اظهار امیدواری پزشکان البرزی برای همگانی شدن واکسیناسیون کرونا

تعدادی از پزشکان استان البرز با بیان تجارب خود از دریافت واکسن «اسپوتنیک وی» روسی ضد کرونا ، اظهار امیدواری کردند که با همگانی شدن واکسیناسیون شاهد ریشه کنی ویروس کرونا در جامعه باشیم.

اظهار امیدواری پزشکان البرزی برای همگانی شدن واکسیناسیون کرونا

اولین طرح واکسیناسیون کرونا ۲۳ بهمن ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در بیمارستان های استان البرز به اجرا درآمد که با اجرای این طرح تعدادی از پزشکان ، پرستاران و کارکنان مراکز درمانی استان در مقابل این ویروس واکسینه شدند.

با این وجود سه تن از پزشکان استان البرز به بیان تجارب خود از اولین واکسیناسیون کرونا پرداختند و بیان داشتند که امروز برای پیشگیری از بیماری خطرناک کووید۱۹ تامین واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی مهمترین گام عملی است که انتظار می رود با تحقق آن مردم شاهد ریشه کنی ویروس منحوس کرونا باشند.

دکتر محمد زنوزی راد، رییس انجمن پزشکان کودک استان البرز یکی از دریافت کنندگان واکسن «اسپوتنیک وی» گفت: پس از دریافت واکسن مشکل خاصی نداشتم، راحت بودم حتی علائم موضعی واکسن هایی معمول را هم حس نکردم و هیچ گونه حساسیت موضعی برای من پیش نیامد.

وی درعین حال بیان داشت: یکی از کارکنان جوان بخش سلامت استان البرز پس از دریافت این واکسن به علت ابتلا به یک بیماری دچار فلج عصب صورت شد که با انجام« ام. آر. آی» مشخص شد که یک توده دارد.
وی ادامه داد: البته این فرد سابقه تشنج و ناراحتی اعصاب نیز داشت و به نظر می رسد مربوط به گذشته است.
زنوزی راد اظهارداشت: البته این فرد که از کارشناسان اتاق عمل هستند فقط چند روز استراحت کردند و تحت نظر پزشکان قرار گرفت.
دکتر زینب صیامی، متخصص عفونی بیمارستان امام علی (ع) کرج یکی دیگر از پزشکان دریافت کننده واکسن کرونا گفت : تاکنون به بیماری کووید۱۹ مبتلا نشده ام اما هفته گذشته واکسن اسپوتنیک وی روسی را تزریق کردم.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر دریافت واکسن دچار تب و بدن درد شدم و بیشتر حالت ضعف خفیف بود اما به تدریج علائم برطرف شد و اکنون سالم و سرحال هستم.

صیامی گفت: ما در بیمارستان امام علی (ع) کرج پنج نفر بودیم که واکسن را دریافت کردیم، فقط پس از دریافت واکسن یک مقدار سردرد خفیف داشتیم که بهبود یافت.

دکتر سعید نیکخواه، فوق تخصص روماتولوژی اطفال و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نیز گفت: روز ۲۳ بهمن ماه سال جاری واکسن «اسپوتنیک وی» را دریافت کردم، تا الان هیچ گونه عارضه ای نداشته ام.

وی ادامه داد: فقط در ۲۴ ساعت پس از دریافت واکسن درد و قرمزی در محل تزریق داشتم، اما واکنش های دیگر نداشتم.

این پزشکان اظهار امیدواری کردند که مسوولان وزارت بهداشت با تامین واکسن های مناسب هر چه سریع تر طرح واکسیناسیون را همگانی کنند تا مردم از شر ویروس کرونا خلاصی یابند.

تاکنون هیچ گونه گزارشی از عوارض واکسن اسپوتنیک وی در بین دریافت کنندگان این واکسن در البرز گزارش نشده است.

اکنون بیش از هفت هزار نفر در ۱۷ بیمارستان و تعداد زیادی مرکز بهداشتی درمانی استان البرز مشغول به کار هستند که تاکنون حدود هشت نفر از مدافعان سلامت استان براثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته اند.

فرانک داودی، پرستار بخش جراحی مردان بیمارستان شهید مدنی کرج از جمله مدافعان سلامت استان البرز بود که دیروز دوشنبه براثر ابتلا به کووید۱۹ در یکی از بیمارستان های تهران ، جان به جان آفرین تسلیم کرد اما با تلاش پزشکان نوزاد هفت ماهه وی سالم به دنیا آمد.

طرح واکسیناسیون کرونا از بهمن ماه با ورود اولین محموله واکسن اسپوتنیک وی در بیمارستان های کشور آغاز شده که در مرحله نخست مدافعان سلامت و سپس افراد پرخطر واکسینه می شوند.

قرار است طرح واکسیناسیون مردم علیه ویروس کرونا در چهار مرحله انجام شود.

حدود ۳۲ هزار نفر از مردم استان البرز از ابتدای شیوع کرونا تاکنون براثر ابتلا به کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری شده اند که ۲ هزارو ۷۶۰ نفر آنان جان باخته و حدود ۲۸ هزار ۷۰۰ نفر بهبود یافته اند.

از مجموع هفت شهرستان استان البرز پنج شهرستان در وضعیت زرد و ۲ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

مردم استان البرز همچون سایر هموطنان برای تامین واکسن کرونا و همگانی شدن واکسیناسیون برای مهار این ویروس خطرناک لحظه شماری می کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها