ادعای نقض حریم خصوصی، ۹۲ میلیون دلار خسارت به تیک‌تاک زد

حدود ۲۰ شکایت علیه تیک تاک در آمریکا تنظیم شده بود که شامل شکایت‌های تنظیم شده در دادگاه های فدرال در کالیفرنیا و ایلینویز بودند که همگی آنها در دادگاه شیکاگو تجمیع شدند.

ادعای نقض حریم خصوصی، ۹۲ میلیون دلار خسارت به تیک‌تاک زد

شرکت تیک تاک برای حل و فصل شکایات حریم خصوصی در آمریکا که مدعی هستند این اپلیکیشن به شکل غیر قانونی تصاویر اسکن صورت کاربران را ضبط کرده و اطلاعات خصوصی را در اختیار گروه‌های شخص ثالث قرار داده است، ۹۲ میلیون دلار پرداخت خواهد کرد. جان زد لی، قاضی منطقه‌ای آمریکا در شیکاگو باید این توافق را تایید کند.

وی در سپتامبر به وکیلان اعلام کرده بود اگر این توافق دربرگیرنده منافع همه نباشد، آن را رد خواهد کرد. دولت ترامپ تیک تاک را که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، یک تهدید امنیت ملی معرفی کرده و مدعی بود این اپلیکیشن اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد.

حدود ۲۰ شکایت علیه تیک تاک در آمریکا تنظیم شده بود که شامل شکایت‌های تنظیم شده در دادگاه های فدرال در کالیفرنیا و ایلینویز بودند که همگی آنها در دادگاه شیکاگو تجمیع شدند. تحت توافق تیک تاک با شاکیان، علاوه بر ایجاد یک صندوق پولی برای کاربران تیک تاک، این سرویس اشتراک گذاری ویدیو، برنامه آموزشی رعایت حریم خصوصی را آغاز کرده و گام‌های دیگری برای حمایت از حریم خصوصی کاربران برمی دارد.

کاترینا کارول، وکیل نماینده کاربران در بیانیه‌ای گفت: رسانه اجتماعی بیگناه به نظر می‌رسد اما جمع‌آوری نگران کننده اطلاعات، ذخیره سازی و افشای آنها در پشت صحنه می‌تواند اتفاق بیافتد. هدف این توافق جلوگیری از بروز چنین اتفاقی است. بر اساس گزارش بلومبرگ، پیش از این فیس‌بوک برای حل و فصل شکایات مربوط به جمع آوری اطلاعات بیومتریک از طریق ابزار برچسب گذاری عکس، موافقت کرده بود ۶۵۰ میلیون دلار پرداخت کند.

منبع: ایسنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها