سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

آخرین جزئیات تزریق واکسن کرونا در استان کرمان اعلام شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا در کشور رایگان است گفت: سرعت تزریق واکسن در سال آینده افزایش پیدا می‌کند.

آخرین جزئیات تزریق واکسن کرونا در استان کرمان اعلام شد

مهدی شفیعی با اشاره به آخرین جزئیات تزریق واکسن کرونا در استان کرمان اظهار داشت: خرید واکسن از 24 منبع خارجی مورد قبول که تاییدیه‌های لازم را از سازمان‌های بین‌المللی، سازمان جهانی بهداشت، سازمان غذا و دارو و کمیته فنی بیماری کویید19 انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه قسمت اول واکسن کرونای خریداری شده از خارج از کشور چند هفته گذشته وارد کشور شد و تزریق آن انجام شده است ادامه داد: قسمت دوم این واکسن نیز وارد کشور شده و در حال بررسی و برچسب‌گذاری است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه سیاست کلی کشور بر این است که با استفاده از ظرفیت ایمن‌سازی همگانی بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را قطع کنیم عنوان کرد: در این راستا باید طی یک سال 60 میلیون نفر از جمعیت کشور واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا در کشور رایگان بوده و بر اساس اولویت‌ها، شدت مواجهه و میزان ابتلای افراد در مواجهه با ویروس تزریق واکسن انجام می‌شود گفت: مردم باید مقداری صبر و حوصله داشته باشند تا به تدریجی که واکسن وارد کشور می‌شود گروه‌های مختلف براساس اولویت‌ها فراخوان شوند.

شفیعی با اشاره به اینکه عمده واکسنی که در دو سه ماهه آینده وارد کشور می‌شود به پرسنل بهداشت و درمان که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند تزریق می‌شود ادامه داد: پس از آنها افراد سالمندی که در آسایشگاه‌های و مکان‌های جمعی نگهداری می‌شوند و جانبازان بالای 50 درصد شیمیایی که در معرض خطر بالاتری قرار دارند در اولویت هستند.

وی با بیان اینکه سایر سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای در اولویت بعدی تزریق واکسن کرونا قرار دارند ادامه داد: پس از آن نیز جمعیت عمومی براساس رده بندی‌های سنی تا پایان زمستان سال آینده واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه سال آینده نیز مراحل بررسی واکسن‌های کرونای ایرانی به اتمام رسیده و به تولید انبوه می‌رسند گفت: با تولید انبوه واکسن‌های تولید داخل بعد از سال سرعت واکسیناسیون در کشور افزایش پیدا می‌کند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها