رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

آمریکایی‌ها اَبَر دزد هستند/ عربستان در از بین بردن آثار تاریخی حرف اول را می‌زند

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: عربستان سعودی در منطقه حرف اول را در از بین بردن آثار تاریخی می‌زند اصلاً بنای این سلسله خبیث همین است.

آمریکایی‌ها اَبَر دزد هستند/ عربستان در از بین بردن آثار تاریخی حرف اول را می‌زند

مراسم آئین افتتاح ساختمان موزه دفینه و کاخ مرمر برگزار شد. در این برنامه حجت السلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری ضمن قرائت نامه مقام معظم رهبری در خصوص شناسایی، مرمت و آماده سازی شش موزه در سطح استاندارد اعلام کرد: حضرت آقا در این نامه نوشته‌اند امکان بازدید آحاد مردم از این موزه‌ها فراهم شود.

وی همچنین در سخنانی بیان کرد: وقتی وارد موزه شدم، دیدم آیه‌ای در اینجا نقش بسته است که با تشکیلات موزه و داستان حضرت موسی و شکافتن دریا ربط دارد، خداوند جنازه فرعون را از آب نجات داد تا برای آیندگان درس عبرتی باشد. در حال حاضر آثاری که در موزه‌ها وجود دارد درسی برای آیندگان است. کشورهای مستکبر جهان آثار کشورهای دیگر را غارت کرده‌اند.

محمدی گلپایگانی گفت: پل برمر که بعد از سقوط صدام حاکم آمریکایی عراق شد چه‌ها که نکرد. کشور عراق آثار فاخری داشت که همه را به غارت برد. البته آنها ابر دزد هستند. سری به موزه لوور بزنید، بخش مربوط به آثار سرقت شده از ایران دارد. سر در تخت جمشید را که چند تن وزن دارد در زمان قاجار به ساحل و سپس به پاریس بردند. بخش دیگری از این موزه مربوط به کشور مصر است، آنجا می‌توانید جسد فرعون را ببینید. شاید همان فرعون زمان حضرت موسی باشد. اینها نشان می‌دهد فرانسوی‌ها در این موزه چیزی از خودشان ندارند بلکه همه آثارش سرقت شده است. موزه آرمیتاژ روسیه هم همین طور است.

وی گفت: رضا شاه در زمان تبعید، سوار کشتی حامل آثار زیادی شد. اما به او گفتند که باید سوار کشتی دیگری شود. آن هم کشتی که هیچیک از این آثار را نداشت. محمدرضا نیز هر چه توانست با خود برد. در مجموعه سعدآباد حدود ۱۶ کاخ وجود دارد. یکی از آنها برای ملک حسین بود که شب‌های جمعه و روزهای تعطیل به اینجا می آمده و با شاه قمار بازی می کرده است. اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی این آثار و بناها حفاظت می‌شود.

وی افزود: عربستان سعودی در منطقه حرف اول را در از بین بردن آثار تاریخی می‌زند اصلاً بنای این سلسله خبیث همین است. الان هیچ اثری در خانه پیامبر و قلعه‌های خیبر و خیلی از آثار آن دوره را نمی‌بینید.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    از بانک ثامن چه خبر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها