طرز تهیه لازانیا بدون گوشت

لازانیا یکی از بهترین و خوشمزه ترین غذاهایی است که مورد پسند همه می باشد و همه مردم بخصوص بچه ها و جوانان این غذا را بسیار دوست دارند و باب میل شان است.

طرز تهیه لازانیا بدون گوشت

مواد لازم:

قارچ: 250گرم

فلفل دلمه ای: یک عدد

روغن: به مقدار لازم

هویج: یک عدد

پیاز: یک عدد

کدو سبز: یک عدد

ورقه لازانیا: یک بسته

بادمجان: یک عدد

نخود فرنگی: نصف پیمانه

ریحان: به مقدار لازم

پونه: به مقدار لازم

نمک و فلفل: به مقدار لازم

پنیر پیتزا: 300 گرم پنیر

پارمزان: 150 گرم

تخم مرغ: یک عدد

نکات لازم قبل از تهیه لازانیا بدون گوشت:

1- میتوانید تعدادی از سبزیجات که باب میلتان نیست از دستور غذایی حذف کرده و با سبزیجات دلخواه جایگزین کنید.

2- میتوانید لازانیا را هم در فر بپزید و هم اینکه داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و لازانیا را داخل ماهیتابه قرار داده و بگزارید با شعله ملایم بپزد و نرم شود.

3- سعی کنید از روغن های مفید مثل روغن زیتون ، کنجد در تهیه لازانیا استفاده کنید و سعی کنید از روغن بسیار کم استفاده کنید.

4- وقتی لازانیا آماده شد بلافاصله آن را برش ندهید و مدت ده دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود تا موقع برش زدن مواد به بیرون نریزد و شکل و ظاهرش از بین نرود.

طرز تهیه:

مرحله اول:

هویج را شسته و بصورت ریز یا نگینی خرد میکنیم و داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته و روی گاز قرار داده تا آب بجوشد و هویج خرد شده را داخل آب میریزیم تا بپزد و نرم شود.

کدو سبز و بادمجان را بصورت نگینی یا ریز خرد میکنیم و داخل ماهیتابه مقدار کمی روغن میریزیم و کدو سبز و بادمجان خرد شده را داخل روغن تفت میدهیم.

مرحله دوم:

پیازها را بصورت ریز خرد میکنیم و داخل ماهیتابه ای مقداری روغن ریخته و پیازها را داخلش تفت میدهیم. فلفل دلمه ای ها را نیز خرد کرده و به پیازها اضافه میکنیم. قارچ ها اگر خیلی درشت باشند انها را خرد میکنیم و به پیاز و فلفل دلمه ای در حال تفت اضافه میکنیم.

مرحله سوم:

نخود فرنگی و مقداری نمک و فلفل را به موادمان اضافه میکنیم. سبزیجات ریحان و پونه را باید حتما خشک کنید و از پودر آن استفاده کنید یا میتوانید بصورت آماده تهیه کنید تا سرعت انجام کار زیاد شود.

پس ریحان و پونه خشک را از هرکدام نصف قاشق غذاخوری اضافه کرده و مواد را تفت میدهیم. بعد از اینکه مواد را کامل مخلوط کرده و تفت دادیم شعله را خاموش میکنیم. هویج و کدو سبز و بادمجان های خرد شده را نیز به این مواد اضافه و خوب مخلوط میکنیم.

مرحله چهارم:

یک قابلمه نسبتا بزرگ برداشته و داخلش آب میریزیم و روی گاز قرار میدهیم تا بجوشد و کمی روغن و نمک نیز به آب اضافه میکنیم وقتی که جوشید ورقه های لازانیا را داخلش قرار میدهیم تا کمی نرم شود وقتی که نرم شد و پخت آنها را با آب سرد آبکشی میکنیم تا خمیری نشود.

مرحله پنجم:

در این مرحله یک سس مخصوص برای لازانیا درست میکنیم پس هر دو پنیر را همراه با مقداری نمک و فلفل و تخم مرغ خوب هم میزنیم و مخلوط میکنیم.

یک ظرف مناسب انتخاب کرده و داخلش را با روغن چرب میکنیم باید روغن در تمام قسمت های ظرف باشد تا لازانیا به ته ظرف نچسبد. یکی از ورقه های لازانیا را کف ظرف قرار میدهیم و سپس مقداری از سس را روی آن میریزیم سس باید در تمام قسمت های ورقه پخش شود.

حالا موادمان را روی ورقه لازانیا میریزیم و روی مواد را با بقیه سس میپوشانیم و ورقه دیگری از لازانیا را روی مواد میگزاریم میتوانیم اینکار را تکرار کنیم و چند لایه درست کنیم.

در آخر لازانیا را با شعله متوسط میگزاریم بپزد یا اینکه در فر که از قبل گرم کرده ایم میگزاریم مدت 20 دقیقه بپزد.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها