نماینده مجلس دهم: ترامپ تمام شد آقایانِ منتقد/ واکنش‌ها به انتقادات نمایندگان مجلس به توافق ایران با آژانس ادامه دارد

نماینده مجلس دهم و فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: مخالفان دولت باید توجه داشته باشند که عرصه دیپلماسی جای شعار دادن نیست؛ بلکه جای محاسبه سود و زیان است.

نماینده مجلس دهم: ترامپ تمام شد آقایانِ منتقد/ واکنش‌ها به انتقادات نمایندگان مجلس به توافق ایران با آژانس ادامه دارد

جلال میرزایی در یادداشتی نوشت:

واکنش ها در مجلس اهم از توئیت آقای قالیباف و تذکر آقای ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همچنین اقدام آقای حاجی دلیگانی عضو هئیت رئیسه مجلس جهت امضا گرفتن از نمایندگان علیه رئیس جمهور؛ عجولانه و غیر مسئولانه بود.

جای بسی تاسف است که چگونه برخی از نمایندگان به تحولاتی که در عرض یک ماه اخیر اتفاق افتاده توجه نمی کنند. شاید بعضی از آنان فکر می کنند که هنوز ترامپ در آمریکا روی کار است و در جریان تغییراتی ولو اندک که در رویکرد آمریکا اتفاق افتاده نیستند.

نباید در مقابل تغییراتی که به وقوع پیوسته منفعلانه برخورد کرد؛ چرا که بیم آن می رود که نتوان به درستی از منافع ملی کشور پاسداری کرد. زمانی که فتوای صریح رهبر معظم انقلاب چراغ راه مسئولان است، چرا باید به گونه‌ای حرف زده و عمل کنیم که برای مردم هزینه ایجاد شود؟

مخالفان دولت باید توجه داشته باشند که عرصه دیپلماسی جای شعار دادن نیست؛ بلکه جای محاسبه سود و زیان است. در واقع توافق با آزانس اقدامی حساب شده است که می تواند راه را برای سوءاستفاده محافل ضدایرانی در منطقه و آمریکا ببندد.

بعد از روی کار آمدن بایدن در آمریکا، شاهد وقوع تغییراتی در مناسبات بین المللی و نیز منطقه‌ای هستیم. سیر این تغییر و تحولات به زیان جمهوری اسلامی ایران نبوده بلکه می توان از آنان فرصت هایی خلق کرد. اگر مسئولان و نمایندگان واقعا دغدغه مردم را دارند راجع به این فرصت ها بیشتر تامل کرده و جواب های پیشین را که برای اوضوع قبلی بوده؛ تکرار نکنند.

منبع: خبرآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سنگ پاي قزوين
    0

    جناب آقاي خوش خيال ، فرقي بين بايدن و ترامپ نيست . اصل قضيه هيچ فرقي نكرده . كدام تحريم لغو شده ؟؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها