امام جمعه قزوین:

اینکه در مورد حقوق زنان در ایران ایجاد شک و شبهه می شود، فتنه جهانی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: یکی از فتنه های جهانی برای کشورها به ویژه ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام، ایجاد شک و شبهه در مورد حقوق زنان در جامعه است.

اینکه در مورد حقوق زنان در ایران ایجاد شک و شبهه می شود، فتنه جهانی است

آیت الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت کنگره استانی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: زنده نگهداشتن یاد شهدا و حفظ آثار آنها و همچنین تجلیل و تکریم خانواده های شهیدان در واقع پاسداری از اسلام است.

وی با بیان اینکه تکریم مادران و همسران شهدا وظیفه همگانی است، اظهار داشت: دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، سرشار از ایثارگری‌ها و رشادت‌ها است و باید نام شهیدان این دوره‌ها را همیشه ماندگار کرد.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه شهدا چراغ راه زندگی ما هستند، افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس هر سرباز و سرداری که شهید یا جانباز شد، یک زن، مادر، همسر یا دختر طمع شهادت را چشید.

امام جمعه قزوین ادامه داد: امروز کسانی که زنان را در سوریه، یمن و افغانستان به قتل عام می‌رساندند، دم از حقوق زنان می زنند درحالیکه بصیرت دینی به ما می گوید که با نگاه دقیق، این موضوع را بررسی کنید.

آیت الله عابدینی گفت: یکی از فتنه های جهانی برای کشورها به ویژه ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام، ایجاد شک و شبهه در مورد حقوق زنان در جامعه است.

وی تصریح کرد: جاهلیت مدرن وقتی شهری را بمباران می کند زنان و کودکان بی دفاع را به خاک و خون می کشد و این همان جاهلیت زمان پیامبر است که دختران را زنده به گور می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین با بیان اینکه خداوند می فرماید هر کسی که تقوای بیشتری دارد ارزشش بیشتر است، تصریح کرد: موضوع حیات طیبه مهمترین مقوله الهی در جهان هستی و گمشده انسان است درحالیکه در حیات حیوانی نیازهای جسمانی مد نظر قرار دارد.

وی تاکید کرد: خداوند در مورد حیات طیبه می فرماید هر کس کار خوبی انجام دهد ما به او حیات طیبه می دهیم و شهدا از حیات طیبه برخوردارند.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه بزرگترین معلم عالم بعد از نبی اکرم و امیرالمومنین علی (ع)، حضرت زهرا است، افزود: بنابراین همه امامان ما حضرت فاطمه زهرا (س) را معلم خود می دانند و حضرت زهرا یک ولی بوده و ولایت سند امامت است.

وی تاکید کرد: موفقیت فرهنگی کربلا پس از عاشورا به دلیل وجود مبارک حضرت زینب(س) بود و سرنوشت جهان در کربلا رقم خورد و این موفقیت کربلا را امام سجاد با همراهی حضرت زینب رقم زدند.

آیت الله عابدینی با اشاره به قدرت زنان در جامعه اسلامی، خاطر نشان کرد:وقتی حضرت زینب(س) با اقتدار در مجلس یزید سخن راند، به خوبی می توان قدرت یک زن را دید.

وی یاد آور شد: هر کجا که یک سردار سلیمانی داریم می بینیم یک زن در نقش مادر، یک زن در نقش یک همسر، یک خواهر و یک دختر وی را همراهی کرده و موفقیت شهدا نتیجه پرورش یافتن در دامن یک زن صالحه بوده است.

امام جمعه قزوین افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی ایران عاملی برای پایداری بیشتر مردم در برابر دشمن است و همه باید به این نکته توجه کنیم.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ..
    1

    حقوق مردان چی :/

  • امیر
    0

    وقتی نمیتوانند سوار دو چرخه بشن دیگه بحث از حقوق بشری نزنی بهتر هست شما عشقتون حقوق قجری است تو کارتون یخچال بره بعد بیاد تو خیابان که شما و بسیج دانشجویی شهوتی نشوید ولی صیغه ساعتی حلال شرعی

  • عرفان
    1

    این اقاهه امیر عینک لازمه.الان که مسابقات دوچرخه سواری استانی دارند که..

  • ناشناس
    0

    این طرز تفکر روحتنیون ماست...چالش های واقعی اجتماعی رو درک نمیکنن...اینا کجا زندگی میکنن

  • امیر
    0

    چی بگیم حاجی هر زنی ی صاحب داره ناموس داره ما وزیر وکیل زن و بچه مردم نیستیم هر کسی وکیل وصی خانواده خودش هست مردم عقل دارن شعور دارن فهم دارن الان در هر خونه را بزنی ی دکتر مهندس میاد بیرون دو ، دو تا را هم خوب بلدن ما همه چیز را باید از ریشه درست کنیم از شاخ و برگ چیزی درست نمیشه موفق باشید البته بحث من مربوط به به جواب حاجی نبود ایشان استاد هستن و کارشناس، متشکرم،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها