نروژ؛ کشور وایکینگ‌ها

نروژ یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی و عضو اتحادیه شنگن است.

نروژ؛ کشور وایکینگ‌ها

این کشور که زمانی محل زندگی وایکینگ‌ها بوده، در قسمت غربی و شمالی‌ترین نقطه شبه جزیه اسکاندیناوی واقع شده است و حدود دو سوم آن را کوهستان‌های بسیار مرتفع تشکیل داده است.

جمعیت کشور نروژ
نروژ 385.207 کیلومتر مربع وسعت دارد و جمعیتی در حدود 5.200.000 نفر را در خود جای داده است. این کشور از سمت شرق با کشور سوئد، از شمال شرق با فنلاند و روسیه و از جنوب با تنگه اسکاژراک هم مرز می‌باشد. همچنین بخش عمده‌ای از این کشور را سواحل طولانی و زیبای دریای بارتنرز و اقیانوس اطلس تشکیل داده است.

زندگی در یکی از زیباترین کشورهای دنیا
شرایط رفاهی عالی، دانشگاه‌های در سطح بین المللی و همچنین خیلی موارد دیگر، نروژ را به یکی از خوش نام‌ترین مقاصد مهاجرتی تبدیل کرده که سالانه افراد زیادی برای آغاز زندگی جدید به این کشور مهاجرت می‌کنند. در واقع نروژ دارای بالاترین استانداردهای زندگی است و دولت نروژ هم خدمات رفاهی بسیار زیادی را به شهروندان خود ارائه می‌کند.

این کشور، به دلیل داشتن منابع بسیار زیاد نفت و گاز، در رتبه چهارم درآمد سالیانه در دنیا قرار دارد و به همین دلیل، یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. نروژ یکی از اعضای سازمان‌های مختلف جهانی مانند سازمان ملل متحد، ناتو، شورای شمال اروپا، شورای اروپا، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری و توسعه اروپا می‌باشد.

برای مهاجرت به نروژ ، می‌توانید روش‌های مختلفی را انتخاب کنید، اما باید بدانید، با توجه به بالا بودن هزینه‌های زندگی در این کشور، بهتر است تا از یک وکیل مهاجرتی کمک بگیرید تا بتوانید با کمترین هزینه ممکن به این کشور مهاجرت کنید.

تحصیل در نروژ
نروژ دارای شرایط بسیار عالی برای تحصیل در تمامی مقاطع است و به عنوان یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان شناخته می‎شود.

در نروژ تمامی افراد 6 تا 16 سال باید به مدرسه بروند که البته تمامی هزینه‌های آن، رایگان می‌باشد. باید دقت داشته باشید که در تمامی مدارس این کشور، آموزش به زبان نروژی و در سه مقطع ابتدایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی می‌باشد.

مقطع پیش دانشگاهی برای افراد 16 تا 19 سال می‌باشد و گذراندن این دوره هم اختیاری است اما برای ورود به دانشگاه و همینطور بازار کار، الزامی می‌باشد. در این دوره، دانش‌آموزان می‌توانند مطالب عمومی و حرفه‌ای را آموزش ببینند و کاملا آماده بازار کار و دانشگاه‌ها شوند. تحصیل در دانشگاه نیز در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انجام می‌گیرد که معمولا به زبان نروژی می‌باشد و در برخی از دانشگاه‎‌هاف خدمات آموزشی با زبان انگلیسی ارائه می‎شود.

دانشگاه‌های نروژ به صورت دولتی و خصوصی هستند که هر کدام از آن‌ها دارای کیفیت و استانداردهای جهانی می‌باشند. البته باید دقت داشته باشید که هزینه‌های زندگی برای دانشجویان بین المللی، حتی اگر در دانشگاه‌های دولتی، بالا است اما در مقابل، دانشجویان خارجی از امتیازات و شرایط بسیار عالی برای زندگی در نروژ برخوردار می‎شوند. در ادامه 4 دانشگاه برتر نروژ را به همراه رتبه آن‌ها در جهان معرفی می‌کنیم.

· دانشگاه اسلو در رتبه 135 جهانی

· دانشگاه برگن در رتبه 171 جهانی

· دانشگاه علم و صنعت نروژ در رتبه 363 جهانی

· دانشگاه تروسو در رتبه 369 جهانی

زندگی نو در کشوری ثروتمند با کمک صباپلن
امروزه نروژ به یکی از مقاصد بسیار محبوب برای ایرانیانی تبدیل شده است و سالانه افراد زیادی از ایران، به این کشور سفر می‌کنند.

مجموعه صباپلن ( sabaplan.com )، با استفاده از کارشناسان و وکلای مجرب، بستری فراهم کرده تا با استفاده از خدمات بی نظیر ما، با کمترین هزینه بتوانید به این کشور و یا هر کشور دیگری که می‌خواهید، سفر کنید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها