چگونه می‌توان کارت microSD جعلی را تشخیص داد؟

با نحوه تشخیص کارت SD جعلی از اصلی آشنا شوید.

چگونه می‌توان کارت microSD جعلی را تشخیص داد؟

کارت‌های حافظه MicroSD یک راه حل عملی برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی داخلی تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های قابل حمل است و فروشگاه‌ها و سایت‌های تجارت الکترونیکی بسیاری وجود دارند که آن‌ها را با ظرفیت ذخیره سازی بالا و قیمت بسیار ارزان ارائه می‌دهند، اما برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهد که اکثر قریب به اتفاق این کارت‌ها جعلی هستند و در تلفن کار می‌کنند، اما ظرفیت ذخیره سازی کمتری دارند.

نحوه تشخیص کارت microSD جعلی و جلوگیری از خراب شدن آن

اگر سری به وب سایت‌های خرید و فروش اینترنتی بزنید، کارت‌های microSD با ظرفیت بسیار زیادی را برای فروش با قیمت‌های بسیار جذاب پیدا خواهید کرد، اما در عین حال اکثر قریب به اتفاق این کارت‌ها جعلی هستند، چگونه می‌توان از خرید چنین کارت‌هایی اجتناب کرد یا اینکه واقعی بودن ظرفیت آن‌ها را تأیید کرد؟

تشخیص کارت microSD جعلی یا فانتوم همیشه آسان نیست، تولیدکنندگان مهارت بالایی در کپی برداری از طرح‌ها دارند و این تنها چیزی نیست که باید نگران آن باشید، زیرا ظرفیت‌های نوشته شده روی این کارت‌ها اغلب جعلی است.

چگونه می توان کارت microSD جعلی را تشخیص داد؟

کلاهبرداران کنترلر کارت microSD را تغییر می‌دهند تا ظرفیت کارت را جعل کنند، بنابراین هنگامی که کارت را در تلفن خود وارد می‌کنید، به عنوان یک کارت microSD ۵۱۲ گیگابایتی ظاهر می‌شود، اما پس از شروع ذخیره سازی مطالب، متوجه می‌شوید که فضای کافی برای کارت داده‌ها، یا داده‌ها رونویسی می‌شوند و گاهی اوقات ممکن است کارت به طور ناگهانی آسیب ببیند.

بنابراین، قبل از تصمیم به خرید کارت microSD از یک سایت تجارت الکترونیکی، می‌توانید برای جستجوی مارک کارت یا شرکتی که آن را تولید کرده تحقیق کنید، زیرا شرکت‌هایی مانند: Huawei چین کارت‌های microSD را برای فروش مستقیم به مصرف کنندگان تولید نمی‌کند، آن‌ها کارت‌های (Nano) را برای تلفن هایشان تهیه می‌کنند، علاوه بر این، شرکت‌هایی هستند که کارت‌های microSD تولید می‌کنند، اما ظرفیت ذخیره سازی کمی دارند، مانند Verbatim.

چگونه می‌توان کارت microSD جعلی را بررسی کرد؟

اگر قبلاً کارت microSD را از هر سایت یا فروشنده محلی خریداری کرده اید یا تصمیم به خرید کارت جدید دارید، ابزار‌هایی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد برای تعیین ظرفیت واقعی کارت را از طریق رایانه قبل از استفاده در تلفن خود بررسی کنید، از جمله این راهکارها:

چگونه می توان کارت microSD جعلی را تشخیص داد؟ ۱- ابزار FakeFlashTest:

ابزار FakeFlashTest به شما امکان می‌دهد دو تست را انجام دهید تا سریع جعلی بودن کارت microSD را بررسی کنید، اولین آزمایش Quick Size Test نام دارد که در آن ابزار پرونده‌های ۵۱۲ بایت را در بخش‌های تصادفی کارت از دستگاه شما منتقل می‌کند و سپس آن‌ها را می‌خواند و اگر روند نوشتن و خواندن ناموفق باشد، آن‌ها در گزارش نمایش داده می‌شوند.

اگر تجزیه و تحلیل قوی تری را ترجیح می‌دهید، Test Empty Space پرونده‌ها را روی تمام فضای موجود در کارت جابجا می‌کند، آن‌ها را دوباره خوانده و سپس تفاوت را مقایسه می‌کند.

چگونه می توان کارت microSD جعلی را تشخیص داد؟ ۲- ابزار ChipGenius:

ابزار ChipGenius با ابزار قبلی متفاوت است، به این دلیل که به جای انتقال داده از دستگاه به کارت و خواندن دوباره آن، اطلاعات را مستقیماً از حافظه فلش داخل کارت می‌خواند، بنابراین ChipGenius سریعترین گزینه است.

پس از اجرای ابزار ChipGeniu به پایین و فسمت به اطلاعات دقیق بروید، در جایی از اطلاعات، ظرفیت واقعی کارت microSD را که خریداری کرده اید، خواهید یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها