تروریست‌های النصره مانع خروج غیرنظامیان از ادلب سوریه می‌شوند

برخی منابع محلی در ادلب فاش کردند، تشکیلات تروریستی تحریر الشام (النصره سابق) در تمامی مسیرهای منتهی به گذرگاه انسانی شهر سراقب ایست‌های نظامی برپا کردند.

تروریست‌های النصره مانع خروج غیرنظامیان از ادلب سوریه می‌شوند

دولت سوریه تجهیزات لجستیک ویژه افتتاح گذرگاهی انسانی در شهر سراقب واقع در حومه ادلب را فراهم کرد تا غیرنظامیان فرصت خروج از مناطق تحت کنترل جبهه النصره به سمت مناطق تحت کنترل ارتش سوریه را داشته باشند.

طبق گزارش خبرنگار اسپوتنیک، یک تیم پزشکی، چند دستگاه کامیون و کانتینرهای حامل کمک‌های غذایی در نزدیکی این گذرگاه انسانی در شهرک ترنبه واقع در غرب شهر سراقب که در کنترل ارتش سوریه است، مستقر شده‌اند.

خودروهای گشتی پلیس نظامی روسیه نیز برای کمک به تامین امنیت جهت خروج آرام غیرنظامیان از مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح به سمت مناطق تحت کنترل ارتش سوریه، حضور چشمگیری در این گذرگاه دارند.

اما به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، تا کنون حتی یک غیرنظامی هم از گذرگاه خارج نشده است.

برخی منابع محلی در ادلب فاش کردند، اعضای تشکیلات تروریستی تحریر الشام (النصره سابق) در تمامی مسیرهای منتهی به این گذرگاه ایست‌های نظامی را برپا و غیرنظامیان را تهدید کردند.

یک مسؤول سوری اظهار کرد: مسؤولان دمشق پس از هماهنگی با روسیه برای تضمین خروج غیرنظامیان از مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح به سمت مناطق تحت کنترل دمشق، تجهیز گذرگاهی انسانی در شهر سراقب در فاصله ۱۵ کیلومتری شرق ادلب را آغاز کردند.

این منبع تاکید کرد: تلاش بی‌وقفه‌ای برای فراهم کردن تمامی تجهیزات لجستیک لازم جهت بازگشایی گذرگاه در دست انجام هستند از جمله اینکه ایست‌های موقت پذیرش راه‌اندازی شده و خدمات حمایتی و امکانات لازم برای خروج از مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح فراهم شدند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها