چرا واکسیناسیون کرونا در ژاپن دیر شروع شد؟

توکیو در تابستان سال ۲۰۲۱ میزبان بازی‌های تابستانی المپیک خواهد بود. بنابراین انتظار می‌رفت ژاپن جزو نخستین کشورهایی باشد که واکسن کرونا را دریافت و واکیسناسیون را آغاز می‌کنند.

چرا واکسیناسیون کرونا در ژاپن دیر شروع شد؟

اما واکیسناسیون کرونا تازه یک هفته است که در ژاپن آغاز شده است؛ دو ماه بعد از آغاز واکسیناسیون در آمریکا و انگلیس.

یکی از دلایلی که ژاپنی‌ها واکسیناسیون کرونا را دیرتر از حد انتظار آغاز کرده‌اند، پایین‌ بودن تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این کشور است. با اینکه در موج جدید بیماری بیش از ۱۰۰ نفر در روز به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند،‌ اما برای ژاپنی‌ها در مقایسه با موارد ابتلا در انگلیس و آمریکا عدد نگران کننده‌ای به نظر نمی‌رسد.

دلیل دومی که باعث تاخیر در واکسیناسیون کرونا در ژاپن شده بی‌اعتمادی عمومی نسبت به واکسن است! رسوایی‌های واکسن در ۵۰ سال گذشته ژاپن باعث شده مردم نگاه مثبتی به امر واکسیناسیون نداشته باشند. تلاش برای تغییر این نگاه کار سختی است.

سومین موضوع موثر در تاخیر در واکسیناسیون ژاپنی‌ها، احتیاط در تایید تاثیر واکسن فایزر - بایو ان تک وا بود. ژاپن در هفته دوم ماه فوریه به این نتیجه رسید واکسن فایزر را که حالا تاثیر آن در کنترل شیوع ویروس تایید شده، وارد خواهد کرد. این درحالی بود که انگلیس و آمریکا در ماه نوامبر و دسامبر فرآیند واکسیناسیون را آغاز کرده بودند.

منبع: شرق

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها