یکی از مقامات ارشد چین:

اداره هنگ‌کنگ تنها توسط "میهن‌پرستان" صورت گیرد

همزمان با اینکه پکن تلاش می‌کند تا هرگونه مخالفت دموکراتیک در هنگ‌کنگ را خنثی کند و نقش مستقیم‌تری در اداره این مرکز تجاری داشته باشد یکی از مقامات، برنامه‌ای برای تضمین اداره هنگ‌کنگ تنها توسط

اداره هنگ‌کنگ تنها توسط "میهن‌پرستان" صورت گیرد

این سخنرانی برجسته توسط "شیا بائولانگ"، رئیس دفتر امور هنگ‌کنگ و ماکائو تنها دو هفته پیش از نشست سالانه پارلمان چین و همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره برنامه‌ریزی اقدامات بیشتر برای تحکیم کنترل بر هنگ‌کنگ صورت گرفت.

شیا بائولانگ در این سخنرانی گفت: حیاتی‌ترین و مهم‌ترین کار برای اجرای قانون توسط میهن‌پرستان بهبود سیستم‌های مربوطه به ویژه سیستم انتخاباتی مربوطه است.

وی افزود: میهن‌پرست بودن یعنی عاشق جمهوری خلق چین بودن.

پس از آنکه اعتراضات گسترده و غالبا همراه با خشونت طرفداران دموکراسی در سال ۲۰۱۹ میلادی در هنگ کنگ به راه افتاد و سیاستمداران اپوزیسیون در انتخابات شورای محلی با قاطعیت پیروز شدند، پکن با یک سرکوب گسترده به این اوضاع پاسخ داد.

کنگره ملی خلق چین در نشست سالانه قبلی خود یک قانون امنیت ملی گسترده را در هنگ‌کنگ اعمال کرد که مخالفت‌ها در هنگ‌کنگ را غیرقانونی کرد و روابطش با سرزمین چین را به طور کلی دگرگون کرد.

به همین خاطر، ساکنین هنگ‌کنگ در حال حاضر به شدت به نتیجه نشست قریب‌الوقوع کنگره ملی خلق چین چشم دوخته‌اند.

اظهارات شیا بائولانگ حاکی از آن است که پکن می‌خواهد مطمئن شود که هیچ نامزد اپوزیسیونی قادر به شرکت در انتخابات محدود شده این دولت‌شهر نیست.

وی گفت: مقامات باید روزنه‌هایی را که به دردسرسازان مخالف چین اجازه ورود به سیاست را می‌دهد، ببندند. بهبود سیستم انتخاباتی مربوطه باید توسط دولت مرکزی پکن رهبری شود.

شیا بائولانگ همچنین معیارهایی را که باعث می شود یک فرد "میهن‌پرست" واقعی باشد، مطرح کرد که شامل عشق ورزیدن به جمهوری خلق چین، قانون اساسی‌اش و حزب کمونیست چین است.

وی افزود، اعضای قوه قضاییه نیز باید میهن‌پرست باشند؛ موضوعی که هشداری برای افرادی محسوب می‌شود که می‌ترسند پکن قصد داشته باشد دادگاه‌های مستقل هنگ‌کنگ را نیز اصلاح کند.

در آستانه واگذاری هنگ‌کنگ به چین توسط بریتانیا در سال ۱۹۹۷ میلادی، پکن موافقت کرد تا اجازه دهد هنگ کنگ آزادی‌ها و خودمختاری خود را به مدت ۵۰ سال در چهارچوب "یک کشور، دو سیستم" حفظ کند.

دولت‌های غربی و منتقدان، پکن را به نقض تعهداتش در سال‌های اخیر متهم می‌کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها