در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰

عوارض خروج از کشور تعیین شد

نمایندگان مردم در خانه ملت، عوارض خروج از کشور برای اقشار مختلف را مشخص کردند.

عوارض خروج از کشور تعیین شد

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه 5 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، با بند (ن) تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس ردیف 1 این بند؛ در سال 1400، عوارض خروج از کشور موضوع ماده (45) قانون مالیات بر ارزش افزوده، برای زائران عتبات و مرزنشینان برای یک‌بار در طول سال بر اساس قانون بودجه سال 1396 کل کشور مصوب 24/12/1395 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن أخذ می‌شود. افراد مرزنشین موضوع این جزء به کسانی اطلاق می‌شود که ساکن در روستاها و شهرهای مرزی هستند؛ بررسی و تأیید این موضوع براساس سامانه بانک اطلاعات مرزنشینان وزارت کشور مبتنی بر شماره ملی و شناسه(کد) پستی افراد مذکور است.

همچنین در ردیف 2 این بند آمده است؛ زائران اربعین که از تاریخ چهارم شهریورماه سال 1400 تا بیست و دوم مهر‌‌ماه سال 1400 از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند از پرداخت عوارض خروج معافند.

براساس ردیف 3 بند مذکور؛ عوارض خروج ورزشکاران تیم‌های ملی که با مجوز وزارت ورزش و جوانان به مسابقات برون‌مرزی اعزام می‌شوند برای هر مرحله خروج، با نرخ عوارض مرحله اول خروج محاسبه و أخذ می‌شود.

مالیات خروج از کشور تکذیب شد/ هیچ مبلغ جدیدی از مسافران گرفته نمی‎شود
همچنین در جزء الحاقی این بند نیز آمده است؛ کارگرانی که در طول یکسال گذشته بعنوان کارگر در کشورهای همجوار مشغول بکار بوده اند با تائید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یا ادارات کار استانها و شهرستانها از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف می باشند.

منبع: برنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ایران
    0

    نمایندگان مردم در خانه ملت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کدام مردم کدام خانه

    نظرات شما -
    • بی طرف
      0

      کدام خانه؟ همان خانه که هالو ها داره آی بله!!!!! برای خون مردم زالوها داره آی بله!!خیک هالو را ببین!! اِشکَمِ زالو راببین!!!جیبِ اونها بسان غار میماند بله!!!

  • Ali
    0

    خدا همه ی شما را لعنت کند هیچ کس با در آمد کم نمی‌تواند به خارج از مرزها برود و از دنیای بیرون از ایران بدون تبلیغات منفی شما سیاحتی داشته باشد

  • ری
    0

    اعضا مجلس نماینده مردم نیستن و تحمیلیند و مجلس خانه ملت نیست القا نکنید

  • مفلس
    0

    فقط خدا ازسرتان نگذرد زالو‌ صفتان بی وجدان

  • احمد
    0

    بالاخره چند؟ من چند بار متن رو خوندم و متوجه نشدم. ضمنا برای دانشجویان خارج از کشور چرا تبصره معافیت پیش بینی نمیشود. خوبیت ندارد طرف دانشجوی در کشور آنها بورسیه میشود و هزینه هایش رو دانشگاه تقبل می‌کنه ولی وقتی میخواد از ایران خارج بشه مجبوره عوارض خروج پرداخت کنه!!!!

  • ب
    0

    تنها کشوری که برای خروج مردمش پول می گیرد ایران است.طرف با پول خودش میره بیرون ایران بایستی به اقایون پول زور بده تا خرج جیب گشاد بودجه خواران تامین بشه

  • ام
    0

    خب طبق قانون جنگل اینا این افراد شریک مال مردمن خب اگرم اعتراضی داری برای خودت نگه دار الان مسئولین کلاش گوشاشون گیره وقت اختلاس و جمع آوری مال و پول بیت الماله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها