ند پرایس: دارایی‌های ایران در کره جنوبی تنها پس از مشورت با آمریکا آزاد می‌شوند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که دارایی‌های بلوکه شده ایران در سئول تنها پس از مشورت با واشنگتن آزاد خواهند شد.

ند پرایس: دارایی‌های ایران در کره جنوبی تنها پس از مشورت با آمریکا آزاد می‌شوند

ند پرایس روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد که سئول و واشنگتن درحال رایزنی بر سر آزادی احتمالی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی هستند.

وی در سخنان خود تاکید کرد که هیچ دارایی از ایران تاکنون آزاد نشده است.

ند پرایس اظهار داشت: دولت کره جنوبی مشخص کرده که یک میلیون دلار آمریکا را برای ایران آزاد نکرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: ما به مشورت با کره‌جنوبی ادامه خواهیم داد. باور دارم که وزارت خارجه آنها بیانیه‌ای در این زمینه صادر کرده و شفاف ساخته است که دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی تنها پس از مشورت با آمریکا آزاد خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش دررابطه با توافق هسته ای هم گفت: ما فراخوان اروپا برای گفتگو با ایران را پذیرفتیم و این پیشنهاد یک هفته پیش روی میز بوده است. آمریکا تعیین ضرب الاجل و بازه زمانی برای پیشنهاد خود به ایران را نمی‌پذیرد.

پرایس همچنین گفت: سلطان نشین عمان در مذاکرات قبلی با ایران نقش مهمی داشت و ما از این بابت قدردان عمان هستیم.

او گفت: ما متعهد به انجام مشاوره با شرکای خود از جمله اسرائیل در مورد ایران هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گفت: ما نمی خواهیم سرنوشت بازداشت شدگان آمریکایی در ایران را با مسائل پیچیده مرتبط کنیم.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • رضا
    0

    ایران در رویاهای خود همه چیز را تمام شده فرض میکرد ولی انها حساب شده عمل میکنند این توافق به غیر از گام به گام راهی ندارد

  • مورچه
    0

    چه فرقی بحال ما داره دیگی که برا مامردم نیجوشه میخوام هیچ وقت نجوشه .هزارن بارسردمدارن ازاین ارزها که پول ثروت ملی مردم هست گرفتن مگه متوجه شدیم پولش کجارفت خداکنه بلوکه بماند

  • Iraj.soltani
    0

    یادتان باشد که کره ی جنوبی دشمن قسم خورده ای مثل کره ی شمالی دارد. ضمنا پس از حل شدن مسئله ی هسته ای باید در مبادلات تجاری و انتخاب کشورهای دوست دقت نماییم. قبل از تحریم، ایران از مشتری های مهم ال جی و... کره جنوبی بود. پس به هر دستی نباید داد دست.

  • د
    0

    بفرما اقای همتی. نان ببر کباب بیار. نان ببر کباب بیار. این یک سال هی وعده سر خرمن میدی به مردم

  • علي
    0

    كساني كه واقعيت هاي مناسبات و روابط بين الملل را در نميكنند همچنان متوهمانه به راه خود ادامه ميدهند.چه قبول كنيد و چه نكنيد بايستي با كدخدا به تفاهم برسيد.كشور هاي اروپايي ،چين ، كره ،ژاپن ،روسيه....با توجه به نياز بازار بزرگ امريكا بدون اجازه او هيچ اقدام اقتصادي براي ايران انجام نخواهد داد فقط حمايت سياسي از نظام كه اون هم براي مردم فايده اقتصادي نداره.

  • مهر
    0

    پس از گذشت این چند ده ساله متوجه شده ایم که بدون اجازه امریکا و امریکا بدون کسب اجازه از سرمایه داران یهودی( اسرائیلی روسی و....) هیگونه گشایشی در برداشته شدن تحریمها و اسایش برای زندگی مردم فعلا متصور نیست و این هم مشخص است که غرب و امریکا با همین وضعیت نه صلح و نه جنگ ما و مسئولین مارا در امپاس خیالی نگه خواهند داشت مگر قدرت موشکی و...بازدارندگی مان به حدی برسد که احساس خطر جدی کنند

  • خشايار
    0

    در باقدرت بودن امريکا شکي نيست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها