طرز تهیه کنافه

کنافه را با رشته های مخصوص که کادایف هم می گویند درست می شود این شیرینی بسیار خوشمزه و طرفداران زیادی دارد.

طرز تهیه کنافه

مواد لازم:

رشته کادایف: یک بسته چهارصد گرمی

کره: 200گرم

شکر: یک لیوان

آب: نصف لیوان

پنیر موزارلا: دویست گرم

گلاب: سه قاشق غذا خوری

زعفران دمکرده: به مقدار لازم

خلال پسته: به مقدار لازم

طرز تهیه:

برای تهیه شربت کنافه آب را به همراه شکر روی شلعه بگذارید. شعله را زیاد کنید و هم بزنید تا شکر در آب کاملا حل شود. سپس شعله را کم کنید و حدودا 30 دقیقه اجازه دهید تا شربت بجوشد و کاملا غلیظ شود. برای طعم‌دهی به این شربت از زعفران دم‌کرده، گلاب، عرق بهارنارنج، هل و ... استفاده می‌کنند. بنا به ذائقه خود می‌توانید از هر کدام استفاده نمائید.

برای تهیه دسر کنافه دو روش مرسوم است. یکی پخت در فر و دیگری روی شعله، که در این دستور پخت روی شعله را یاد خواهید گرفت. ابتدا باید ظرف مناسبی برای تهیه آن انتخاب کنید. اگر قالب مناسب نداشتید از ماهیتابه با سایز متوسط (دارای لبه‌های کوتاه) هم می‌توان استفاده کرد. کف تابه خود را با کره کمی چرب کنید.

رشته کادایف را به کمک دست کاملا از هم جدا و خرد کنید. سپس با 100 گرم کره آب‌کرده کاملا مخلوط کنید تا تمام رشته به کره آغشته شود. نصف رشته‌ها را کف تابه یا قالب مورد نطر خود بریزید و به کمک دست کاملا پهن کنید تا تمام کف قالب را بگیرد. پنیر را روی آن ریخته و تمام سطح رشته را پر کنید.

در انتها مابقی رشته را روی پنیر بریزد تا تمام سطح آن را بپوشند.

اکنون تابه یا قالب خود را روی شعله با حرارت متوسط قرار دهید. اجازه دهید به مدت 5 دقیقه حرارت ببینید و طلایی شود. در این مدت به کمک یک چاقو لبه‌های دسر را به هم بچسبانید تا در هنگام برگرداندن آن از هم نپاشد. پس از اینکه از طلایی شدن یک طرف کنافه مطمئن شدید باید آن را برگردانید تا روی دیگر نیز طلایی و پخته شود. این کار را به کمک یک بشقاب یا ظرف بزرگ‌تر انجام دهید. قبل از اینکه روی دیگر آن را روی شعله قرار دهید دوباره کمی کف تابه را چرب کنید.

پس از اینکه هر دو طرف دسر کاملا طلایی شد از روی شعله بردارید و شربت را اضافه کنید. می‌توانید شربتی که هنوز گرم است را درون همان تابه به دسر اضافه کنید و بعد آن را سرو نمایید. در آخر با پسته خرد شده و بستنی کنافه را تزیین کنید.

نکات کلیدی:

در نسخه عربی این دسر برای طعم دهی به شربت از گلاب یا عرق بهارنارنج استفاده می‌کنند.
در کنافه از انواع پنیرهای نیمه نرم و بدون نمک همانند : پنیر خامه‌ای، ماسکارپونه، موزارلا و ... استفاده می‌شود.
ملاس نوعی شیرین کننده است و استفاده از آن در این دسر کاملا اختیاری می‌باشد.
اگر قصد تهیه این دسر درون فر را دارید، بعد از چیدن آن در قالب باید به مدت 30 تا 40 دقیقه در فر با 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا بپزد. در آخر نیز کمی شعله گریل را روشن کنید تا روی آن نیز طلایی شود.
رشته کادایف را از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه کنید. توجه داشته باید این رشته با رشته شعریه کاملا متفاوت است.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها