واکنش‌ها به درگذشت انیس نقاش

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، جنبش انصار الله و گروه‌های مقاومت به صورت جداگانه درگذشت انیس نقاش، مجاهد، متفکر و پژوهشگر برجسته لبنان را تسلیت گفتند.

واکنش‌ها به درگذشت انیس نقاش

جنبش حماس در بیانیه‌ای مطبوعاتی درگذشت انیس نقاش را به ملت لبنان، خانواده وی، نیروهای مقاومت و امت عربی و اسلامی را تسلیت گفت.

جنبش حماس اعلام کرد، درگذشت انیس نقاش، ضایعه و فقدان بزرگی برای مسأله فلسطین است.

این جنبش همچنین اعلام کرد، انیس نقاش همواره مدافع مسأله فلسطین و حقوق فلسطینیان و اصول آنها بود و تا آخرین روزهای حیاتش در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی و طرح‌های آن ایستاد.

از سوی دیگر، دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن با صدور بیانیه‌ای، درگذشت این مبارز لبنانی که عمر خود را صرف مبارزه و جهاد کرد، تسلیت گفت.

در این بیانیه همچنین آمده است، انیس نقاش، حقیقتا نمونه یک انسان متعهد بود که به رغم تمامی وسوسه‌ها و تهدیدها تسلیم نشد و فلسطین قطب نمای او در هر فعالیتی بود.

در این بیانیه همچنین آمده است، درگذشت این مبارز لبنانی، ضایعه و فقدان بزرگی بود که از مواضع اصولی، فرهنگ سیاسی و فکری گسترده برخوردار بود.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: از درگاه خداوند متعال برای این مبارز بزرگ عرب لبنانی رحمت و مغفرت و برای خانواده او نیز صبر مسئلت داریم.

از سوی دیگر، جبهه کار اسلامی لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای انیس نقاش را یک مبارز لبنانی عربی و اسلامی توصیف کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: گزینه مقاومت و جهاد نزد نقاش از تولد تا درگذشت هرگز تغییر نکرد.

در همین راستا، وزارت اطلاع‌رسانی سوریه نیز در گذشت نقاش را تسلیت گفت.

در همین راستا، احمد سعدات، دبیر کل جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین که در اسارت رژیم صهیونیستی است نیز بیانیه‌ای به مناسبت درگذشت انیس النقاش صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: او در رکاب انقلابیون در هر کجا بود و با دشمنان ملت‌ها در هر مکان مبارزه می‌کرد.

ابو احمد فؤاد، معاون دبیرکل جبهه آزادیبخش فلسطین نیز اعلام کرد، انیس نقاش در چندین عملیات نظامی به خاطر مسأله فلسطین مشارکت داشت.

مطران عطا الله حنا، سراسقف کلیسای ارتدوکس رم در قدس اشغالی نیز اعلام کرد، فلسطینیان هرگز مبارزانی که در راه دفاع از مسأله عادلانه فلسطین مبارزه کردند را فراموش نخواهند کرد و نقاش مدافع مسائل امت اسلامی و در رأس آن مسأله فلسطین بود.

جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد: ما نقاش را جز حامی و پشتیبان مقاومت فلسطین و مدافع آنها نشناختیم.

عباس زکی، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نیز خاطرنشان کرد، درگذشت انیس نقاش ضایعه بزرگی برای آزادگان و انقلابیون است.

گردان‌های حزب‌الله عراق نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت نقاش، اعلام کرد، وی زندگی خود را صرف دفاع از مسائل امت اسلامی و در رأس آن فلسطین کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها