طرز تهیه اسکندر کباب

در واقع اسکندر کباب نوعی کباب ترکی است، که بسیار خوشمزه و لذیذ است که از نظر ذائقه غذاهای این کشور شباهت زیادی به ذائقه مردم ایران دارد.

طرز تهیه اسکندر کباب

مواد لازم:

فیله گوشت:500 گرم

پیاز:2 عدد

روغن زیتون: 5 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: مقدار کافی

رب گوجه فرنگی: 2 ثاشق غذاخوری

گوجه فرنگی: 2 عدد

نان معمولی کوچک: 3 عدد

فلفل سبز تند: یک عدد

کره: 2 قاشق غذاخوری

ماست پرچرپ: 300 گرم

طرز تهیه:

در این مرحله ابتدا دو عدد پیاز را با آب می شوریم و پوست می کنیم. پیاز را با رنده ریز، رنده می کنیم و تفاله پیاز را دور می ریزیم و آب پیاز را در یک ظرف شیشه ای مناسب قرار می دهیم.

در این مرحله 500 گرم گوشت را با آب می شوریم و سپس به صورت ورقه های نازک با چاقو تیز می بریم. ورقه های گوشت را با کمک پشت چاقو و یا گوشت کوب (بیفتک کوب) با زدن ضربه به گوشت نازک و پهن می کنیم .

در این مرحله اب پیاز را که در مرحله اول از رنده پیاز آماده کرده بودیم با فلفل و نمک و 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط می کنیم (مایع طعم دهنده گوشت). سپس گوشتهای ورقه ای نازک شده را داخل یک کاسه می ریزیم و مایع طعم دهنده گوشت را روی ورقه های گوشت داخل کاسه می ریزیم. روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و کاسه را برای یک ساعت استراحت در یخچال می گذاریم.

در این مرحله برای تهیه سس گوجه فرنگی اسکندر کباب 2 قاشق روغن زیتون داخل تابه ای می ریزیم و تابه را روی شعله گاز می گذاریم و منتظر می شویم تا روغن داغ شود. سپس 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و فلفل و نمک را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا بوی خامی رب گرفته شود.

سپس 2 لیوان آب به تابه اضافه می کنیم و منتظر می شویم تا آب به جوش آید سپس زیر شعله گاز را کم می کنیم و با شعله کم 10 دقیقه دیگر سس گوجه تهیه شده را روی گاز قرار می دهیم.

در این مرحله نان را به شکل مربع یا مستطیل های کوچک تقریبا 3 سانتی متری می بریم و کف سینی را با روغن مایع کمی چرب می کنیم و نانهای برش خورده را کف سینی قرار می دهیم و سپس سینی را به مدت 3 دقیقه در فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار می دهیم. (فر را از 20 دقیقه قبل روشن کنید و در حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود.)

سپس در این مرحله کمی روغن مایع در کف یک تابه می ریزیم و وقتی روغن داغ شد ورقه های گوشت را که مزه دار کرده بودیم از یخچال در آورده و در روغن داغ سرخ می کنیم (هر دو طرف گوشت ورقه ای را در روغن سرخ می کنیم) همچنین در گوشه تابه 2 عدد گوجه فرنگی را نیز از وسط نصف می کنیم و همراه فلفل سبز تند در روغن سرخ می کنیم.

در این مرحله وقتی گوشتها سرخ شدند. یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و نان های تکه شده را در کف ظرف می چینیم. سپس گوشت های ورقه ای سرخ شده را روی نان ها می ریزیم. سپس 2 قاشق غذاخوری کره را آب کرده و روی غذا می ریزیم فلفل سبز تند و گوجه فرنگی سرخ شده را در گوشه ای از ظرف یا روی گوشتها قرار می دهیم.

سپس سس گوجه تهیه شده و غلیظ شده را روی کباب می ریزیم. در کنار غذا ماست پر چرب را نیز قرار می دهیم. اکنون غذای ما آماده است.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها