازدهم بیش از ۴۰ عضو نظامی دارد و مدیریت آن نیز برعهده یک نظامی است، می‌بینیم که نه‌تنها توفیقی در پیشبرد اهداف نظام متناسب با نیاز کشور ندارد، بلکه در مواردی با برخوردهای تهدیدآمیز، شاکله قانونگذاری را از مسیر طبیعی خارج کرده است.
نویسنده توضیح نداده که چرا این حرف‌ها را به هنگام 8 سال ریاست‌جمهوری هاشمی، 8 سال ریاست‌جمهوری خاتمی و 8 سال ریاست‌جمهوری روحانی نزده بلکه اتفاقا در اغلب این دوره‌ها، تبلیغاتچی و توجیه‌گر سوءمدیریت‌های دولت سازندگی و تدبیر و امید بوده است؟ به یک معنای دیگر، امثال وی هم‌اکنون به خاطر سوءمدیریت فاحشی که به کشور و مردم تحمیل کرده‌اند، عذرخواهی کنند و نه اینکه تعیین تکلیف بکنند که چه کسانی نامزد نشوند (تا لابد دولت ناکارآمد مورد حمایت آنها تمدید شود)!

یادآور می‌شود طبق قانون اساسی، رئیس‌جمهور از میان رجال سیاسی و مذهبی که مدیر و مدبر و دارای حسن سابقه و امانت و تقوا باشند انتخاب می‌شود و از این جهت، نامزدهای ریاست‌جمهوری منحصر در کسوت و سمتی مشخص نیستند همچنان که صاحبان کسوت‌ها و سمت‌های مختلف هم، محرومیتی به خاطر نوع منصب و سمت‌شان ندارند.

به نظر می‌رسد افراطیون مدعی اصلاحات - و محافل رسانه‌ای دنباله‌رو آنها - بیش از هر چیز، از اینکه دولت، با مدیریتی حزب‌اللهی و پرانرژی نو شود و بساط مدیریت تنبل و اشرافیت‌زده و غربگرا را برچیند، نگران هستند و به همین دلیل هم سعی می‌کنند هرکدام از نامزدها را به بهانه‌ای آماج ترور شخصیت قرار دهند یا نسخه مصلحت نبودن نامزدی‌شان را بپیچند.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • کاربر ناشناس
    0

    ماشالله همتون دستی به بیت المال دارید

  • محمد
    0

    ای آقا این ها همان کسانی هستن که ثنا گوی شاه بودند صدقه سر امام خمینی عزیزمان انقلابی بدون عمل شده اند وبه تازگی دراین روزنامه اختلاف پراکنی زیاد میشود میدانید چرا چون به ولایت حسادت میورزند..ولی کور خواندن ‌چون چراغی را که ایزد بر فروز هر ان فوتش کند ریشش بسوزد بهر حال جناب آیت الله رئیسی دنباله رو ولایت است وانشاالله خداوند ایشان را نگهدار است و همه مردم منصف ایران دوستش دارند (درود بر مدیران ودست اندرکاران روزنامه به روز کیهان)

  • مجتبی
    0

    از نظر کیهان، همه گروه ها ، احزاب، شخصیتهای دوران انقلاب ، با انقلاب زاویه دارند. همراهان امام که بهمراه امام وارد کشور شدند، با انقلاب زاویه دارند. شورای انقلاب، مجلس موسسان با انقلاب زاویه دار شده اند. اساتید دانشگاه، فارغ التحصیلان، دانشجویان با انقلاب زاویه دارند یا غرب زده اند. اهالی هنر و رسانه ها و خبرگزاری ها با انقلاب زاویه دارند. روسای جمهور قبلی جز دو نفر که البته یکی که اصلا فرصت کار کردن پیدا نکرد، همه فتنه گر شدند. وزرای قبلی و نمایندگان ادواری مردم، همه بریده اند!!!!! اینطوری ست که میگویند بدترین حمله، دفاع بد است. و اینگونه انقلاب را به کوچه های بن بست میکشانند

  • ب
    0

    این چه استدلال پوچیه ؟ اگر کسی از بیت المال ارتزاق میکنه نباید بگه روحانیون کاندیدا نشوند؟ اگر آزادی بیان داریم باید گفته بشه . قضاوت درمورد حق یا نا حقش با مردمه

  • فرشادآزاد
    0

    باسلام حضرت شریعتمداری الان که کل مملکت ازصدرتاذیل تحت فرمان معممین قرارداره چیزی بالاترتواین مملکت اگه وجود داره که شمابهش دسترسی ندارین بگین تاملت خودش تقدیم کنه هرگوشه این مملکت نگاه کنی تمام داروندارمملکت دست شماست یک روحانی وقتی رسمابه کسوت مقدس روحانیت درمیادومعمم میشه شریک همه بودجه میشه نگاه کنیدیک ارتشی یک کارمندیک کارگرباسی سال زحمت حقوقش بیش ازسه تا چهارمیلیونه امایک روحانی با استخدامش ده برابرحقوق داره این حرف شما ازاون دست حرفهایی که خودتون هم بهش میخندین

  • جمعه
    0

    این حسین آقا فقط تا نوک دماغ خودش را می بیند.بهترین دفاع را در حمله می بیند.به همه دیدگاه ها یورش می بردو همه را مقید به پذیرش و دیدگاه خود میکند. حسین آقا خودت جزء کسانی هستی که از بیت المال ارزاق میکنی و با فرستادن روزنامه به ادارات داری بیت المال را تلف میکنی.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کاش این بود که میگی اگه نوک دماغشا میدید که لااقل دومتر جلوترا باید میدید نه عزیزم فقط صفرهای جلو حسابشو میبینه

  • ناشناس
    0

    دم روزنامه کیهان گرم که با هرکسی وهرپست ومقامی که به این انقلاب ونظام وخون هزاران شهید که به پای ان ریخته شده خیانت کنه پته اش را بهم میریزه. خیلی هستند تازمانی که پست وجایگاهی دارند و به بیت المال چنگ میاندازند واز همه امکانات دولتی برخوردارند خودشان را فدایی انقلاب ومردم جا میزنند ولی به محض اینکه از کار ومقامشان کنار زده میشوند از ضد انقلاب هم بدتر میشود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اگه چشم باز داشتی میدیدی که اونیکه واقعا" به خون شهدا و مملکت خیانت میکنه کیه اما امان از طوطی صفتان

  • کیان
    0

    رئیس جمهور فقط تتلو ، شیشه پاک کن فقط کیهان .

  • علیرضا
    0

    اقای شریعتمداری شیپور پوچ تبلیغاتی شما از کجا تامین میشه .از صندوق صدقات کمیته امداد .از بنیاد مستضعفان .از ایران خودرو از............روحانیون فقط به صندلی های خیلی بزرگ علاقه پیدا کردن در مدیریت خردو کلانش امنحانشو پس دادن نتیجه فقر .بدبختی .فساد.دزدی.عقب ماندگی........ ای کاش این صندلی ها رو رها کنن به و وظیفه ذاتی خودیعنی دعا کردن بپردازند حالا چه برسه به نظامی های فارغ التحصیل از دانشگاه امام صادق و امام حسین.

  • ناشناس
    0

    آقای شریعت مداری خودشون و قلم شون یکی از ریشه های اصلی مشکلات این کشورند بودجه مفت گرفته و ارجیف تحویل جامعه میدن . لطفا پول مفت بگیر بخور ولی ساکت باش ریا دیگه جواب نمیده

  • بهلول
    0

    فکر میکند ازهمه باید بازجویی کند شریعتمدار.فکرکنم بازجویی رادوست دارد قنبروفاداربیت.

  • شهرام.ر
    0

    این بیت‌المال فعلا سفره بزرگی است که(به بهای خون مردم ) پهن شده ، بخورید و بیاشامید ولی ، با هم دعوا نکنید.

  • کبلاقا تیرشیش
    0

    ظاهرا قفل کردند!!!!!

  • مورچه
    0

    شما دو نشریه پاچه خواری میکنید تا کاسه ای بلسید یکی کاسه لیس چپ یکی کاسه لیس راست هستید خاک برسرتون بی لیاقت های کاسه لیس

  • کوروش
    0

    حسین بنگی خف ودیگرهیچ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها