افزایش ۱۰ دلاری پیش بینی بانک امریکا از قیمت برنت

واحد تحقیقات جهانی بانک امریکا با اشاره به محدود شدن عرضه در پی اختلال تولید در تگزاس و پیمان نفتی اوپک پلاس و اقدامات محرک پولی جهانی، قیمت مورد پیش بینی برای نفت برنت در سال ۲۰۲۱ را بالاتر برد.

افزایش ۱۰ دلاری پیش بینی بانک امریکا از قیمت برنت

این بانک اکنون انتظار دارد میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال میلادی جاری ۶۰ دلار باشد که بالاتر از برآورد قبلی ۵۰ دلار است. بانک امریکا میانگین قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت را هم ۵۷ دلار پیش بینی کرد.

تحلیلگران این بانک در یادداشتی نوشتند نفت برنت ممکن است در سه ماهه دوم موقتا تا مرز ۷۰ دلار صعود کند.

نفت برنت شب گذشته با ۰.۴ درصد افزایش، ۶۵ دلار و ۵۱ سنت و نفت آمریکا با ۰.۵ درصد افزایش، ۶۲ دلار در هر بشکه بود. قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر تسهیل محدودیتهای قرنطینه کرونا در سطح جهانی، پیش بینیهای اقتصادی مثبت و تولید کمتر نفت به دلیل ازسرگیری آهسته تولید نفت تگزاس پس از یخبندان اخیر، صعود کرد.

بانک امریکا پیش بینی کرد یخبندان هفته گذشته تگزاس ذخایر جهانی نفت را به میزان ۵۰ میلیون بشکه کاهش می دهد و از قیمتها پشتیبانی بیشتری می کند.

بر اساس گزارش رویترز، این بانک همچنین خاطرنشان کرد کاهش تولید یکجانبه عربستان سعودی و ثابت ماندن تولید اوپک پلاس، از قیمتهای نفت پشتیبانی کرده است. ادامه محدودیت عرضه اوپک پلاس در سه ماهه نخست امسال، به حذف ۱۸۰ میلیون بشکه از بازار کمک کرده و مازاد ظرفیت تولید بیشتری را بوجود آورده است. با این حال بزرگترین ریسک نزولی کوتاه مدت برای قیمتهای نفت ممکن است توافق جدید ایران و بازگشت دو میلیون بشکه در روز نفت ایران به بازار در مدت کوتاه باشد.

پیش از این هم واحد تحقیقات کالای بانک گلدمن ساکس با اشاره به کاهش ذخایر نفت، هزینه بالاتر ازسرگیری فعالیت در بخش بالادستی و ورود جریان سفته بازی به بازار، پیش بینی خود از قیمت هر بشکه نفت برنت در سه ماهه دوم و سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ را ۱۰ دلار بالا برد و به ترتیب ۷۰ دلار و ۷۵ دلار برآورد کرد. بانک مورگان استنلی هم انتظار دارد قیمت هر بشکه نفت برنت با بهبود بیشتر وضعیت بازار از جمله دورنمای رشد تقاضا، در سه ماهه سوم به ۷۰ دلار صعود کند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها