هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به تداوم عوارض بیماری کرونا

برخی متخصصان سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به علائم پس از بیماری کووید-۱۹ هشدار داده اند با این توصیه که درمان بیماری باید دقیق تر انجام شود.

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به تداوم عوارض بیماری کرونا

از آنجا که تعداد موارد جهانی ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از ۱۱۴ میلیون نفر فراتر رفته و فرآیند واکسیناسیون در سراسر جهان در حال انجام است، برخی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت نسبت به خطرات علائم پس از بهبودی بیماری کووید-۱۹ هشدار دادند.

"هانس کلوگه" مدیر بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت گفته است که از هر ۱۰ بیمار کووید-۱۹ از میان ۳۸ میلیون مورد ثبت شده در اروپا از زمان آغاز همه گیری، یک نفر پس از گذشت ۱۲ هفته و حتی برای مدت زمان بیشتری احساس کسالت دارد.

کلوگه گفت: این مساله که پیامدهای شدید اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و شغلی در پی دارد برای سازمان جهانی بهداشت در اولویت است و افرادی که بهبود پیدا می کنند هنوز تصوری از علائم ناتوان کننده بیماری ندارند.

"مارتین مک کی" استاد دانشکده بهداشت و طب گرمسیری لندن، علائم پس از بیماری کووید-۱۹ را به صورت ترکیبی از علائم همپوشانی از جمله درد قفسه سینه و عضلات، خستگی، تنگی نفس و آنچه بیماران به عنوان مه مغزی از آن شکایت دارند، توصیف کرده است.

مک کی افزود: کروناویروس نه تنها باعث ذات الریه می شود بلکه به سایر قسمت های بدن از جمله قلب و عروق خونی، مغز و کلیه ها نیز حمله می کند.

نتیجه یک مطالعه علمی که به طور مشترک توسط برخی از متخصصان بیماران تنفسی در چین و در ماه ژانویه در مجله لنست منتشر شد، نشان داد: بیش از ۷۰ درصد از ۱۷۳۳ بیمار کووید-۱۹ شش ماه پس از شروع علائم هنوز حداقل یک علامت از بیماری را دارند و شایعترین آنها خستگی یا ضعف عضله و اختلالات خواب است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها