فیلم های محبوب افراد مورد علاقه شیاطین!

در اینجا محبوب‌ترین آثار سینمایی افرادی را باهم مرور می‌کنیم که نامشان هرچند همراه قتل و شکنجه و سرکوب و ویرانی، اما به هرحال در تاریخ بشریت جاودانه خواهد ماند.

فیلم های محبوب افراد مورد علاقه شیاطین!
می‌شود تصور کرد که حتی ترسناک‌ترین قاتلین سریالی و یا خون‌ریزترین دیکتاتور‌ها نیز زمانی را به تماشای فیلم در یک سالن سینما صرف کنند و چندان عجیب نیست اگر فرض کنیم این بدنام‌های تاریخ بعضی فیلم‌ها را بیشتر از بقیه دوست داشته باشند. در این مقاله محبوب‌ترین آثار سینمایی افرادی را باهم مرور می‌کنیم که نامشان هرچند همراه قتل و شکنجه و سرکوب و ویرانی، اما به هرحال در تاریخ بشریت جاودانه خواهد ماند.
آدولف هیتلر و انیمیشن سفیدبرفی و هفت کوتوله
کمتر کسی وجود دارد که از علاقه آدولف جوان به نقاشی و ناکامی او در این راه چیزی نشنیده باشد، اما جالب است بدانید آدولف هیتلر پیش از رهبری رایش سوم و حذب نازی، به شدت شیفته آثار والت دیزنی بود.
فیلم مورد علاقه شیطان
نقاشی‌هایی از روی شخصیت‌های انیمیشن "سفیدبرفی و هفت کوتوله" و "پینوکیو" یافت شده است که هرچند هویت نقاش آن‌ها تائید نشده است، اما همگی با نام اِی هیتلر امضا شده بودند. شنیده‌ها حاکی از آن است که آدولف هیتلر همچنین از طرفداران فیلم اصلی کینگ کونگ، که در سال ۱۹۳۳ ساخته شد، به حساب می‌آمد.
ژوزف استالین و فیلم تارزان
این دیکتاتور خونریز روسی قصدی برای پنهان کردن علاقه‌اش به سینما نداشت و در سال‌هایی حسابی خودش را مشغول این هنر محبوب کرد. استالین تعیین می‌کرد چه فیلمی ساخته شود، فیلم‌نامه می‌نوشت و به کارگردانان روسی پیشنهاد مشاوره هنری می‌داد، پیشنهادی که رد کردنش حتما سلامتی کارگردان را به خطر می‌انداخت.
فیلم مورد علاقه شیطان
معروف است آرشیو فیلم‌های وزیر فرهنگ هیتلر، ژوزف گوبلز، پس از جنگ به استالین رسید که تماشای آن باعث علاقه دیکتاتور روسی به فیلم‌های چاپلین شد. البته با توجه به مستند‌هایی که از استالین برجای مانده می‌شود دریافت که محبوب‌ترین فیلم برای او فیلم "تارزان، مرد بوزینه‌ای" با بازی جانی ویسمولر بود. ژوزف استالین از فیلم‌های ژانر وسترن متنفر بود و حتی دستور ترور جان وین را البته به دلیل کمونیست ستیزی‌اش، صادر کرده بود.
بنیتو موسولینی و اکستِسی
در مورد علاقه موسولینی به درام ساخت ۱۹۳۳ گوستاو ماکتی اسناد زیادی وجود دارد و گفته می‌شود حتی او علاقه‌ای بیمارگونه به هدی لامر بازیگر زن همین فیلم یعنی اکستسی داشت.
فیلم مورد علاقه شیطان
موسولینی سال‌ها و حتی پس از ازدواج لامر هم‌چنان زندگی او را تحت نظر داشت. هدی لامر البته تنها معشوقه سینمایی رهبر بدنام ایتالیا نبود و نامه‌های عاشقانه او به آنیتا پیج، بازیگر سینمای صامت، در میان کلکسیونر‌ها با قیمتی گزاف دست به دست می‌شود.
صدام حسین و فیلم دشمن ملت
مقاله‌ی آتلانتیک درباره زندگی شخصی صدام حسین آشکار کرد که او از بسیاری از فیلم‌های غربی لذت می‌برده است و حتی طرفدار آلبوم "بیگ ویلی استایل" از ویل اسمیت بوده که در ژانر هیپ‌هاپ منتشر شده بود.
فیلم مورد علاقه شیطان
این‌گونه به نظر می‌رسد که دیکتاتور عراقی از تماشای شاهکار کاپولا، پدرخوانده، و درام "The Conversation" لذت می‌برده است، اما فیلم محبوبش بدون شک "دشمن ملت" با بازی ویل اسمیت محسوب می‌شد. متاسفانه کسی نمی‌داند علاقه صدام حسین به ویل اسمیت تا کجا ادامه پیدا کرد. به نظرتان صدام حسین هیچ‌وقت فرصت تماشای دیگر فیلم‌های اسمیت مثل "Bad Boys" را پیدا کرد؟
کیم جونگ ایل و فیلم رمبو
شاید از علافه دیکتاتور قبلی کره شمالی به سینما خبر داشته باشید و از کلکسیون او شامل ۲۰ هزار فیلم شنیده باشید. کیم جونگ ایل پیرو همین علاقه‌اش به سینما حتی اقدام به دزدیدن کارگردان اهل کره جنوبی "شین سانگ اوک" کرد و از او خواست تا برایش فیلمی شبیه گودزیلا بسازد.
فیلم مورد علاقه شیطان
شین می‌گوید: کیم جونگ ایل تلاش می‌کرد کاپیتالیزم را از طریق سینما درک کند و از تماشای سری فیلم‌های "جیمز باند"، "Friday the ۱۳th" و فیلم‌های اکشن هونگ کونگی لذت می‌برده‌است، اما فیلم محبوبش رمبو با بازی استالونه محسوب می‌شد. احتمالا دانستن این نکته که دیکتاتور سابق کره شمالی طرفدار آثار موزیکال باربرا استریسند بوده است باعث شکل گرفتن لبخندی تلخ روی لبانتان خواهد شد.
معمر قذافی و فیلم ماجراجویی‌های بوکارو بانزای در بعد هشتم
هرچند امروز راهی برای اثبات آن وجود ندارد، اما گفته می‌شود دیکتاتور عجیب و غریب لیبی عاشق این فیلم اکشن و علمی تخیلی بود.
فیلم مورد علاقه شیطان
به نظر می‌رسد علاقه قذافی به این فیلم محصول سال ۱۹۸۴ به حدی بوده است که تلویزیون دولتی لیبی با دستور شخص قذافی بار‌ها و بار‌ها این اکشن فضایی را پخش کرده است. البته آن‌قدر واقعیات مستند، ولی باورنکردنی درمورد قذافی وجود دارد که شاید این یکی آن‌قدر‌ها هم عجیب محسوب نشود.
آیدی امین و تام و جری
جعفر امین پسر دیکتاتور بدنام اوگاندا در سال ۲۰۰۷ آشکار کرد که پدرش از محصولات رسانه‌ای غربی لذت می‌برده است و او را می‌توان شیفته تام و جری به حساب آورد. معروف است که پس از عزل آیدی امین در اتاق خوابش جعبه‌ای یافتند که پر از کارتون‌های تام وجری و نارنجک بوده است.
فیلم مورد علاقه شیطان
بر اساس تحقیقات گروه‌های حقوق بشری در اوگاندای تحت حکومت امین بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر کشته شدند و تصور تام و جری تماشا کردن توسط یکی از سنگدل‌ترین انسان‌های تاریخ، احساسات متفاوتی در شما برخواهد انگیخت.
جفری دامر و فیلم بازگشت جدای
برای بسیاری از آمریکایی‌ها نام جفری دامر مترادف با شیطان است و اعمال جنایتکارانه دامر بین سال‌های ۷۸ تا ۹۱ را اعمالی می‌دانند که جز شیطان به ذهن کسی نمی‌رسید. پارک دیتز روانشناس دادگاه برای بررسی سلامت روانی دامر، ۱۸ ساعت را با او و در سلولش گذراند.
فیلم مورد علاقه شیطان
آن دو فیلم‌هایی مانند Hellraiser۳ و بازگشت جدای را با هم تماشا کردند و پس از مشاهده بازگشت جدای، دامر از علاقه‌اش به دارث ویدر صحبت کرده است و اضافه کرده است که تماشای این فیلم او را به فکر ساخت معبدی از جمجمه قربانیانش انداخته است. به گفته دیتز، دامر ادامه داده است که دوست دارد روی صندلی با روکش چرم در میان آن معبد بنشیند و کلکسیون‌اش را از استخوان‌های قربانیانش تحسین کند.

منبع: برترین ها

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها