نظارت بر سلامت زنان باردار با یک دستگاه پوشیدنی

محققان

نظارت بر سلامت زنان باردار با یک دستگاه پوشیدنی

به گزارش خبر فوری به نقل از بیبی گاگا، به گفته پزشکان، بسیاری از زنان باردار ممکن است اطلاعات کاملی درباره نحوه ایمن بودن و سالم نگه داشتن خود و تناسب اندام در دوران بارداری دریافت نکنند اما دستگاه پوشیدنی جدیدی که توسط "شون روان"(Shon Rowan) از دانشکده پزشکی و پزشکی ناباروری دانشگاه ویرجینیای غربی انجام شده است می‌تواند در این زمینه به زنان باردار کمک کند.

دستگاه پوشیدنی روان "WHOOP" نام دارد. این دستگاه قادر به جمع آوری اطلاعات در مورد سلامت کلی کاربر است و می‌تواند اطلاعاتی از جمله ضربان قلب در حالت استراحت، نوسان در ضربان قلب، نرخ تنفس و اطلاعات خواب آنها را جمع آوری کند.

کاربران می‌توانند به راحتی این دستگاه را روی مچ خود ببندند. اگرچه ممکن است با سایر موارد موجود در بازار مانند فیت بیت قابل مقایسه باشد اما این موضوع که می‌تواند نوسان در ضربان قلب یک فرد را تعیین کند آن را از دیگر دستگاه‌ها متمایز می‌کند.

به نظر می‌رسد این اولین مطالعه است که طی آن محققان تصمیم به توسعه یک فناوری پوشیدنی گرفته‌اند که قابلیت جمع‌آوری داده‌های ضربان قلب را قبل، حین و بعد از بارداری دارد.

روان اظهار کرد که مطالعات زیادی در مورد ارتباط بین ورزش و بارداری بررسی نشده است و علت آن نیز بیشتر به این دلیل است که محققان به دلیل خطرات مرتبط در گرفتن مجوز مطالعه بر روی زنان باردار مشکل دارند. با این حال روان افزود که مطالعات وی می‌تواند برای زنان باردار سودمند باشد.

گرچه محققان همچنان به تحقیقات خود ادامه می‌دهند اما تاکنون محققان به یک نتیجه مهم رسیده‌اند و آن این است که زنانی که زایمان می‌کردند پس از زایمان در وضعیت بهتری نسبت به قبل از بارداری بودند. با این حال نوسان ضربان قلب پس از زایمان افزایش یافت و تا حدود شش هفته پس از زایمان همچنان در حد بالا باقی ماند. روان افزود: مطالعات انجام شده توسط "WHOOP" در افراد غیر باردار نشان داده است که نوسان ضربان قلب به عنوان شاخصی برای تناسب اندام شناخته شده است.

منبع: ایسنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها