تولید چوب حرارتی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید چوب حرارتی با ظرفیت اسمی ۲۰ هزار متر مربع در ماه شده است.

تولید چوب حرارتی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

یوسف زارع بیدکی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه چوب خام برای نمای ساختمان قابل استفاده نیست و در اثر آب، رطوبت و گرما از بین می‌رود، گفت: بر همین اساس با کوره‌های دانش بنیان طراحی شده در شرکت و عملیات حرارتی به چوب تا ۲۱۲ درجه سانتی‌گراد حرارت داده می‌شود؛ این کار باعث افزایش مقاومت چوب در برابر گرما، باران و رطوبت و موریانه می‌شود.

وی ادامه داد: چوب در دمای ۸۰ درجه سانتی‌گراد آتش می‌گیرد، اما با تکنولوژی به کار رفته در کوره‌ها می‌توانیم تا ۲۱۲ درجه سانتی‌گراد به چوب حرارت بدهیم تا تغییرات شیمیایی مورد نظر روی چوب اتفاق بیفتد.

زارع بیدکی بازار هدف محصولات این شرکت را صنعت ساختمان عنوان کرد و گفت: بزرگترین مشکل ما تامین مواد اولیه است. ماده خام مورد استفاده در کوره‌های ما از روسیه وارد می‌شود بر این اساس با مشکلاتی چون نوسانات ارزی، تحریم‌ها و کمبود نقدینگی مواجه هستیم.

وی در مورد مزیت رقابتی این محصول نسبت به نمونه‌های تولیدی در داخل کشور، گفت: ما با اتکا به توان متخصصان خود توانستیم تجهیزات تولیدی این فرآیند مانند کوره حرارت‌دهی را بومی‌سازی کنیم. این مزیت به ما این امکان را می‌دهد که بر اساس تغییرات مورد نیاز، عملکرد کوره و فرآیند را متفاوت کنیم، این در حالی است که کوره و تجهیزات رقبای ما در داخل وارداتی است و آنها تنها تولیدکننده این محصول هستند. از طرف دیگر استفاده از دانش و تخصص بومی، بازطراحی و ساخت برخی از ماشین‌آلات صنعتی و تلفیق آن با برخی از تجهیزات خارجی سبب شده تا محصول نهایی از نظر کیفی تفاوتی با نمونه خارجی نداشته باشد.

مدیرعامل این شرکت در مورد چشم‌انداز آینده شرکت به طرح توسعه‌ای برای افزایش ظرفیت تولید اشاره کرد و گفت: بهبود مستمر کیفیت، دستیابی به بازارهای جهانی و اشتغالزایی از جمله چشم‌اندازهای کوتاه مدت ما است. در حال حاضر با دو کوره دانش بنیان، عملیات حرارت‌دهی را انجام می‌دهیم؛ اما در نظر داریم که در قالب یک طرح توسعه‌ای، با تولید کوره‌های دیگر ظرفیت تولید را افزایش دهیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، زارع بیدکی در مورد تسهیلات دریافتی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: برای طراحی کوره سوم از صندوق نوآوری مصوبه تسهیلات چهار میلیارد تومانی را دریافت کردیم. البته در گذشته نیز دو تسهیلات نمونه‌سازی و تولید قبل از صنعتی به مبلغ ۱۸۰ و ۲۵۰ میلیون تومان از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده بودیم. در تلاش هستیم تا محصول تولیدی را نیز دانش بنیان کنیم؛ در این‌صورت می‌توانیم از تسهیلات سرمایه در گردش و فروش لیزینگی صندوق نوآوری هم استفاده کنیم.

منبع: ایسنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها