اسرائيل: سرنخ ضربه به کشتی باربری در ایران است

مقام‌های اسرائیل گمان دارند کشتی باربری که در دریای عمان دچار سانحه شد، از سوی ایران مورد حمله قرار گرفته است. در سانحه به کسی آسیب نرسید، اما کشتی ناچار شد برای تعمیر به بندر دبی برود.

اسرائيل: سرنخ ضربه به کشتی باربری در ایران است

این مقام‌ها گمان دارند کشتی باربری که پنجشنبه شب ۲۵ فوریه در دریای عمان دچار سانحه شد، از سوی جمهوری اسلامی با مین یا موشک مورد حمله قرار گرفته است. در این حمله بدنه کشتی بارکشی از دو جا آسیب دید.

رسانه‌های عبری که دیدگاه مقام‌های اسرائيلی را بازگو کرده‌اند، برای این امر دلیلی ذکر نکرده‌اند. به نظر آنها ایران از هویت کشتی باری باخبر بوده است.

در سانحه‌ای که هنوز اسباب آن به دقت معلوم نشده، ضربه جدی به کشتی وارد نیامد و هیچکس از ۲۸ خدمه آن آسیب ندید، اما کشتی ناچار شد برای تعمیر به بندر دبی برود.

کشتی که با پرچم باهاما در دریا حرکت می‌کرد، حامل خودرو بود و از عربستان سعودی به سوی سنگاپور در حرکت بود.

رسانه‌های اسرائيل فاش کرده‌اند که کشتی یادشده متعلق به رامی (ابراهام) اونگار است، که یکی از توانگرترین شهروندان اسرائيل شناخته می‌شود. همچنین گفته می‌شود که این فرد از بستگان یوسی کوهن، رئيس آژانس امنیتی موساد است.

انفجار در کشتی خودروبر اسرائیلی در دریای عمان

صاحب کشتی به رسانه‌ها گفته است: «فکر می‌کنم این بخشی از مرافعه میان ایران و آمریکاست و به همین دلیل است که آنها به کشتی‌های غربی حمله می‌کنند».

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که در بدنه کشتی دو سوراخ پدید آمده است؛ اما به گفته اونگار تنها پس از رسیدن کشتی به بندر و معاینه آن توسط کارشناسان می‌توان منشأ این آسیب را روشن و اعلام نمود.

جمهوری اسلامی خبر ضربه به کشتی باربری را با تأخیر منتشر کرد و تاکنون به اتهامات مقام‌های اسرائيلی هیچ واکنشی نشان نداده است.

منبع: دویچه وله

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها