وعده مدیرکل جهادکشاورزی استان کرمان:

با جوجه‌ریزی انجام شده کمبود مرغ شب عید استان کرمان جبران می‌شود

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: جوجه‌ریزی مرغ برای شب عید انجام شده و پیش‌بینی می‌شود در ایام نوروز کمبود مرغ در استان نداشته باشیم.

با جوجه‌ریزی انجام شده کمبود مرغ شب عید استان کرمان جبران می‌شود

عباس سعیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استودیو کشاورز در استان کرمان در حال راه‌اندازی است اظهار داشت: در این استودیو تولید محتوای آموزشی برای افزایش دانش کشاورزان انجام شده و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه مکانیزاسیون کشاورزی در افزایش بهره‌وری بسیار اهمیت دارد گفت: امسال حدود 64 میلیارد تومان اعتبار تسهیلات در حوزه مکانیزاسیون داشتیم که تمام آن پرداخت شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با عنوان اینکه امسال بیش از 520 دستگاه تراکتور و 10 دستگاه کمباین وارد استان شده و از طریق تسهیلات به کشاورزان شمال استان کرمان واگذار شده است افزود: برای اولین بار سه دستگاه پهباد برای سمپاشی مزارع در شمال استان کرمان خریداری و به کار گرفته شده که این پهبادها با تسهیلات بانکی خریداری شدند.

وی با بیان اینکه 260 هکتار گلخانه در شمال استان کرمان وجود دارد و گلخانه‌ها در افزایش بهره‌وری بسیار اثرگذار هستند گفت: اقلیم استان کرمان برای کشت‌های گلخانه‌ای بسیار خوب است و کشورهای همسایه نیز به محصولات گلخانه‌ای کشور ما نیازمند هستند.

سعیدی با اشاره به اینکه اصلاح الگوی کشت در اولویت کاری ما در استان کرمان است بیان کرد: محصولاتی که آب‌بر هستند باید جایگزین محصولاتی شوند که کمتر به آب نیاز داشته و مزیت اقتصادی و صادراتی دارند.

وی با بیان اینکه کشت زعفران در استان کرمان به‌خوبی جواب داده است که یک الگوی کشت مناسب است گفت: گل محمدی و زرشک از دیگر محصولاتی است که جایگزین کشت‌های آب‌بر می‌شود و استقبال خوبی هم از آنها شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان بالغ بر 108 هزار تن تولید سالیانه مرغ است افزود: کمبود مرغ استان از استان‌های همجوار مانند یزد و خراسان جنوبی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ در استان کرمان به ازای هر کیلوگرم 22 هزار و 800 تومان تعیین شده که متأسفانه در استان‌های همجوار رعایت نمی‌شود گفت: با جدیت به‌دنبال آن هستیم تا کمبود تولید مرغ استان کرمان جبران شود.

سعیدی با اشاره به اینکه جوجه‌ریزی مرغ برای شب عید انجام شده و پیش‌بینی می‌شود در ایام نوروز کمبود مرغ در استان نداشته باشیم افزود: افزایش ظرفیت تولید مرغ استان را پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با بیان اینکه 18 هزار تن تولید تخم‌مرغ استان است و 21 هزار تن مصرف داریم گفت: باید کمبود تولید تخم مرغ استان در آینده جبران شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها