حمله پلیس بنگلادش به معترضان مرگ یک نویسنده در زندان

ده‌ها نفر روز یکشنبه همزمان با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور به سمت فعالان اپوزیسیون توسط پلیس، به منظور جلوگیری از اعتراضات جدید به خاطر مرگ یک نویسنده در زندان، زخمی شده‌اند.

حمله پلیس بنگلادش به معترضان مرگ یک نویسنده در زندان

تصاویر زنده از یک ایستگاه تلویزیونی محلی کانال ۲۴ نشان داد که راه عبور مقابل نشنال پرس کلاب- مکان اعتراضی مورد علاقه در داکا، پایتخت بنگلادش- به محل نبردی تبدیل شده که در آن پلیس برای پراکنده کردن معترضان، به ضرب و شتم آن‌ها با باتوم رو آورده است.

"سازادور رحمان"، معاون کمیساری پلیس داکا به خبرگزاری فرانسه گفت: اعتراضات در حالی آغاز شد که فعالان دانشجویی از حزب ملی‌گرای اپوزیسیون اصلی بنگلادش (BNP) سنگ پرتاب کردند و به مأموران با لوله‌های پلاستیکی حمله کردند که تلافی پلیس و شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور را به همراه داشت.

وی ضمن دفاع از اقدام پلیس برای پاکسازی معترضان، افزود: معترضان هیچ مجوزی برای اعتراضات دریافت نکرده بودند.

سخنگوی حزب ملی‌گرای بنگلادش گفت حدد ۳۰ فعال دانشجویی حزب از جمله یک رهبر ارشد، در درگیری‌ها زخمی شده‌اند. چندین مأمور پلیس هم آسیب دیده‌اند و یک افسر بستری شده است.

وی گفت بیش از ۵۰۰ معترض در پرس کلاب بوده‌اند و سعی داشتند زنجیره انسانی تشکیل دهند تا نسبت به مرگ "مشتاق احمد"، که در زندان فوق امنیتی در شمال داکا بیهوش شده و اواخر روز پنجشنبه مرده بود، اعتراض کنند.

وی از اینکه حزب به دنبال مجوز برای اعتراضات نبوده، دفاع کرد و گفت به طور تاریخی نیازی به مجوز برای برگزاری تجمع در نشنال پرس کلاب نیست.

گروه‌های بین‌المللی و محلی حقوق بشری خواستار تحقیقات فوری درباره مرگ این نویسنده شده‌اند که ۱۰ ماه پیش به اتهام اظهارنظر در شبکه‌های اجتماعی بازداشت شده بود و اکنون فوت کرده است.

سفیران ۱۳ کشور، از جمله آمریکا، فرانسه، انگلیس، کانادا و آلمان نگرانی عمیق خود از این پرونده را ابراز کردند.

"شیخ حسینه"، نخست‌وزیر بنگلادش روز شنبه، انتقادات نسبت به سوابق حقوقی دولت خود و نگرانی بین‌المللی در مورد قانون اینترنت و مرگ احمد را رد کرد.

تظاهرکنندگان طی روزهای گذشته در دانشگاه داکا به راهپیمایی پرداخته و ضمن دادن شعار، رفتار دولت با مشتاق احمد و دیگر نویسندگان، روزنامه‌نگاران و فعالان را محکوم کردند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها