مدیرکل هواشناسی استان قزوین:

خطر سرمازدگی در ۲ روز آینده باغات و مرغداری‌های قزوین را تهدید می‌کند

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: به علت سردی ۶ تا ۱۱ درجه‌ای هوا خطر سرمازدگی در ۲ روز آینده باغات، گلخانه‌ها و مرغداری‌های استان قزوین را تهدید می‌کند.

خطر سرمازدگی در ۲ روز آینده باغات و مرغداری‌های قزوین را تهدید می‌کند

یوسف شیخ‌الملوکی از افزایش 6 تا 11 درجه‌ای آب و هوای استان طی روزهای پنجشنبه و جمعه (فردا و پس‌فردا) خبر داد و اظهار داشت: با توجه به حاکم شدن توده هوای سرد و خشک در بیشتر نقاط استان خطر سرمازدگی در 2 روز آینده باغات، گلخانه‌ها و مرغداری‌های استان قزوین را تهدید می‌کند.

وی اضافه کرد: بنابراین مدیران واحدهای باغی، گلخانه‌ای و مرغداری‌ها باید امروز به فکر ذخیره‌سازی سوخت و تامین گرمای واحدهای خود باشند تا در 2 روز آینده با سرمازدگی درختان و مرگ گیاهان و طیور روبه‌رو نشوند.

شیخ‌الملوکی با اشاره به بارش پراکنده برف در ارتفاعات و نقاط کوهستانی استان قزوین طی روزهای آتی ادامه داد: از نخستین ساعات بامداد پنجشنبه یک توده هوای سرد از مرزهای شمالی وارد استان قزوین خواهد شد که دمای هوا در شهرستان قزوین را بین 5 تا 6 درجه و در نواحی کوهستانی و سردسیر مانند آوج و آبگرم تا 11 درجه کاهش خواهد داد.

وی از صدور هشدار نارنجی در سطح استان خبر داد و گفت: بر این اساس شاهد یخبندان و یخ‌زدگی سطح جاده و معابر عمومی خواهیم بود و به همین خاطر رانندگان خودروهای سواری نباید بدون استفاده از زنجیرچرخ و سایر وسایل حفاظتی در زمستان در جاده‌های مناطق مرتفع و سردسیر استان تردد کنند.

محیط زیست هنوز علل آلودگی هوا را اعلام نکرده است

مدیرکل هواشناسی استان قزوین همچنین افزایش میزان آلودگی هوا در روزهای آینده به خاطر پدیده وارونگی هوا را رد کرد و گفت: با توجه به وزش باد در امروز آلودگی هوا در استان موقتاً برطرف شده، اما از روز شنبه با پایدار شدن جریانات جوی و قطع شدن وزش باد شاهد افزایش تدریجی آلودگی هوا در سطح استان قزوین خواهیم بود.

شیخ‌الملوکی افزود: همچنان اعلام رسمی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست در مورد دلایل دقیق آلودگی هوای استان و سهم صنایع آلاینده مختلف در این حوزه اعلام نشده و از ما استعلامی در این حوزه گرفته نشده است. با این حال رفع مشکل آلودگی هوای استان قزوین به شهر آبیک در گرو اتمام کار یا اصلاح صنایع آلاینده محیط زیست است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها