فاجعه؛ حمله عجیب بازیکنان و پدرشان به ۲ داور!/ عکس

بازیکنان ذوب‌آهن به همراه خانواده خود، دو کمک داور و همینطور داور وسط را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

فاجعه؛ حمله عجیب بازیکنان و پدرشان به ۲ داور!/ عکس

صبح امروز تصاویری از شبکه سه پخش شد که تمام بینندگان تلویزیونی را شوکه کرد. در برنامه سلام صبح بخیر، مجری برنامه در حالی که به بینندگان می گفت متأسف هستند، دستور پخش تصاویری از دربی 15 ساله‌های سپاهان و ذوب‌آهن را داد. تصاویر عجیب و غریب بود. در وقت های تلف شده این مسابقه در حالی که سپاهان با 5 گل از حریف خود پیش بود، خانواده بازیکنان ذوب‌آهن در کنار زمین را شکستند و به داخل چمن ریختند. هدف آنها هجوم همه جانبه به داوران مسابقه بود. عجب و باورنکردنی تر اما، همراهی بازیکنان در کنار پدران و برادارن‌شان برای کتک زدن داور بود. (تصاویر درگیری را می توانید ببینید)

فاجعه؛ حمله وحشیانه بازیکنان و پدرشان به دو داور!/عکس

صحنه لگد زدن بازیکن ذوب آهن و مشت زدن پدرش به داور! هیچکس هم نیست که داور را از دست آنها نجات دهد.

تصاویر پخش شده نشان می‌داد که چطور بازیکنان به همراه خانواده خود دو کمک داور و همینطور داور وسط را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. بعضی از بازیکنان با لگد به سر و صورت داور وسط می کوبیدند. بعضی از آنها هم با لگد به شکم داوران ضربه می زدند. در این بین پدر دو بازیکن که نقش عمده در درگیری ها داشتند تا می خورد داوران را با مشت و لگد زدند. این تصاویری به قدری دلخراش بود که حالا مسئولان کمیته داوران هم به شدت تحت تاثیر قرار گرفته اند.

سهرابی رئیس دپارتمان داوری در این باره می گوید: «دلم به درد آمد، از دیدن این تصاویر. حالم بد شد. نمی توانم در توصیف آنها چیزی بگویم. باور نکردنی و تلخ بود.»

فاجعه؛ حمله وحشیانه بازیکنان و پدرشان به دو داور!/عکس

حمله یکی از بازیکنان ذوب آهن به داور و زدن لگد به پهلوی او. پدر بازیکنان هم اجازه نمی دهند داور کاری کند!

خواهان محرومیت سنگین

رحیمی داور وسط و رجال زاده کمک او در این بازی به شدت کتک خوردند. خانواده بازیکنان ذوب آهن اعتقاد داشتند گل پنجم ذوب آهن روی موقعیت آفساید به ثمر رسید و به همین دلیل هجوم وحشیانه‌ای به تیم داوری داشتند. رحیمی از داورانی است که در لیگ دو و سه قضاوت می کند ولی رجال زاده در لیگ یک هم پرچم می زند.

داور رفعتی رئیس سابق دپارتمان داوری بعد از دیدن این تصاویر می گوید: «من متأسف شدم. چطور بازیکن در این سن پائین به خودش اجازه می دهد آنطور داور را بزند؟ وای به حال روزی که این بازیکن بزرگ شود. چطور می شود اینها را کنترل کرد؟»

فاجعه؛ حمله وحشیانه بازیکنان و پدرشان به دو داور!/عکس

در این صحنه داور وسط را به زمین انداخته اند و تا می توانند به او مشت و لگد می‌زنند. بازیکن ذوب آهن در این صحنه با استوک به سر داور ضربه می زند.

او درباره مقصران این اتفاق توضیح می‌دهد: «ناظر باید جلوی این مسایل را می گرفت. او باید از نیروی انتظامی درخواست می کرد تا اصلا اجازه ندهد تماشاگر در استادیوم باشد. البته من نمی دانم مامور آنجا بود یا نه؟»

سهرابی رئیس دپارتمان داوری فدارسیون در تکمیل حرف های رفعتی می گوید: «به خدا که دستمان بسته است. متأسفانه ما به لحاظ فرهنگی خوب کار نکردیم که بازیکن و پدر بازیکن به خودش اجازه این رفتارها را می دهد. دیگر طاقت باخت را نداریم. باید میزبانی از ذوب آهن گرفته شود.»

فاجعه؛ حمله وحشیانه بازیکنان و پدرشان به دو داور!/عکس

پدر یکی از بازیکنان با مشت به صورت داور می‌کوبد و در طرف دیگر هم جمع بازیکنان و پدرها به کمک داور یورش می برند!

او درباره میزان محرومیتی که باید برای بازیکنان خاطر در نظر گرفته شود توضیح می دهد: «قطعا بین 6 ماه تا دو سال باید از فوتبال محروم شوند. علی کریمی یک لگد آرام به داور زد. تازه کسی ندید. دو سال محروم شد. البته یک سال آن به حالت تعلیق در آمد. آنوقت بازیکن اینجا چطور به سر و کله داور لگد می زند؟ باید میزبانی از ذوب آهن گرفته شود. باید هیات فوتبال استان اصفهان هم توبیخ شود که چرا مسامحه کردند تا این سهل انگاری صورت بگیرد. چرا موضوع توسط نهادهای ذی ربط مدیریت نشد؟»

داور رفعتی هم در تکمیل حرف های سهرابی می گوید: «من هم می گویم باید سقف محرومیت برای بازیکنان در نظر گرفته شود. داوران می توانند شکایت کیفری هم کنند. فدراسیون هم باید به این مسئله ورود کند. نباید از کنار این صحنه ها به راحتی گذشت.»

بیشتر بخوانید : گفت‌وگو با داوری که تا جا داشت کتک خورد

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • رضا
    0

    اینجا ایران است همه چیز امکان دارد و جای تاسف است وقتی توی این مملکت نماینده ای که قانون گذار است به مامور قانون سیلی میزند و دروغ هم میگوید وبدتر از ان مسئولین بررسی نمایندگان میگوینده مدرکی وجود ندارد با توجه به وجود دوربین و مردم چه توقعی از مردم عادی دارید

  • شهروند۱
    0

    اجرای قانون در بیشتر موارد تو این مملکت ضعیفه ، اگر ضعیف نبود این وضع را نداشتیم ،شما تصور کنید در آمریکا فروش اسلحه آزاد است ،قانون حاکم است اونجا ،حالا اگر در یکی از شهری ایران اسلحه آزاد باشه روزی هزار نفر کشته میشوند

  • قلندر
    0

    اینجا ایران است مهد تمدن کورش کبیر.اینجا جنگل است کانون حمایت از حیوانات وحشی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها