عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا مطرح کرد

ابتلا به گونه انگلیسی کرونا رو به افزایش / ضرورت اعمال محدودیت سفر به استان‌های درگیر

عضوکمیته علمی ستاد مقابله باکرونا درباره احتمال ابتلای بهبودیافتگان گونه قبلی کرونا، گفت: نظر می‌رسد افرادی که پیش‌تر به بیماری مبتلا شدند وآنتی‌بادی محافظت کننده دارند آسیبی در نتیجه ابتلا به نوع بریتانیایی نخواهند دید.

ابتلا به گونه انگلیسی کرونا رو به افزایش / ضرورت اعمال محدودیت سفر به استان‌های درگیر

دکتر مسعود مردانی با اشاره به افزایش تعداد موارد جدید بیماری کرونا در کشور، گفت: البته این افزایش فعلا به حدی نیست که تمام تخت‌های بیمارستانی اشغال شده باشد ولی از آن جهت نگران کننده است که اگر روند به این شکل ادامه داشته باشد تعطیلات نوروز هم مردم درگیر خواهند بود.

وی با اشاره به برخی برنامه‌ریزی‌ها برای سفرهای نوروزی، تاکید کرد: تا قطع کامل زنجیره انتقال بیماری کرونا، استقبال از سفرها منطقی نیست.

مردانی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که طی روزهای آتی میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور تاحدودی افزایش یابد؛ زیرا با افزایش تعداد موارد شناسایی شده، تعداد موارد بستری افزایش یافته و این موضوع بر تعداد مرگ و میرهم تاثیر خواهد گذاشت. خوشبختانه فعلا روند افزایش چندان قابل توجه نیست و به چشم نمی‌آید اما همه چیز به رفتار مردم و روند برخورد آنها با اپیدمی بستگی دارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه موارد ابتلا به نوع موتاسیون یافته کرونای بریتانیایی رو به افزایش است، اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین کانون درگیری به این نوع از ویروس استان خوزستان است. در صورتی که محدودیت‌های سفر به استان‌های درگیر با ویروس موتاسیون یافته انگلیسی اتفاق نیفتد قطعا مشکل به کل کشور گسترش خواهد یافت. درصورتی که رفت‌ و آمدهای افراد بومی به این مناطق قطع شده یا کاهش یابد، تاثیرات مثبت را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: ویروس کرونا چینی معمولا کودکان و نوجوانان را کمتر درگیر می‌کرد و بیشتر افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای داشتند را درگیر می‌کرد. نوع جهش یافته ویروس(انگلیسی) نسبت به نوع ابتدایی بیشتر جوانان زیر ۲۰ سال و کودکان را درگیر می‌کند اما این دلیل بر آن نیست که میل نوع جهش یافته فقط و فقط کودکان هستند. هر فردی که در معرض ویروس قرار گیرد و آنتی‌بادی محافظت کننده نداشته باشد، در هر سنی به بیماری مبتلا خواهد شد.

مردانی ادامه داد: به نظر می‌رسد افرادی که پیشتر به بیماری مبتلا شدند و آنتی‌بادی محافظت کننده دارند آسیبی در نتیجه ابتلا به نوع بریتانیایی نخواهند دید چون آنتی‌بادی‌ها آنها را محافظت می‌کند و به نظر می‌رسد ابتلای آنها یا اتفاق نمی‌افتد و یا کمتر محتمل خواهد بود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    داداش اینا تمامش بخاطر اینکه مردم را تو خونه نگه دارید و عید جایی نروند بقیش شعاره چرا تو دهه فجر این ویروسه نبود الان پیداش شد بعدش اونور سال موقع انتخابات تموم میشه

  • کاربر ناشناس
    0

    آقا از اول بو تعطیل کردن ومسدود کردن برای عید میامد تعارف را بگذارید کنار واین بهانه ها الکی چیه .چطور با وسیله نقلیه عمومی میشه سفر رفت با خودرو شخصی نمیشه مسئله بو داره.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها