واکاوی اخراج کارگران پتروشیمی ایلام/ آیا کارگران به کار باز می‌گردند؟

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ایلام، از بی توجهی‌ ‌مسئولان برای حل مشکل اخراج کارگران پتروشیمی ایلام ‌انتقاد کرد و گفت: این بی‌توجهی‌ها علیه کارگران اخراجی شایسته مسئولان استان نیست.

واکاوی اخراج کارگران پتروشیمی ایلام/ آیا کارگران به کار باز می‌گردند؟

در هفته اخیر شرکت پتروشیمی ایلام اقدام به اخراج تعداد زیادی از کارگرانی کرد که سال‌ها در این شرکت کار کرده و جوانی خود را به پای این شرکت گذاشته‌اند.

اخراج کارگران پتروشیمی ایلام با واکنش‌های فعالان رسانه‌ای و مردم ایلام مواجه و آنان ازچنین رویه‌ای که در پتروشیمی ایلام حاکم است گلایه و با حضور در استانداری و سایر نهادهای مرتبط به طلب خواسته خود پرداخته و اخراج را در چنین شرایطی را مورد انتقاد قرار داده و خواستار بازگشت به کار شدند.

خواسته مردمی، مطالبات اجتماعی و فعالان رسانه‌ای و اندرز و توصیه‌های مقامات سیاسی و امنیتی مسئولان شرکت پتروشیمی ایلام را مجاب بر آن کرد که در بازگشت کارگران که اکثرا آنان از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های معتبر کشور بوده لیکن به علت شرایط نبود کار به کارگری قانع و در این شرکت به کار "یدی" مشغولند را دوباره به کار برگرداند.

کمیسیون کارگری استان ایلام نیز در ضرب العجلی یک هفته‌ای خود شرکت پتروشیمی را موظف به بازگشت کارگران اخراجی به کار کرد.

به گفته شکرالله شیرخانی مدیرکل مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در صورت عدم اجرای این مصوبه، پس از مهلت هفت روزه، از طریق مراجع ذیصلاح برخورد قانونی صورت خواهد گرفت، اخراج کارگران منتفی بوده و باید همگی آنها به کار خود بازگردند.

اما نه تنها مصوبات کمیسیون کارگری افاقه نکرد بلکه شرکت پتروشیمی ایلام در یک اقدام نسنجیده تمام کانال‌های ارتباطی خود در شبکه‌های اجتماعی به روی خبرنگاران و منتقدان بست و دسترسی‌ها را به مدیران جهت پاسخگویی مسدود کرد.

بی توجهی به مصوبات کمیسیون کارگری که بالاترین رکن تصمیم ساز مسائل کارگری در استان‌ها بوده و مصوبات آن در حکم قانون است، مسدود کردن راه‌های ارتباطی و عدم پاسخگویی مسئولان این شرکت با واکنش حجت الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ایلام مواجه و اظهار داشت: مسئولان به صورت ویژه مشکل حادث شده برای کارگران که به اخراج تعداد زیادی منجر شده است را پیگیری کنند.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ایلام گفت: آن چه وجدان‌های بیدار را آزار می‌دهد این است که تعداد زیادی کارگر اخراج شده است و در این استان کسی به فریاد آنان نمی‌رسد.

کریمی‌تبار در ادامه افزود: شرکت‌های نفت، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها مستقر در استان ایلام بخشی از هزینه‌های اضافی خود را حذف و به حقوق و دستمزد این کارگران اختصاص دهند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها