رئیس دفتر رئیس جمهور:

روزهایی را گذراندیم که زیر ۱۰۰ هزار بشکه فروش نفت داشتیم/ از نظر اقتصادی نرخ ارز ۲۵ یا ۲۷ هزار تومان نیست

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: روزهایی را پشت سر گذاشتیم که زیر ۱۰۰ هزار بشکه فروش نفت داشتیم و نمی توانسیم حتی پول آن را جابجا کنیم، با این وجود ناچار بودیم فضایی را در کشور ایجاد کنیم که کمبود کالایی نداشته باشیم.

روزهایی را گذراندیم که زیر ۱۰۰ هزار بشکه فروش نفت داشتیم/ از نظر اقتصادی نرخ ارز ۲۵ یا ۲۷ هزار تومان نیست

محمود واعظی، شامگاه (پنجشنبه-۸ اسفند ماه) در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان، اظهار کرد: همواره بخش های مختلف استان اصفهان، مدیران، تولیدکنندگان و بخش خصوصی آن در سطح ملی در جایگاه بالایی قرار دارند.

وی به کاهش نرخ بیکاری اصفهان اشاره کرد و گفت: برای کاهش دو یا سه دهم نرخ بیکاری به خصوص در شرایط سخت فعلی کشور باید زحمت بسیاری کشید.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: از اسفند سال گذشته تاکنون با شیوع ویروس کرونا هدفگذاری ما این بود که ریزش نداشته باشیم و خوشبختانه در زمینه های مختلف، بسیاری از شرکت ها در حال رشد و فعالیت هستند.

وی با اشاره به وضعیت خوب اصفهان که نسبت به سایر استان ها در سطح بالایی قرار دارد، اظهار کرد: البته انتظار از اصفهان همین گونه است و باید در بسیاری موارد برای دیگر استان ها و حتی تهران الگو باشد.

وی تصریح کرد: حرکت و رشد اصفهان موجب رشد اقتصاد کشور می شود، بنابراین می خواهیم این پیشتازی موجب تحرک کشور به خصوص در مسائل اقتصادی شود.

واعظی با تاکید بر ضرورت سازگاری تجربه پیشکسوتان با ایده های جوانان، گفت: در سال ۱۳۹۲، حدود ۵۶ شرکت دانش بنیان در کشور داشتیم، اما امروز به برکت فضای دانشگاهی، صنعت و ... ۵۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند.

وی به اتاق بازرگانی و مدیریت استان توصیه کرد که جوانان را بیشتر جدی بگیرند، چراکه کار جوانان موجب توسعه کشور و حل مشکلات اقتصادی و اقتصاد کشور می شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه در خصوص برخی بخشنامه ها، مقررات و محدودیت ها که مورد گلایه صادرکنندگان است، گفت: در دولت اعتقاد داریم اگر امروز تصمیم گرفتیم، ابتدا نباید تصمیم متضادی در خصوص آن دوباره اتخاذ کنیم و در صورت نیاز چند سال بعد اصلاحات درباره آن تصمیم داشته باشیم، همچنین دولت اعتقاد به سیاست گذاری دستوری ندارد.

وی ادامه داد:«متاسفانه با واقعیتی روبرو شدیم که نه می خواستیم، نه اشتباهی کردیم و نه به استقبال آن رفتیم که چهار سال پیش دیوانه ای در آمریکا رای آورد و آنچه با تحریک صهونیست ها علیه ایران انجام داد، با هیچ کشوری انجام نداد و با یک جنگ روانی و اقتصادی فشار حداکثری به کشور وارد کرد.

واعظی با بیان اینکه طی سه سال گذشته کشور با یک جنگ تمام عیار اقتصادی روبرو بود، گفت: باید ارزی که صادرکنندگان کالا با آن صادر می کردند را به بانک مرکزی باز می گرداندیم تا کالای اساسی برای سفره های مردم می خریدیم.

وی با بیان اینکه زمانی که این جنگ به کشور تحمیل شد، روزانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت می فروختیم، گفت: اما در این دوران، روزهایی را پشت سر گذاشتیم که زیر ۱۰۰ هزار بشکه فروش نفت داشتیم و نمی توانستیم حتی پول آن را جابجا کنیم، با این وجود ناچار بودیم فضایی را در کشور ایجاد کنیم که کمبود کالایی نداشته باشیم تا دشمن از این فضا سوء استفاده نکند.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: در این شرایط ناچار شدیم طی سه سال گذشته از ارز صادرکنندگان استفاده کنیم که به گفته دشمنان، فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است و ما توانستیم با ارز صادراتی صادرکنندگان بخشی از مشکلات سفره و معیشت مردم را حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه از نظر اقتصادی نرخ ارز ایران ۲۵ یا ۲۷ هزار تومان نیست، گفت: ما این کار را کردیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را اداره کنیم تا امروز دشمنان بگویند که فشار حداکثری شکست خورده و آنها به دنبال حل مسائل هستند و امروز ایران از موضع قدرت است.

واعظی با بیان اینکه خرابی، خونریزی و ... جنگ نظامی مشخص و انتظارات مردم از حکومت کم است، گفت: اما در جنگ اقتصادی اینگونه نیست و انتظارات همچنان زیاد است.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه شرایط در حال تغییر است، گفت: اگرچه تحریم ها کاهش نیافته، اما اکنون فروش و صادرات نفت در کشور روان شده است و امیدواریم این شرایط را پیش ببریم.

وی اضافه کرد: کشور زمانی که نیاز به ارز دارد یا باید از کشور خارجی استقراض کند و یا از صادرکنندگان یا تولیدکنندگان، که انتخاب ما شما بودید، ارز بگیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه با اشاره به برخی گلایه های صادرکنندگان در خصوص مشکلات پیرامون صدور ویزا گفت: امروز بسیاری از کشورهای دنیا به دلیل کرونا و موضوع سلامتی، در رابطه با ویزا مشکل دارند، این طبیعی است، اما با وزارت امور خارجه برای حل این موضوع به ویژه برای بهبود شرایط تولیدکنندگان و صادرکنندگان تلاش خواهیم کرد.

وی در مورد تفویض اختیار برخی مسائل به استان ها، گفت: معتقدم که مسئولان در استان ها بهتر تشخیص می دهند و این خوب است، اما تصمیم گیری در برخی موارد همچون ارز، ملی است، بنابراین نمی توان در استان ها جداگانه تصمیم گیری شود، اما آنچه را به استان ها تفویض می کنیم که نیاز به تصمیم ملی نداشته باشد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • فتاحی
    0

    بلد نیستی نمی تونی ، بکش کنار کم حرف بزن سرمون درد گرفت.

  • محمود
    0

    قیمت ارز 25 یا 27 هزار تومان نیست ما اینکار رو کردیم تا بتوانیم احتیاجات کشور را تامین کنیم حرف راست به دل ادم مینشینه

  • زیلان
    0

    شما که دستتون کلا دستتون تو جیب ملت بود وداشتین کیسه هاتونو پر میکردین . مخصوصا تو ذره ای از شرف بو نبردی . انشاله رسوایی تو وهمدستان رانتخوارتو خواهیم دید.هزاران میلیارد از جیب مستضعفان و رانت دلارهای دولتی بوبورس به جیب زدین. لعنت به تو

  • نادر
    0

    پس هی می‌گفتین ما گرون نکردیم همش دروغ بود؟؟؟!! از بالا نا پایین دروغ گو و جنایتکار هستین.

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      پ نه پ آقایان با راستگویی مارو به خاک سیاه نشوندن و خودشون شیرجه زدن تو ظرف عسل!!!!

  • شهروند۱
    0

    از موقعی که امودی تو صدا وسیما شبکه دو و گفتی شاخص بورس باید پایین بیاد معلوم بود که سرمایه مردم را بغارت بردید ،عامل بدبختی مردم فقیر که تو بورس سرمایه گذاری کردن شما هستی ، حتمن به سزای اعمال خودت خواهی رسید ، دیر یا زود نتیجه دست دارازی به سرمایه مردم بدبخت را تو خانواده خودت خواهی دید

  • سرمد
    0

    بلز مزخرف به هم بافت

  • یکی از مردم
    0

    ((25 یا 27 نیست))!...یعنی 26 هست 24 هست 23 هست و....!

  • بسه دیگه آمار
    0

    فعلا که مردم مجبور، مایحتاج را با نرخ دلار ۵٠ تومانی تهیه میکنند

  • یکی از مردم
    0

    ((25 یا 27 نیست))!...یعنی 26 هست 24 هست 23 هست و....!...فقط 25 و 27 رو دوست ندارند!!!

  • محمد
    0

    دزدان کثیف مردم را تو بورس بدبخت کردید

  • کارشناس
    0

    آقایان به زدن حرف مفت و بی اساس عادت کرده اند. کمبود دو گونه است یکی اینکه کالا نسبت به تقاضا کم است و دیگر این که قیمت آن بالا است و مردم توان خرید ندارند. امروز کشور دچار کمبود از نوع دوم شده است.

  • دن کیشوت
    0

    خاک عالم بر سر شما بی عرضه ها و احمقهایی که اگر نفت نباشد بیچاره اید، اندیشه را داخل زرورق گذاشتید و دود کردید، شما اگر عرق وطن داشتید استعداد های وطنی را فراری نمیدادید، مریم میرزا خانی برود آمریکا و چهره ریاضیات بشود که معصومه ابتکار بیت المال را بچرد و ببرد و دلار بفرستد برای فرزند پلیدش تو آمریکا، پروفسور رضا استاد تمام دانشگاه ام آی تی الان باید وزیر باشد یا این الاغها؟

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      احسنت

  • خ
    0

    پس همون بدختیازیرسرشمابودمردموبدبخت کردید

  • مری
    0

    هنر کردید خودتون وروتمندتر شدید بچه هاتونو فرستادید خارج از کشور و برعکس سفره مردمو کوچکتر کردید پول ملی را ذلیل کردید ابرومونو تو دنیا بردید اموال ودکوه و معادن را غارت کردید خزر را بخشیدید این نتیجه چهل سال ظلم شماهاست لعنت خدا به ظالمان

  • مورچه
    0

    رابط بین پدرخوانده و دولت روحانی .واعظی ازپدرخوانده چه خبر بزودی بدست مردم محاکمه میشی

  • ایرانی
    0

    اگرمردم در انتخابات شرکت نکنند حکومتیان بدانند عامل اصلی 8سالدروغگویی ودغل بازی این دولت ناکارآمد است خدایا توبه مارا قبول کن چه اشتباه بزرگی کرده ایم کاندیداهای ریاست جمهوری مواظب باشند این دولت دروغگو ازهر کس حمایت کند شکست خواهد خورد

  • محمود
    0

    این افتخار نیست ۱۰۰هزار بشکه فروختید این ذلت است این ننگ است ببینید چه کردید که به این روز افتادید.اگر روز ۱۰۰میلیون بشگه هم می فروختید الان باز همین بود چون پول نفت مال مردم نیست. شماها تمام پول نفت را ۴۲ سال خرج وبرنامه هاتان تو کشورهای اعراب کردید.شماها ایرانی نیستید. چون ایرانی با ایران این کار را نمی کنه .ننگ بر شما که ابرو اسلام وایران را بردید

  • ناشناس
    0

    سلام وعرض ادب حالت خوبه چه چیزو مدریت کردی قیمت هارو لحظه ایی شده روابط قدرتش بیشتر از ظوابته نتیجه اقتصاد فلج هر کسی راه بهر کاری ساختن شما اینکاره نبودی؟

  • احمد
    0

    همه شما رو باید بخاطر جنایت علیه مردم ایران در دادگاههای اروپا محاکمه کنند مجبورید اورد ناشتا بدید دهنتونو سرویس کنند . بی خاصیت ها

  • ستم‌دیده
    0

    اقازاده‌چه‌روزهای‌سختی‌داشتند

  • جمعه
    0

    نفرین بر شما که هیچگاه با مردم صادق نبودید واز صداقت مردم سوء استفاده کردید.کلید که دردستتان بود برای باز کردن درب فقر و بدبختی و فلاکت بر روی مردم محترم ایران بود.

  • هه
    0

    خاک‌برسرتون‌خیار‌دزدها

  • حمید رضا
    0

    زیر ۱۰۰ هزار بشکه فروختید که برادر گرام معاون اول این همه بیت المال را چاپید ؟ ننگ عالم بر وجودتان رانت خوران کثیف.

  • ناشناس
    0

    الهی بگردم با دلالی دلار و بورس پول مردم را گرفتین تا خرج دلارهای اقازاده های خارج نشین بشه و خرج تسهیلات و چاپلوسی برای کشورهای دیکه

  • اسدی
    0

    همین ۲ روز پیش اقای همتی رئیس بانک مرکزی در مصاحبه در برنامه بدون تعارف به صراحت گفتند که در گران کردن ارز ، دولت هیچ نقشی نداشته واین کار به ضرر دولت بوده واینک اقای واعظی خیلی با صراحت می گویند ما ارز را گران گردیم تا با تحریم ها مقابله کنیم !؟ این حرف علاوه بر سلب اعتماد عمومی زمینه تبلیغ دشمنان نظام را هم فراهم کرده است . این اقا تحصیلکرده امریکا ست همین الان ۲ برادرش مقیم امریکا می باشند . ادمی مشکوک وشاید نفوذی که در راستای بدبین کردن مردم به انقلاب نقش کلیدی دارد . پس معلومه دراین چهار سال ارز نفت و ارز صادر کنندگان را دربازار ازاد می فروخته وخرج کشور می کرده اید واین اسان ترین وبدترین روش اداره کشوراست .

    نظرات شما -
    • سیلی خورده
      0

      اسدی جان تو کشوری که اگه تو با پای چپ وارد دستشویی بشی تو گونیت میکنن میبرن(وزارت اطلاعات قوی) بعد معاون اول رئیس جمهور جاسوس باشه با عقل آدمی جور درمیاد بترسید از این که به این راحتی تهمت به اینو اون میزنید

  • الن
    0

    ای بابا ، چه سال بدی!!! حضرات و اقا زاده ها خیلی سختی کشیدن!!پول نفت نبوده ، سفرشون خالی موند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها