سخنگوی پنتاگون:

در حمله به شرق سوریه از اطلاعات عراق استفاده نکردیم

سخنگوی پنتاگون اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره تبادل اطلاعات با عراق در حمله به شرق سوریه را تکذیب کرد.

در حمله به شرق سوریه از اطلاعات عراق استفاده نکردیم

جان کربی در سخنانی درباره حمله بامداد جمعه جنگنده‌های آمریکا به شرق سوریه اظهار کرد: آمریکا از اطلاعات ارائه شده توسط عراق هنگام شناسایی اهداف حملات هوایی در شرق سوریه استفاده نکرد.

وی در این باره با انتشار پیامی در توییتر افزود: دولت عراق هویت کسانی را شناسایی کرد که طی روزها و هفته‌های اخیر موشک‌هایی را به خاک این کشور شلیک کردند، اما ما از اطلاعات عراق برای شناسایی اهداف حملات خود استفاده نکردیم.

پیش از این لوید آستین، وزیر دفاع دولت جو بایدن در بیانیه‌ای تایید کرد ارتش آمریکا به دستور بایدن مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرد و این حمله بر اساس اطلاعات دریافتی از سمت دولت عراق انجام شده است.

اظهارات پنتاگون درباره تبادل اطلاعاتی با عراق درباره حمله مذکور پس از آن تغییر کرد که وزارت دفاع عراق عصر جمعه اظهارات وزیر دفاع آمریکا در این خصوص را عجیب خواند و تأکید کرد: ما ضمن تکذیب این خبر می‌گوییم که همکاریمان با نیروهای ائتلاف بین‌المللی محدود به هدف معینی است که برای تشکیل این ائتلاف در زمینه مبارزه با داعش و تهدید آن برای عراق مشخص شده است به گونه‌ای که حاکمیت عراق و تمامیت ارضی عراق را حفظ کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها