۵۰۰کیلوگرم آبزیان قاچاق از لنج توقیفی "صید ترال" در بوشهر کشف شد

جانشین فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به توقیف شناور «صید ترال» در آبهای بندر گناوه گفت: از این شناور ۵۰۰کیلوگرم آبزیان قاچاق به همراه ادوات صید ممنوعه ترال کشف شد.

۵۰۰کیلوگرم آبزیان قاچاق از لنج توقیفی "صید ترال" در بوشهر کشف شد

سرهنگ منصور رضا عزیزی در جمع خبرنگاران با تاکید بر مقابله با متخلفان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و صید و صیادی اظهار داشت: مرزبانی استان بوشهر در سواحل این استان با استقرار پایگاه‌های دریابانی تمام فعالیت قاچاقچیان را رصد و با آنان برخورد قاطع می‌کند.

وی، صید آبزیان در خلیج‌فارس را به روش ترال ممنوع دانست و بیان کرد: یکی از ماموریت‌های مهم نیروهای دریابانی و مرزبانی استان بوشهر برخورد با صید ممنوعه ترال است که در این راستا پهنه آبهای خلیج‌فارس مورد رصد قرار دارد.

جانشین فرمانده مرزبانی استان بوشهر با بیان اینکه شناورهای صیادی ترال در بندر گناوه شناسایی شدند گفت: با استفاده از اقدامات اطلاعات و عملیاتی 2 فروند لنج صیادی در حال انجام صید به روش ممنوعه ترال با رعایت کلیه ملاحظات حفاظتی و تأمینی نسبت به توقیف شناوران متخلف اقدام که یک فروند از شناوران با مشاهده نیروهای دریابانی با استفاده از وضعیت نامساعد جوی متواری شد.

سرهنگ عزیزی افزود: مأموران پس از توقیف لنج صیادی مذکور و بررسی آن موفق به کشف حدود 500 کیلوگرم آبزیان قاچاق به همراه ادوات صید ممنوعه نظیر تور ترال به ارزش 750 میلیون ریال شدند.

وی با بیان اینکه در این عملیات شش متهم توسط مأموران دستگیر شد افزود: صید ترال یکی از مخرب‌ترین نوع صید آبزیان در خلیج‌فارس محسوب می‌شود که به اکوسیستم دریا و زیستگاه‌های آبزیان آسیب می‌زند از این نظر این‌گونه صید ممنوع، تخلف و جرم است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها