وزیر رفاه: دستمزد کارگران ۳.۱ درصد بیشتر از تورم بوده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست ۵ ساعته مجازی با مدیران ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور تاکید کرد: در این دولت تلاش شد حداقل دستمزد کارگری، متناسب با تورم تعیین شود

وزیر رفاه: دستمزد کارگران ۳.۱ درصد بیشتر از تورم بوده است

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این نشست گسترده که برای اولین بار برگزار شد و ۵ ساعت به طول انجامید توجه به قومیت‌ها در مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را مهم عنوان کرد و اظهار داشت: جلوگیری از تبعیض قومیتی یکی از اصول مهم و مورد توجه ماست و هیچ نگاه قومیتی در اداره امور این وزارتخانه وجود ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به زیرساخت‌های فسادزا در این وزاتخانه توجه شده است، اظهار داشت: توجه به شفافیت یکی از زیرساخت‌های فسادزدا محسوب می‌شود.

شریعتمداری در خصوص اقدامات شفاف سازی در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: پیش از این به شستا به عنوان یک تاریکخانه نگاه می کردند ولی با اقداماتی چون به کارگیری ۴۰ مجموعه اطلاع‌رسان، تولیدکارنامه الکترونیکی ارزیابی، به روزرسانی صورت حساب های مالی شرکت‌ها، برگزاری به موقع مجامع و گرفتن گزارش بازرسی و حسابرسی از مجموعه این شرکت‌ها و مهم تر از همه ورود به بازار سرمایه این ذهنیت تغییر کرد.

وی بورسی کردن شستا را اقدامی فوق‌العاده دانست و افزود: در حال حاضر شستا حدود ۱۵ درصد از ارزش بورس کشور را به خود اختصاص داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، و اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بعد از ۱۴ سال را از جمله اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر شمرد.

حداقل دستمزد کارگری، متناسب با تورم تعیین شد

شریعتمداری عنوان کرد: در این دولت تلاش شد حداقل دستمزد کارگری، متناسب با تورم تعیین شود، طی این سال‌ها، تعیین حقوق دستمزد کارگری، ۳.۱ درصد از میانگین تورم بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه در دو سال تصدی مسئولیت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شاهد افزایش نزدیک به ۷۰ درصدی دستمزد کارگران بودیم، افزود: این اقدامات به رضایت عمومی در جامعه منجر شده است. هرچند با توجه به بالا بودن نرخ تورم و با توجه به شرایط تحریم، این افزایش زیاد دیده نشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به افزایش حق مسکن کارگری طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: رقم حق مسکن کارگری طی این دو سال از ۴۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

شریعتمداری با بیان اینکه طی این دو سال پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان ۱۲تامین اجتماعی برابر افزایش یافته است، تصریح کرد : با تدابیر انجام گرفته، افزایش کمک‌ هزینه های رفاهی و فراهم کردن امکانات خرید بانرخ سود مناسب برای بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری، از جمله اقداماتی بودکه برای افزایش قدرت خرید این قشر انجام شد.

انتقال تابعیت مادری؛ قانون ماندگار برای زنان ایرانی

وی افزود: انتقال قیمومیت فرزندان زنان ایرانی دارای همسر خارجی که امکان گرفتن شناسنامه در ایران برای آنها وجود نداشت برای اولین بار در ایران حل شد. متاسفانه پیش از این، ایران از معدود کشورهایی بود که در آن مادران از امکان انتقال تابعیت به فرزندان خود محروم بودند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به اصلاح ماده ۲۸ قانون کار در خصوص تصویب طرح برای افرادی که دارای شغل دائم هستند اشاره و تصریح کرد: با این اقدام، فعالیت‌های غیرمستقیم مستمر در این دولت تصویب و ابلاغ شد .

شریعتمداری به اقدامات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه تعاون اشاره کرد و افزود :ایجاد سامانه هوشمند جامع تعاون، تامین مالی خرد ضمانت شده از سوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، توجه ویژه به سند ملی توسعه تعاون، ایجاد مراکز توسعه نوآوری بخش تعاون در ۱۱ استان کشور و ایجاد اندیشکده تعاون با هدف ایجاد ارتباط با صاحبان اندیشه در دانشگاه‌ها و افتتاح آن از جمله مهمترین اقدامات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه تعاون است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به اقدامات دولت در حوزه تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود :در این مدت، ۲ هزار بخشنامه به ۶۰ بخشنامه تبدیل شد .

وی جلوگیری از مراجعه ۷۰ درصد مراجعان حضوری به تامین اجتماعی در سرتاسر کشور و الکترونیکی کردن دفترچه های بیمه های درمانی تامین اجتماعی و سطح بندی خدمات درمانی برای اولین بار در کشور را از دیگر اقدامات در این سازمان نام برد .

شریعتمداری ابراز امیدواری کرد: در این ایام باقی مانده این جنبش همدلی با جامعه هدف و مراجعه کنندگان به مجموعه های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی شکل گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم شکل‌گیری گفتگوهای اجتماعی با شرکای اجتماعی به ویژه در زمان تعیین دستمزد کارگری تاکید کرد و گفت: شکل‌گیری گفتگوی های اجتماعی در تصمیم‌گیری‌ها بسیار موثر است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 41
  • الهه
    0

    واقعا خجالت نمی کشید ، ...

  • بیچاره
    0

    ای بی شرف

  • کارورز
    0

    سرشتتون رو از دروغ وریا ساخته اند زنگ حساب نزدیک است.......

  • ابی
    0

    امیدی به این وزیر بی خاصیت دروغگو نیست

  • کارگر حداقل بگیر
    0

    یکی دهن اینو گِل بگیره تا خودمون دست بکار نشدیم!

  • بازنشسته
    0

    پس با این حساب بازنشسته ها و کارگران از سر سیری و خوشی هر روز تجمع و اعتراض می کنند.لطفا از خواب بیدار بشوید .

  • سلا
    0

    چقدر دروغ خدا لعنتت کنه

  • حسینی
    0

    بایدم از این حرفها بزنی که از اوایل انقلاب یا وزیر باشی یا معاون وزیر!!! ... به شرفت

  • سعید
    0

    تف تو روتان

  • ناشناس
    0

    افزایش دستمزد 30درصد در دوسال تورم 300درصد در یک ماه واقعا ممنون بابت تمام زحمتاتتون دست مريزاد خسته نباشید کشور نیست گلستانه

  • محمود
    0

    اسم این وزارت خانه رفاهش زجر اور خواهش اسم ان را عوض کنید.وزارت بدبختها این خوبه

  • کاربر ناشناس
    0

    وزیر محترم احتمال دارد کرونا گرفته چون یکی از عوارض کرونا حزیون گفتن

  • داود شیخی
    0

    خدا کنه این دروغی که میگه راست باشه

  • ملول
    0

    به قول هیتلر اگر دروغ میگویی حداقل شعور را برای شنونده قائل شو

  • محسن
    0

    جناب وزیر رفاه ۵۰ سال دارم ۲۲ سال سابقه بیمه ۱۷ سالی است بیمارم دارو میخورم پنج سالی هست توان کار کردنم را از دست داده ام بیمه ام قطع شده هیچ درآمدی ندارم زندگیم نابود شده چرا به فکرما بیماران نیستید مرگ میر گرسنه ها از کرونا بیشتره جناب وزیر ی روز اگر وقت کردی تشریف ببر کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی ببین چطور حق و حقوق بیماران بیچاره ضایع میشه متشکرم از خبر فوری،

  • یکی از مردم
    0

    درصد افزایش حقوق برای چند سال گذشته رو میگه بعد تورم یکماه!!!! لعنت به ذات پلیدت!

  • ناشناس
    0

    بهتره اسم وزارت کار و رفاه اجتماعی به وزارت کارفرمایان و سرمایه داران و مشقت اجتماعی تغییر نام پیدا کند!

  • ناشناس
    0

    منظور جناب وزیر افزایش متوسط دستمزد کارگران بر اساس نرخ واقعی تورم بهای کالاها و خدمات نبوده بلکه مقصودشان افزایش متوسط دستمزد کارگران بر مبنای نرخ رسمی اعلامی از سوی بانک مرکزی یا مرکز آمار ایران در سه سال قبل بوده که اولاً شامل سبد تمامی کالاها و خدمات مورد نیاز خانوار نمی شود ثانیاً نرخ واقعی تورم در آن منظور نمی گردد. نرخ تورم رسمی کشور منتهی به بهمن ماه سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۸٪ اعلام شده است. حال از جناب وزیر سؤال می شود آیا حقوق کارگران امسال حداقل ۶۸٪ افزایش پیدا می کند؟

  • رحمان
    0

    خداوکیلی فکرمیکنید این حرفا و میزنید مردم از فقرو بدبختی دارن میمیرن راضی شدن کرونا بگیرن ولی شرمنده زن وبچه نباشن روتون میشه بازم بگیدحقوق کارگر افزایش پیدا کرده

  • کامران
    0

    درو این وزارتخانه را که اسم رفاه را روش گذاشتن باید تخته بکنند رفاه برای کی خنده داره بخدا برای سرمایه دارها چه‌رفاهی برای قشر ضعیف ایجاد کردید جناب وزیر همه جا افتاده دست پیمانکارها حق و حقوق کارگر زحمت کش را دارن میخورن قراردادهای سه ماهه نه سرویس دارن نه نهاری نه لباسی نه بیمه‌ ای بیکاری پشت بیکاری آدم خجالت میکشه پروندشو نگاه کنه صدبار شغل عوض کردن شد رفاه وام میلیاردی میدن به این سرمایه دارها به اسم ایجاد شغل میبرن برج سازی میکنند خونه هاشونو عوض میکنند ولی ی کارگر زحمت کش ی وامی تقاظا میکنه چندماه باید بره بیاد این شد رفاه این رفاه به درد ی عده مفت خور میخوره وزیری که طبقه دهم تو اطاقش با دمپایی کار بکنه به درد ما قشر ضعیف جامعه نمیخوره یا زهرا س ، ممنون از خبر،

  • کارگر
    0

    واقعا متاسفم برات با این حرفت جامعه کارگری رو نا امید کردی و نمک پاشیدی به زخم تمام کارگران.ثابت کردی که دیگه هیچ امیدی به آینده نیست و انگار مسئولین کشور ما اصلا در ایران زندگی نمی کنن.تف به شرف تون...

  • امان
    0

    کارگر کار کند پیمان کار بزنه تو جیب کسی نیست بدادی کارگر که میرسه وای مملکت

  • کاربر ناشناس
    0

    بی سواد تر از خود این وزیر باز هم خودشه، تف بر این همه بی عدالتی

  • FARID
    0

    فک کنم شما تو یک کشور دیگه زندگی میکنید وگرنه اینجا که حال و روز مردم معلومه نیازی به امار و ارقامم نداره

  • حسام
    0

    خدایا اینا چجور موجوداتی هستن ... ذاتشونو با دروغ بستن ... چرا انقد این دولت رو ربانی میخوان نشون بدن ... این همه کاهش ارزش پول این همه تورم 400 درصدی بعد میگه دستمزد کارگران 3 درصد از تورم بیشتر بوده ؟؟؟؟ اجاره خونه تو این یکسال چند درصدگرون شده ؟ مواد غذایی چند درصد گرون شده ؟ پوشاک چند درصد گرون شده ؟ و ... خدا خائنین به ملت رو لعنت کنه

  • حسین
    0

    با آمار تورم جعلی خودشون میگه حتما رسما ملتو دست انداختن

  • برده سرمایه دار
    0

    باجسم ما برده ها که بازی می کنید التماس می کنم به هردینی وکسی که ایمان داریدلااقل باروحمون چند درصد بازی نکیند.

  • کارشناس ارشد
    0

    توصیه میشود آقایان یک دوره درس ریاضی دوره ابتدایی را بخوانند وبعد حساب و کتاب برای مردم کنند.

  • ناشناس
    0

    همین دروغ ها را گفتی که وزیر شدی

  • ابی
    0

    وزیر محترم وجدانا چند کلاس سواد داری؟

  • کاربر ناشناس
    0

    احتمالا حقوق خودش منظورشه که متناسب با تورم بالا رفته ،

  • کاربر ناشناس
    0

    به قول چرچیل دروغ را باید آنقدر بزرگ گفت تا همه باور کنند،

  • کاربر ناشناس
    0

    سنگ پا قزوینه

  • نعمت
    0

    سلام وعرض ارادت خدمت همه عزیزان آقای وزیر این که اسم از افزایش دستمزد میبرید و اشاره ای به گرانی های سر سام آور نمیکنید نشانه زیرکی و تدلیس از سوی شماست خوب نیست مردم را احمق بحساب بیاورید و فکر کنید کارگر هیچ نمیداند این چه افزایشی است که کوچکترین دردی از کارگر را در برابر بازار افسارگسیخته دوا نمیکند چرا به مسئله افزایش نرخ های بیمه بخصوص خودرو ورود نمیکنید چرا اوضاع نابسامان معیشت مردم در مقابل این همه گرانی را نمی بیند هرچند که شما ها ایمان به پروردگار و آخرت ندارید ولی مطمئن باشید انتقام خدا برای این همه ظلم برنامه ریزی شده از سوی مسئولین بی لیاقت به زودی محقق خواهد شد

  • کارگر بدبخت
    0

    این روز ما بدبخت هستیم ولی اون روز میرسه که ما بدبختی شما ها را تعیین میکنیم .

  • دن کیشوت
    0

    چرا این شریعتمداری کذاب اعدام نمیشود؟ آه هزاران کارگر پشت سر تو و امثال تو است

  • کاربر ناشناس
    0

  • ناشناس
    0

    تو که راست میگی اما بر پدر و مادر دروغگو لعنت

  • الن
    0

    دلم به حال مردمی میسوزه که منتظر اومدن احمدی نژاد و یا قالیباف هستند تا شاید فرجی بشه ، بد بحالتون ده درصدی ها

  • الیاس
    0

    جان هرکسی که دوست دارین فکری به حال کارگر گرسنه بکنین خدایی اگه این جماعت قاطی کنند با بمب اتم هم نمیشه جلوشونو گرفت قبل از اینکه دیر بشه فکری به حالشون بکنین

  • کارگر
    0

    شما حقوقتون چندمیلیون برابر تورم نه کارگر صدات ازجای گرم میادچه میدونی که ماازگلوی بچه هامون میزنیم ازلباس ومسافرت میگذریم تا برسونیم شما مسافرت اروپاتون براهه لباسا مارک چرا این حرف رومیزنی سیرچه خبرازگرسنه دارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها