معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک:

تاکنون هیچ گزارش منفی از عوارض واکسن کرونا ثبت نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاکنون هیچ گزارش منفی از نظر بروز عوارض جدی بدنبال تزریق این واکسن کرونا ثبت نشده است.

تاکنون هیچ گزارش منفی از عوارض واکسن کرونا ثبت نشده است

دکتر علی علیمحمدی در خصوص واکسن کرونای تزریق شده به کادر درمان اظهار کرد: واکسن اسپوتنیک ۵ از روسیه وارد شد و دُز مورد نیاز در مرحله اول بین دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور توزیع و بین کادر درمان، پرستاران و پرسنل بخش مراقبت‌های ویژه و ICU تزریق شد.

وی سهمیه استان مرکزی از این واکسن را ۲۶۰ دز عنوان کرد و افزود: هر فرد باید دو دُز واکسن دریافت کند که براساس آن ۱۳۰ نفر از پرسنل درمان استان واکسینه شدند.

علیمحمدی با بیان اینکه از کل سهمیه استان مرکزی ۲۰۰ دز مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۴۰ دز دانشکده علوم‌پزشکی ساوه و ۲۰ دز مربوط به دانشکده علوم‌پزشکی خمین بوده است، گفت: از ۲۰۰ دز سهمیه دانشگاه علوم‌پزشکی اراک ۱۰۰ نفر پرستار و متخصص واکسن دریافت کرده اند و اواخر هفته آینده نیز نوبت دوم یا ویال یادآور تزریق می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس چک لیست‌های موجود و بررسی‌های انجام شده، دریافت‌کنندگان واکسن هیچ عارضه‌ نگران‌کننده‌ای نداشتند و تنها تب مختصر که امری طبیعی و تعریف شده در روند واکسیناسیون است در برخی افراد گزارش شد و خوشخبتانه عواقب جدی مشاهده نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی اراک، با بیان اینکه با وصول مرحله دوم واکسن، باقی پرسنل و کادر درمان واکسینه خواهند شد، گفت: اگر واکسن در خط تولید قرار گیرد یا میزان دز مورد نیاز برای کشور تامین شود می توان جامعه هدف را شامل سالمندان بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و سایر افراد را طبق پروتکل تعریف شده وزارت بهداشت واکسینه کرد.

وی در خصوص تزریق واکسن به افراد مبتلا شده اظهار کرد: افراد بهبودیافته از ویروس کرونا برای بازه زمانی ۳ تا ۶ ماهه با توجه به تولید آنتی‌بادی در بدن، نیاز به تزریق واکسن ندارند هرچند که منعی برای واکسیناسیون این افراد نیز وجود ندارد.

علیمحمدی تاکید کرد: با توجه به نتایج حاصله توصیه می‌شود که مردم نسبت به تزریق واکسن اصلا بدبین نباشند چراکه درصد پوشش ۹۱.۶ درصدی دارد و طبق بررسی انجام شده در سطح کشور تاکنون هیچ گزارش منفی از نظر بروز عوارض جدی بدنبال تزریق این واکسن، ثبت نشده است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها