قضات و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از پرداخت مالیات معاف شدند


10 اسفند 1399 - 10:53
603b3f6a627ca_603b3f6a627cd
رئیس مجلس شورای اسلامی از معافیت مالیاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و قضات در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: روز گذشته مباحثی درباره مالیات حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و همچنین قضات در صحن علنی مجلس مطرح شد.

وی بیان کرد: این مسئله مجدداً از نظر حقوقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مشخص شد که به دو سوم آراء نیاز دارد و بنابراین تبصره به قوت خود باقی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین عصر روز گذشته پیشنهاد کمیسیون انرژی در مورد فروش یا عرضه سوخت صرفه‌جویی شده در بورس انرژی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بررسی‌ها نشان داد که این موضوع هم مطابق با قانون بوده و بر اساس این موضوع هم تصویب شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی از معافیت مالیاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و قضات در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

603b3f6a627ca_603b3f6a627cd
10 اسفند 1399 - 10:53

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: روز گذشته مباحثی درباره مالیات حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و همچنین قضات در صحن علنی مجلس مطرح شد.

وی بیان کرد: این مسئله مجدداً از نظر حقوقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مشخص شد که به دو سوم آراء نیاز دارد و بنابراین تبصره به قوت خود باقی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین عصر روز گذشته پیشنهاد کمیسیون انرژی در مورد فروش یا عرضه سوخت صرفه‌جویی شده در بورس انرژی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بررسی‌ها نشان داد که این موضوع هم مطابق با قانون بوده و بر اساس این موضوع هم تصویب شد.

منبع: مهر

70

نظرات 9
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
ناشناس 0 0 پاسخ 1399/12/10 -17:54

جالبه ی عضو هیئت علمی حداقل ۵ برابر معلم حقوقشه اونوقت معلم مالیات بده عضو هیئت علمی نه خیلی جالبه اره اینا خودشون ب هرکه برسه از اون میگیرن

ناشناس 1399/12/10 -19:50

چون معلم فقط میره سر کلاس درسشو میده حقوق و عیدیشم سروقتش می گیره نه مقاله ای نه کتابی چیزی ازش نمیخوان و تو خونه واقعا سرش تو خونه زندگیشه نه درس و کتاب و پژوهش!دانشش هم که میتونه 50 سال همونی بمونه که بوده!بماند که به دانشگاه که میرسه اینا به حق التدریسها هم رحم نکردند و از حقوق ناچیز اونا هم همیشه مالیات کم کردند با اینکه مطابق قانون اداره کار اصلا در حدی نبوده که بهش مالیات تعلق بگیره!

ابراهیمی 3 0 پاسخ 1399/12/10 -15:27

عیبی ندارد حقشون است مال باباشونه

ابراهیمی 1 1 پاسخ 1399/12/10 -15:24

مرگ بر این مجلس ریاکار عدالت کجا بوده دروغ است هنرمندان ، قضات ، اساتید دانشگاه بیشترین حقوق و درآمد مالیات صفر بدبخت بیچاره ها باید مالیات بدن میلیاردرها هم که اصلا مالیات نمی دهند ، فرار مالیاتی

ناشناس 1399/12/10 -19:50

هر وقت جای اونا کار کردی قضاوت کن!

a-m 2 1 پاسخ 1399/12/10 -13:24

کارمند و معلم با اون حقوق!!!!!!! باید مالیات بدند اونوقت قاضی و استاد دانشگاه معاف شوند. آفرین به مجلس انقلابی!!!!!!! کار معلم اونهم در مقاطع پایین از استاد دانشگاهی همه کار رو برگردن دانشجو میذاره خدا میدونه که سخت تره. استدلال معافیت این گروهها چیه؟؟؟؟؟!!!!!

ناشناس 1399/12/10 -19:52

معلم واقعا چه می کنه؟! اصلا لازمه دو صفحه تو خونه ش بشینه پای درس و کتاب؟! لازم داره اصلا؟! مقاله و کتاب ازش می خوان؟! واقعا چی چی می خوان ازشون؟

رضا 6 1 پاسخ 1399/12/10 -12:10

چون کم حقوق میگیرند نباید مالیات بدهند و یک کارمند جز با یک دهم حقوق هیات علمی و قضات باید مالیات بدهد اینهم تصمیم مجلس انقلابی که عدالت را چنان اجرا کرده است که حق به حق دار میرسد

ناشناس 1399/12/10 -19:53

اینا که با این حرفها سعی نمی کنن اوضاع رو بهتر کنن فوقش یهو همین نظرشون رو هم ممکنه تغییر بده! اینه سرشت ما یا خودمون یا هیچکس دیگه غیر خودمون!

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks