تولید اولین دستگاه ارتعاش سنج از راه دور در دنیا

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان داخلی گفت: برای اولین بار در دنیا موفق به تولید دستگاه ارتعاش سنج از راه دور شدیم.

تولید اولین دستگاه ارتعاش سنج از راه دور در دنیا

علی صالح پور اظهار کرد: موفق به تولید دستگاه ارتعاش سنج از راه دور با استفاده از تکنیک ماره شده‌ایم که از راه دور ارتعاشات و جا به جایی پل‌ها، ریل‌های راه قطار، دستگاه‌های حساس مانند پرس و سازه‌های بزرگ را اندازه گیری می‌کند.

او افزود: هنگام استفاده از این دستگاه برای سنجش ارتعاشات پل‌ها برچسب‌هایی بر روی پل نصب می‌شود تا از راه دور بتوان میزان ارتعاشات آن را به راحتی اندازه گیری کرد. همچنین زمانی که بخواهیم با استفاده از این تکنیک سلامت ریل قطار را بررسی کنیم، قبل از عبور قطار میزان ارتعاشات و جا به جایی ریل را اندازه گیری کرده، سپس به هنگام عبور قطار با استفاده از برچسب‌های نصب شده بر روی ریل هم میزان جابه جایی را اندازه گیری می‌کنیم و با توجه به نتایج به دست آمده سلامت ریل مشخص می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دستگاه ارتعاش سنج از راه دور بومی و داخلی بودن آن است که باعث می‌شود هیچ محدودیتی برای استفاده از این روش نداشته باشیم. همچنین از این روش برای سلامت سنجی موتور‌های صنعتی نیز استفاده شده است.

صالح پور گفت: روش ارتعاش سنجی از راه دور با استفاده از تکنیک ماره نه تنها نمونه و مشابه خارجی ندارد، بلکه در داخل کشور نیز تا به امروز از این روش (اندازه گیری از راه دور) برای اندازه گیری ارتعاشات و جا به جای پل‌ها استفاده نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها