دیلی بیست گزارش داد:

بایدن، در حال بررسی حملات پهپادی و مقابله با تروریسم

در گزارشی ویژه از سوی دیلی بیست مشخص شده که بایدن در حال بررسی اقدامات

بایدن، در حال بررسی حملات پهپادی و مقابله با تروریسم

جنگ علیه تروریسم یک کمپین بین‌المللی نظامی است که توسط آمریکا و در پی حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در این کشور به راه افتاده است. این کمپین اهدافی چون گروه‌های مسلح افراطی اسلام گرا مانند القاعده، داعش و طالبان را هدف می‌گیرد.

به گفته امیلی تورن، سخنگوی ارشد شورای امنیت ملی آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده خط مشی موقتی را درباره استفاده کشورش از نیروی نظامی و عملیات امنیت ملی مرتبط در روز نخست ریاست جمهوری‌اش مطرح و روز جمعه بار دیگر آنها را تکرار کرد.

کنگره روز جمعه درباره این تغییرات مطلع شد.

سخنگوی ارشد شورای امنیت ملی آمریکا گفت: این خط مشی محرمانه است اما بایدن دید کامل در مورد اقدامات قابل توجه پیشنهادی در این موارد را فراهم می‌کند.

دیلی بیست گزارش داد: اقدامات در این حوزه‌ها معمولا به حملات پهپادی و سایر حملات علیه گروه‌ها و زیرساخت‌های احتمالی تروریستی مربوط می‌شود. همچنین یک ائتلاف ضد جنگ راست افراطی نیز به احتمال زیاد از این اخبار به عنوان فرصتی برای پایان جنگ علیه تروریسم استقبال می‌کند.

جنگ علیه تروریسم که توسط جورج بوش پسر، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سال ۲۰۰۱ اعلام شد،‌ اغلب به عنوان یک جنگ همیشگی یا یک جنگ پایدار و بدون هیچ شرایط مشخصی که نتیجه‌ای داشته باشد، شناخته شده است.

باربارا لی، ‌یکی از اعضای کمیته اعتبارات مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای برای دیلی بیست نوشت: از وقتی که علیه جنگ علیه تروریسم رای دادم، تلاش کرده‌ام تا این جنگ همیشگی را پایان دهم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها