نگاهی به خاص‌ترین پدران ایران

پدرهایی که در یاد ماندند

همه پدران خاص هستند اما بعضی از پدران به دلایلی چند، خاص‌تر و موردتوجه‌تر از پدرهای دیگر بوده و هستند، طوری که باعث می‌شود رسانه‌ها و مردم درباره آنها بیشتر سخن بگویند.

پدرهایی که در یاد ماندند

طی سال‌های گذشته نیز غالبا رسانه‌ها سروقت این پدران رفته و سعی کرده‌اند که از آنها گزارش‌ها و مطالبی را چاپ کنند. با هم، نگاهی به چند پدر خاص سال‌های اخیر می‌اندازیم که موردتوجه‌مردم و رسانه‌ها قرار گرفته‌اند؛ خاص‌‌هایی که هر کدام‌شان به‌دلیلی ماندگار شده‌اند.

پدر پنج قلوهای اصفهان ی

پدرهایی که در یاد ماندند
چندقلوهای زیادی در کشور داریم، اما یکی از خاص‌ترین آن‌ها را باید خانواده جعفری در اصفهان بدانیم. تازگی‌ها خانواده جعفری به واسطه هدیه پنج تبلتی که برای بچه‌‌ها از طرف آموزش و پرورش گرفتند، دوباره معروف شدند. این پنج‌قلوها حالا به سن مدرسه رسیده‌اند و البته برای خانواده جعفری، سختی‌هایی را ایجاد کرده‌اند. این پنج‌قلوها در آبان ماه 1392 به دنیا آمدند؛ به نام‌های آوا، هلیا، رها، امیرحسین و امیرعباس. پدرشان هم که به وجود آن‌ها خیلی افتخار می‌کند. جالب این‌که یک صفحه اینستاگرامی هم ایجاد کرده و در این صفحه، حسابی از بچه‌هایش عکس می‌گذارد. کلی هم دنبال‌کننده پیدا کرده است و خیلی‌ها پیگیر اخبار این خانواده خاص هستند. در واقع آقای جعفری را باید یکی از خاص‌ترین پدرهای ایرانی بدانیم؛ پدری که حالا دارد مزد زحمت‌های خودش را، با مدرسه رفتن بچه‌هایش دریافت می‌کند و لذتش را می‌برد.

پدر جوان ترین شهید مدافع حرم

پدرهایی که در یاد ماندند
شهید محمدمهدی احمدی، از مدافعان حرمی بود که در لشکر فاطمیون حضور داشت. تنها 17سال داشت که توسط داعش و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید. از 14سالگی وارد ارتش افغانستان شده و با اوج‌گرفتن درگیری‌های سوریه، به‌صورت داوطلبانه به فاطمیون پیوست. او ابتدا به اسارت تکفیری‌ها درآمد و سپس سر از تنش جدا شد. پدرش می‌گوید که قبل از تولد محمدمهدی، خواب عجیبی دیده بود. خواب دیده بود که کسی مهدی را به آغوش او می‌دهد و می‌گوید فرزند صالحی است که به تو داده می‌شود، از تو گرفته خواهد شد و در سرزمینی خارج از ولایت و کشورت در راه خدا کشته خواهد شد. مادرش وقتی که این خواب پدر را شنیده بود، هر وقت که فرزندش را می‌دید، دلش می‌لرزید و خواب پدر، سرانجام در سوریه تعبیر شد.

پدر پرجمعیت ترین خانواده کشور

پدرهایی که در یاد ماندند
محمدمسلم وافی یزدی هم از آن پدرهای خاص و به‌یاد‌ماندنی ایرانی است که یکی، دو سال پیش حسابی خبرساز شد. او یک طلبه 37ساله است که 12فرزند و البته 2نوه هم دارد. زمان خودش او را پدر پرجمعیت‌ترین خانواده ایرانی می‌دانستند که البته کمی اغراق بود ولی قطعا یکی از خاص‌ترین پدران ایران و یکی از جوان‌ترین پدربزرگ‌های کشور هم هست. او برخلاف خیلی‌ها، فرزندان را هدیه‌ای از طرف خداوند می‌داند و معتقد است که ازدواج باید زود اتفاق بیفتد. او در آن دوره 7‌دختر و ۴پسر داشت و البته فرزند دوازدهمش هم در راه بود. محمدمسلم وقتی که 15سال داشت با همسرش ازدواج کرد؛ همسری که یک و نیم‌سال با او فاصله سنی داشت. ولی این پدر دهه شصتی را قطعا باید پدر پرجمعیت‌ترین خانواده جوان کشور دانست.

جوان ترین پدر ایران
چند سال پیش گزارشی تحت عنوان‌ جوان‌ترین پدر ایرانی، همه توجه‌ها را به‌خودش جلب کرد. این جوان‌ترین پدر ایرانی، در واقع بهزاد آریش بود که تنها 13سال داشت و با دخترعموی 15ساله‌اش ازدواج کرده و صاحب یک نوزاد شده‌ بودند که آن موقع‌ها 17روزه بود. جالب اینکه موقع تهیه گزارش، از عمر ازدواج آنها هم دو سالی بود که می‌گذشت. شغلش هم کارگری در میدان شهر بود. آن روزها اشاره می‌کرد که اجباری هم برای ازدواج نداشته است و چون دخترعمو و پسرعمو بودند، زیر یک سقف رفته‌اند. اسم پسرشان را هم گذاشته بودند امیرصادق. سواد‌خواندن و نوشتن هم نداشت و از مسئولان درخواست کمک می‌کرد تا بتواند از پس زندگی‌اش برآید. او آن موقع خانه مادرزنش زندگی می‌کرد ولی باید اتاقی اجاره می‌کرد؛ چرا که پدرزنش فوت کرده بود و نیاز به اجاره‌اش داشتند.

پیرترین پدری که فرزندی نداشت
در سال‌های گذشته در بعضی از خبرها نوشته بودند پیرترین پدربزرگ ایرانی که بچه ندارد، ولی 100 نوه دارد. طبیعی بود که هر کسی از خواندن چنین تیتری تعجب می‌کرد. اما برای پدر بودن که حتما نیازی نیست واقعا پدر باشید؛ درست مثل حاج احمد صوفی، پدری که 100 نوه داشت و یک پدر واقعی محسوب می‌شد. بر اساس سرشماری سال 1395، احمد صوفی با 135 سال سن، پیرترین فرد ایران محسوب می‌شد. پاییز امسال هم به 139 سالگی رسید. اما قسمت نبود که 140 سالگی‌اش را ببیند. او در سقز از دنیا رفت، مردی که در سال 1260 شمسی به دنیا آمده بود. او با زنی ازدواج کرد که پنج فرزند داشت و سرپرستی آن‌ها را عهده‌دار شد. فرزندانی که حالا در مجموع 100 نوه و نتیجه برای حاج احمد آورده‌اند. او اگر زنده بود، همین شنبه آینده 140 ساله می‌شد.

همه فرزندان شهید من

پدرهایی که در یاد ماندند
تصور کنید که پدری وجود داشته باشد که خودش جانباز شیمیایی باشد و 5 پسرش را هم تقدیم انقلاب و ایران کرده باشد. اینها مشخصات علی‌محمد افراسیابی است که در پایان دهه 80 شمسی دار فانی را وداع گفته و آسمانی شد؛ مردی که صبر او زبانزد همه بود و همین‌ها، از او پدری خاص ساخته بود. نام فرزندان او ابراهیم، امیر، اسماعیل، جواد و علیرضا بودند که در طول 8سال دفاع‌مقدس به شهادت رسیده بودند؛ البته ابراهیم سیزده ساله بود که 21بهمن 57 و توسط عوامل شاه به شهادت رسید. خودش هم که بیش از 24بار به جبهه رفته و در عملیات کربلای پنج شیمیایی شده بود. او هر بار که خبر شهادت یکی از پسرهایش را می‌شنید، خدا را شکر کرده و دعا می‌کرد که ان‌شاء‌الله این هدیه توسط خداوند پذیرفته شود.

پدر بیشترین فرزندان ایران

پدرهایی که در یاد ماندند

ادعا درباره اینکه پرجمعیت‌ترین خانواده ایرانی کدام است، کمی سخت است اما تا سال‌ها این عنوان متعلق به خانواده‌‌ای در روستای مخور در 25کیلومتری شهر چالدران بود که 10دختر و 9پسر داشت. حتی یک‌بار هم برای تهیه گزارش به روستای آنها رفتیم و از نزدیک این خانواده بزرگ و روستایی را دیدیم. قاسم علیلوئی متولد 1334بود و در 24سالگی ازدواج کرده بود. قاسم بی‌سواد بود و شغل کشاورزی داشت. نخستین فرزندش هم در سال 1359به دنیا آمد. جالب اینکه همه فرزندانش را هم از یک همسر داشت. البته بعدها بیشتر فرزندان او با قالیباف ی سنتی، تصمیم گرفتند که پدر را در تأمین هزینه‌ها یاری کنند. قاسم علیلوئی، چند سال پیش دار فانی را وداع گفت ولی هنوز هم تصویر او که در سفره‌ای با همه فرزندانش نشسته است، در ذهن‌مان مانده است.

منبع: همشهری

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    به نظرتون این دوره و زمانه تو خونه ۵۰متری اجاره چند تا بچه میشه آورد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها