دادستان کرمانشاه:

اقدامات پیشگیرانه برای ایام نوروز باید در دستور کار قرار گیرد

دادستان عمومی کرمانشاه گفت: امسال هم مانند سال گذشته بنا به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا، انجام سفرهای نوروزی با محدودیت‌هایی روبرو خواهد بود، برای همین باید از اکنون اقدامات پیشگیرانه لازم در دستور کار قرار گیرد.

اقدامات پیشگیرانه برای ایام نوروز باید در دستور کار قرار گیرد

شهرام کرمی یکی از معضلات پیش روی حوزه گردشگری در این ایام را وجود خانه مسافرهای غیرمجاز اعلام کرد و گفت: باوجود اینکه اماکن اقامتی دارای مجوز استان در نوروز سال گذشته همکاری بسیار خوبی با ستاد مقابله با کرونا داشتند، اما فعالیت اماکن غیرمجاز همچون خانه مسافرها مشکلاتی را بوجود آورد.

دادستان کرمانشاه افزود: از آنجایی که هیچ نظارتی روی خانه مسافرهای غیرمجاز نیست و بهداشت عمومی در آنها به خوبی رعایت نمی شود، می توانند در گسترش بیشتر بیماری کرونا نقش داشته باشند.

وی اضافه کرد: در این راستا، اداره کل میراث فرهنگی استان با همکاری پلیس نظارت بر اماکن و اجراییات شهرداری باید نسبت به شناسایی و پلمپ این واحدهای غیرمجاز اهتمام بیشتری در این ایام داشته باشد.

کرمی افزود: طبق گزارش هایی که تاکنون از فعالیت خانه مسافرهای غیرمجاز در استان صورت گرفته، تعداد زیادی از این واحدها در منطقه تاق بستان هستند که باید برخورد جدی لازم با آنها انجام گیرد.

وی با تاکید براینکه میراث فرهنگی استان باید برنامه ای برای معرفی خانه مسافرهای مجاز به مسافرینی که به ضرورت سفر می کنند داشته باشد، عنوان کرد: به عنوان یک راهکار شهرداری می تواند در ایام پیک سفر مکانی را در اختیار میراث فرهنگی قرار دهد تا نسبت به راهنمایی مسافرین به سمت خانه مسافرهای مجاز اقدام کند.

دادستان کرمانشاه در خاتمه متذکر شد: از هم اکنون همه دستگاه های ذیربط برای مقابله با تشدید شیوع بیماری کرونا در ایام پیش رو تلاش لازم را داشته باشند تا زحمات و مجاهدت های مدافعان جبهه سلامت استان با کم کاری ها و بی توجهی ها به هدر نرود.

کرونا جان ۲ کرمانشاهی دیگر را گرفت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: با فوت ۲ نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹، مجموع جانباختگان استان به هزار و ۴۸۳ نفر رسید.

مهدی محمدی به خبرنگار ایرنا افزود: این ۲ نفر در مراکز درمانی شهرستان های کرمانشاه و جوانرود فوت کردند.
وی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته با بستری شدن ۲۸ بیمار جدید و ترخیص ۲۳ نفر دیگر، مجموع افراد بستری مبتلا به ویروس کرونا به ۱۳۳ نفر رسید.

محمدی گفت: هشت بیمار مثبت بستری و ۴۰ بیمار مثبت سرپایی هم در شبانه روز گذشته در استان کرمانشاه شناسایی شدند.

تعداد بستری های بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه در آبان ماه به هزار و ۲۶۰ نفر رسید و در ۲۴ آبان ۲۴ فوتی داشتیم که بیشترین آمار در یک روز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است.

محمدی در ادامه افزود: شهرستان‌های پاوه، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و صحنه هم اکنون در وضعیت زرد قرار دارند.
به گفته وی، شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، کرمانشاه، گیلانغرب، جوانرود و روانسر هم آبی است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ت
    0

    فعلا که مسولان گردشگری گفتند تورهای مسافرتی آزادند تا به شهرهای زرد و قرمز مسافر بفرستند تا اونجا ها را هم قرمز کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها