هشدار شمخانی به آمریکا بعد از حمله به نیروهای مقاومت در سوریه

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ایران و دیگر کشورهای ضد تروریسم اجازه نخواهند داد تروریسم تکفیری وابسته، بار دیگر در منطقه احیاء شود.

هشدار شمخانی به آمریکا بعد از حمله به نیروهای مقاومت در سوریه

دریابان علی شمخانی در دیدار فواد حسین وزیر خارجه عراق که پیش از ظهر امروز(شنبه) انجام شد با اشاره به تحرکات اخیر آمریکا در عراق، تاخیر در اجرای قانون مصوب مجلس این کشور مبنی بر خروج نیروهای نظامی بیگانه از عراق را موجب افزایش تنش و تصاعد بحران در منطقه دانست.

در این دیدار شمخانی بر ضرورت همکاری و تشریک مساعی کشورهای منطقه برای کاهش تنش و انجام گفتگوهای سازنده برای فروکش کردن بحران‌های موجود تاکید کرد و افزود: آرامش و امنیت امروز عراق حاصل اقتدار مرجعیت، تدبیر دولتمردان و مجاهدت حماسی نیروهای مسلح و گروه‌های مقاومت مردمی است و باید از آن حراست شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه اقدامات اخیر آمریکا برای تقویت و توسعه فعالیت‌های تروریستی داعش در منطقه و حمله وحشیانه به نیروهای ضد تروریستی مقاومت، آغاز دور جدیدی از تروریسم سازمان یافته است، تصریح کرد: ایران و دیگر کشورهای ضد تروریسم اجازه نخواهند داد تروریسم تکفیری وابسته، بار دیگر در منطقه احیاء شود.

شمخانی همچنین با اشاره به وضعیت اسفبار مردم مظلوم یمن که نوعی نسل کشی را تداعی می‌کند، آمادگی کشورمان را برای همکاری در پایان دادن به جنگ ۴ ساله در این کشور اعلام کرد.

در این دیدار فواد حسین وزیر خارجه عراق نیز با ارائه گزارشی از تحولات سیاسی و امنیتی اخیر در عراق اظهار داشت: امنیت و ثبات زیر ساخت توسعه اقتصادی و رفاه است و برای کشوری چون عراق که سال‌ها درگیر مبارزه با تروریسم و ناامنی بوده برقراری امنیت اولین اولویت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به توافقات انجام شده میان مسئولین دو کشور برای تادیه بدهی عراق به ایران که بدلیل تحریم‌های خارجی به تعویق افتاده است، اظهار داشت: با تلاش مستمر حوزه‌های مالی و بانکی و دستگاه‌های اقتصادی ایران و عراق برخی از موانع مهم برداشته شده و بزودی بر اساس مدل مورد توافق دو کشور روند پرداخت بدهی‌ها آغاز می‌شود.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • شهروند
    0

    من هم بارها به شهرداری هشدار دادم در مورد نظافت معابر . وقتی کاری از دستم برنمیاد فقط می تونم هشدار بدم . فردا باز هشدار میدم ؟!!!

  • مستعا
    0

    اقای شمخانی شما این شغل میخواهین که بچه ۴ ساله چندین پراید به نامش در بیاد هوشتار پیش کش

  • کاربر ناشناس
    0

    دیگ به دیگ میگوید روت سیاه شما در یک کشور دیگر چه میکنید

  • ناشناس
    0

    همون محکوم کردن بهتر نیست؟

  • م ، ر
    0

    از تو ویلاهای لواسون هشدار میدی؟! بیچاره برادران صدرالساداتی.

  • علی
    0

    امروز مامور راهنمایی ورانندگی بدون اینکه با موبایل صحبت کنم ادعا کرد کرده من با موبایل(یا چیزی شبیه به موبایل!!!) صحبت کردم بعد برام مسج کردن ویکصدو دوهزار تومان من را جریمه کردند.من هم به راهنمایی ورانندگی هشدار میدهم زشت نکن. در ضمن اگر از موبایل اینجانب پرینت بگیرند متوجه میشوند من صحبت نکردم واین بار من هشدار شدید تر به دروغگو ها میدهم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یکی از راه های پر درامد برا جبران کسر بودجه شده راهنمای و رانندگی چند روز پیش هم برا من پیام بی حجابی اومده در صورتیکه والا تا اونجا که براشون قابل تحمل باشه مردم

  • بابی
    0

    هشدار.خنده داره.گرازها وقتی مزارع ما را خراب میکردن.پدرم به تمسخر میگفت:من گرازها را محکوم میکنم،ولی چه فایده.بامحکوم کردن دست بردار نبودن.

  • نیلوفر
    0

    آقای شمخانی من هم به تو هشدار میدهم بچه ات در آمریکا زندگی می کند زشت است به کشور میزبان بچه ات هشدار دهی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها