طرح حذف دفترچه بیمه تأمین اجتماعی به بُن‌بست رسید!

طرح حذف دفترچه بیمه تأمین اجتماعی طی یک هفته گذشته در مراکز درمانی آغاز شده است اما این طرح نه تنها گره‌ای از بیمه شدگان این سازمان را باز نکرده است بلکه مشکلات آنها را نیز افزایش داده است.

طرح حذف دفترچه بیمه تأمین اجتماعی به بُن‌بست رسید!

حدود یک هفته از اجرای طرح حذف دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی در مراکز درمانی و بیمارستانی می‌گذرد و بیمه شدگان این سازمان هر روز با چالش‌ها و مشکلات بیشتری روبرو شده‌اند به طوری که بسیاری از مراکز درمانی و داروخانه‌ها در مناطق مختلف با نصب از " ارائه خدمات بدون دفترچه بیمه معذوریم" به گونه‌ای مخالفت خود را از اجرای این طرح اعلام کرده‌اند.

همچنین بسیاری از درمانگاه‌ها نیز طی یک هفته گذشته اقدام به پذیرش بیماران به صورت آزاد کرده‌اند و همین مسئله گلایه‌های بیمه شدگان را در پی داشته است اما با همه این مشکلات مسئولان تأمین اجتماعی اذعان می‌کنند که همه چیز آرام و تحت کنترل است.

گلایه بیمه شدگان از اجرای این طرح به جایی رسیده است که پیگیری آنها از طریق سامانه 1420 نیز به در بسته خورده است و کسی در این بخش نمی‌توان گره‌ای از مشکلات باز کند اما بازهم مسئولان تأمین اجتماعی اذعان می‌کنند که مشکلی در فرایند طرح وجود ندارد.

مصصطفی سالاری، مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی نیز با اشاره به اینکه تمامی اجزای نظام درمانی کشور براساس ماده 74 قانون برنامه ششم توسعه و بند ز تبصره 17 قانون بودجه سال جاری کشور مکلف به استقرار نسخه الکترونیک و حذف کامل دفترچه‌های کاغذی هستند، گفت: سازمان تأمین اجتماعی به منظور همکاری حداکثری با مراکز درمانی طرف قرارداد صدور دفترچه‌های جدید را متوقف کرده است اما دفترچه‌های موجود در دست مردم معتبر است و امکان استفاده از سرنسخه پزشکان نیز وجود دارد و سازمان تأمین اجتماعی تعهدات قانونی را درباره این نسخه‌ها قبول می‌کند.

سالاری با تأکید بر اجرای این برنامه، عنوان کرد: توقف صدور دفترچه‌های کاغذی تکلیف قانونی است که با همکاری خوب مراکز درمانی طرف قرارداد درحال انجام است.در کنار اجرای طرح توقف صدور دفترچه‌ها، هزینه درمان بیمه شدگان شهرهای فاقد بیمارستان تأمین اجتماعی در مراکز دولتی به طور کامل پرداخت می‌شود.

وی مدیریت هزینه‌های درمان و برقراری عدالت را تنها از طریق به‌کارگیری سامانه نسخه الکترونیک قابل انجام دانست و گفت: این کار بزرگ با همکاری جامعه درمانی کشور و به‌ویژه وزارت بهداشت انجام می‌شود و انتظار کمک و همراهی از تمامی دست‌اندرکاران نظام سلامت کشور را داریمو

در هر صورت طرح اشاره شده با گذشت یک هفته با مشکلات بسیاری روبرو است و قطعاً مسئولان سازمان تأمین اجتماعی از آن بی خبر نیستند و اگر بخواهند این طرح ملی موفق شود باید مشکلات را برطرف کنند. مشکلاتی این روزها گریبانگیر بیمه شدگان شده است.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • دبهل
    0

    رسیدگی نمیشود همیشه مشکلات درمملکت ما روبه افزایش است ومخل آرامش مردم عزیزکشورمان میشود.کسی برای رفاه مردم کار نمیکنند ویا ناتوان هستندوفکر جیب خودشان .

  • پدر
    0

    چرا کارمندان لیسانسه زیر 35 سال را بازنشست نمیکنید ، آیا خودتان جوان بیکار ندارید

    نظرات شما -
    • مریم
      0

      مگه ۳۵ساله هاهم بازنشسته میشن؟لابداز۵سالگی شروع به کار کردن

  • وزن
    0

    اگر کار درستی کردن باید تعجب کرداینها دیگه عادی شده

  • ناشناس
    0

    فقط بلدند برای ملت بدبخت نسخه بپیچند حالا این نسخه درد بی درمون باشه به درک فدای سر سرمایه دارها

  • سید
    0

    وقتی کار دست آدم های نادان باشد غیر از گرفتاری و بدبختی برای مردم ندارد .مدیرانی که یک شبه دکتری می گیرند و ادعای مدیریت دارند نتیجه اش می شود بدبختی مردم .بهتر بود اگر می خواست اینکار صورت پذیرد به صورت مرحله ای از بیمارستان ها شروع و بعد از چند ماه به درمانگاهها و مطب ها می رسید با این اتفاق اگر تداخلی در ارتباط بود به مرور رفع می شد و مردم کمتر گرفتار می شدند نه اینکه در یک زمان تصمیم برای حذف بگیرند . اینان نابلد و نا کارآمدند .همین الان کارمندانی که بیمه تکمیلی دارند برای دریافت هزینه دارو باید برگه پزشک را ارائه بدهند و هزار مشکل دیگر از جمله مطب های که به این قابلیت دسترسی ندارند .بدبخت این ملت

  • منگ
    0

    باوفا این طرح ها نیاز به اینترنت پر سرعت دارد که با توجه به سرعت فوق شتاب در کشور نتیجه چه می شود ؟

  • عادل k
    0

    دفترچه به بن بست نخورد کل وزارت خونه شون اصل بن بسته ....

  • ناشناس
    0

    هدف عمده مدیران تامین اجتماعی ناراضی کردن مردم که مردم نسبت به انقلاب بدبین باشند والا چه ضرورتی داشت دفتر چه در دست بیمار به هر جا که قرار دارد بیمه مراجعه می کرد خیلی از مناطق محروم انترنت ندارند چکار کنند این مدیران مانند رییس بانگ ملی بعد مدتی فرار می کنند وزارت اطلاعات هوشیار باشید

  • امیر
    0

    سلام.خوب کارت الکترونیکی کنید دفترچه رو

  • حسینی
    0

    باسلام تنها کاری که درست انجام شده همین کاریه که تامین اجتماعی انجام داده تا زمانیکه همه کارها شفاف نباشه جلو دزدها گرفته نمیشه و کسانی که دوست ندارند شفافیت وجود داشته باشه همون دزدها هستند و مردم ما نا خواسته و نا دانسته بر طبل آنها می کوبند

  • عبدالرئف خاشی
    0

    با سلام مراجه به پزیرش درمانگاه خاتم علوم پزشکی زاهدان که دولتی میباشد از قبول صفحه اول دفترچه خوداری و ویزت ازاد را را مطالبه نمود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها