کاهش ۸ تا ۱۲ درجه ای دما در شرق و جنوب شرقی کشور

امروز کاهش محسوس دما و ماندگاری هوای سرد در اکثر مناطق کشور رخ می‌دهد، این کاهش دما در شرق و جنوب شرقی حدود ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود و احتمال یخبندان در شمال و مرکز کشور وجود دارد.

کاهش ۸ تا ۱۲ درجه ای دما در شرق و جنوب شرقی کشور

بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، جمعه در برخی مناطق شمال و مرکز هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان احتمال بارش برف وجود خواهد داشت.

شنبه و یکشنبه در اکثر مناطق کشور از جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه در برخی مناطق شمال غرب و غرب به سواحل دریای خزر زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب شرق و شرق کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

سه شنبه سامانه بارشی جدید از سمت مرزهای غربی وارد کشور می‌شود و فعالیت این سامانه بارشی در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی مرکز و شمال شرق کشور خواهد بود.

امروز کاهش محسوس دما و ماندگاری هوای سرد در اکثر مناطق کشور رخ می‌دهد، این کاهش دما در شرق و جنوب شرقی حدود ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود.

با توجه به کاهش محسوس دما و ساعات شب تا صبح در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر و مراکز کشور احتمال یخبندان در معابر وجود دارد.

از شنبه تا اواخر هفته روند افزایش دما در بیشتر مناطق کشور شاهد خواهیم بود و امروز در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید پیش بینی می‌شود، در برخی مناطق ویژه زابل این وزش باد منجر به گرد و خاک خواهد شد. همچنین امروز و فردا نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس مواج است.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها