چرا خانمها باید مکمل غذایی مصرف کنند؟

مصرف مکمل تقویتی بانوان این روزها به چالش بزرگی تبدیل شده است.

چرا خانمها باید مکمل غذایی مصرف کنند؟

برخی از فواید مصرف آنها می گویند و برخی هم معتقدند که مصرف انواع ویتامینها و مواد معدنی به صورت قرص یا شربت فایده ای برای بدن ندارد. بهتر است یکبار برای همیشه به موضوع خرید مکمل بانوان بپرداریم.

امروزه با افزایش آلودگی ها و رعایت نشدن رژیم های غذایی صحیح بسیاری از افراد با کمبود ویتامین ها و مشکلات سلامتی روبرو هستند. از این رو سالهاست که متخصصان برای تامین مواد مورد نیاز بدن استفاده صحیح از مکمل های دارویی را توصیه می کنند. داروخانه آنلاین دارو دات کام نیز با اشراف به این امر سعی در تامین انواع مکمل تقویتی بانوان در دارو را دارد.

آیا همه بانوان باید مکمل غذایی مصرف کنند؟

سوال اساسی برای اغلب بانوان در سنین مختلف اینست که آیا نیاز به مصرف مکمل تقویتی دارند یا خیر؟ اگر شما در رژیم غذایی خود انواع غذاهای سالم و تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را دریافت کنید، مجبور نیستید به مصرف مکمل های غذایی فکر کنید. با این حال باید بدانید که خرید مکمل بانوان و مصرف آن می تواند برای پر کردن شکاف های رژیم غذایی مفید باشد. این مکمل ها توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به عنوان غذا و نه به عنوان دارو شناخته می شوند. این عنوان ممکن است فواید خاصی برای سلامتی داشته باشد. باید بدانید که برخلاف داروها، مکمل ها نمی توانند ادعا کنند که یک بیماری را معالجه یا از آن جلوگیری می کنند. ضمن آنکه اگر دارویی خاصی مصرف می کنید یا مبتلا به بیماری خاصی هستید، بهتر است با پزشک در مورد مکمل های مورد نیاز خود مشورت کنید. با این اوصاف مصرف انواع مکمل تقویتی بانوان برای تکمیل فرآیند تغذیه سالم گزینه مفیدی به نظر می رسد.

انواع مکمل غذایی مناسب برای بانوان

تحقیقات نشان می دهد که برخی از مکمل ها می توانند به روش های مختلف سلامتی را تقویت کنند. بدن شما برای سلامتی به ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد. هر ویتامین و ماده معدنی مزایای خاصی دارد و برای عملکرد خوب بدن ضروری است. همچنین، برخی ویتامین ها و مواد معدنی وجود دارند که زنان بیش از مردان به آنها نیاز دارند. در زیر به معرفی برخی ویتامینها و مواد معدنی مهم برای بانوان پرداخته ایم.

ویتامین D و کلسیم در جلوگیری از پوکی استخوان نقش دارند. همچنین ویتامین D به کاهش التهاب در سلول های شما کمک می کند. علاوه بر آن این ویتامین به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند تا با میکروب هایی که می توانند شما را بیمار کنند، مقابله کند. بانوانی که دچار چاقی هستند یا در دوران یائسگی به سر می برند، می توانند بیشترین استفاده را از مصرف مکمل های این ویتامین داشته باشند.

کلسیم نیز به محافظت و ساخت استخوان های محکم و کاهش خطر پوکی استخوان کمک می کند. بدن شما کلسیم را در استخوان های خود ذخیره می کند، بنابراین اگر کلسیم کافی از غذا دریافت نکنید، بدن کلسیم را از استخوان ها گرفته و آنها را ضعیف می کند. تحقیقات نشان می دهد دختران 9 تا 18 ساله هر روز به 1300 میلی گرم کلسیم نیاز دارند. این در حالی است که زنان بزرگسال هر روز به 1000 میلی گرم کلسیم نیاز دارند.

ویتامین C و E آنتی اکسیدان هستند و از بروز آسیب سلولی جلوگیری می کنند. باید بدانید که زنان در دوران بارداری به آهن و در زمان شیردهی به ویتامین D نیاز دارند.

مطالعات نشان می دهد که اسید فولیک به مقدار 400 میکروگرم در روز برای همه زنان در سنین باروری مهم است. این میزان اسید فولیک را شما می توانید از طریق مکمل ها و مواد غذایی غنی شده تامین کنید. اسید فولیک / فولات (ویتامین9B) به بدن شما کمک می کند تا سلول های خونی و DNA، سلول های جدید را تولید کند. همچنین به جلوگیری از بروز برخی نقایص مادرزادی به نام نقص لوله عصبی کمک می کند که در سه ماه اول بارداری اتفاق می افتد. همه زنانی که ممکن است باردار شوند یا باردار هستند، باید روزانه 400-800 میکروگرم اسید فولیک از مکمل های غذایی را در رژیم خود لحاظ کنند. این ماده همچنین در اسفناج و سایر سبزیجات با برگ سبز تیره، پرتقال و آب پرتقال خالص، آجیل، لوبیا، مرغ، گوشت گاو بدون چربی، غلات کامل وجود دارد.

ویتامین 12B باعث سلامت سلول های عصبی و خونی می شود. ویتامین 12B بیشتر از گوشت، ماهی و غذاهای لبنی به دست می آید، بنابراین گیاهخواران بهتر است مصرف مکمل را در نظر بگیرند تا مطمئن شوند که به اندازه کافی از این ویتامین را دریافت می کنند. با افزایش سن، بدن ما نمی تواند ویتامین 12B را جذب کند، بنابراین ممکن است لازم باشد ویتامین 12B بیشتری از طریق مکمل ها یا غذاهای غنی شده دریافت کنید.

خرید و مصرف مکمل های آهن یا منابع مناسبی از آن در رژیم غذایی موجب تولید سلول های خونی سالم می شود که اکسیژن را در بدن شما حمل می کنند. همچنین این ماده به تولید برخی هورمون ها و بافت های پیوندی در بدن نیز کمک می کند. دوران قاعدگی نیز موجب کاهش سطح آهن خون در بدن بانوان می شود، از این رو نیاز است که این کمبود از طرق مختلف رفع شود. زنان در دوران بارداری برای تأمین خون کافی برای نوزاد در حال رشد خود نیز به آهن بیشتری نیاز دارند.

برخی از مکمل های غذایی نیز می توانند تاثیرات ویژه ای در سلامت پوست و موی شما داشته باشند. تبلیغات بسیاری را در رابطه با مصرف این مکملها در رسانه های مختلف می توان دید. اگر پوست سالمی ندارید یا به ریزش مو دچار هستید، توصیه می شود که پس از تعیین علت اصلی آن اقدام به مصرف مکمل نمایید. چنانچه مشخص شد که دلیل این مشکلات کمبود ویتامین یا مواد معدنی است می توانید از داروخانه آنلاین دارو دات کام بهترین مکمل مورد نیاز خود را تهیه کنید.

چرا خرید مکمل بانوان در دارو.کام؟
دارو دات کام توانسته با تامین انواع مکمل های مناسب بانوان از برندهای معتبر نیاز شما را از جستجو برای یافتن مکمل مناسب برطرف کند. در این سایت می توانید محصولات مختلف بیش از 20 برند مطرح تولید کننده انواع مکمل تقویتی بانوان را مشاهده و خریداری کنید. دسته بندی مناسب مکمل های غذایی در این سامانه آنلاین نیز در یافتن سریعتر محصولات به شما کمک می کند. انواع مکمل های غذایی ویژه بانوان در دارو.کام در دسته بندی هایی نظیر محصولات یائسگی بانوان، آهن، تقویت قوای جنسی بانوان، کلسیم و مکمل های بارداری و شیردهی طبقه بندی می شوند. با کلیک روی هر محصول می توانید مشخصات، نحوه مصرف و فواید استفاده از هر مکمل را به آسانی مشاهده کنید. این سامانه با هدف دسترسی آسان همه اقشار جامعه به محصولات معتبر مراقبتی و بهداشتی راه اندازی شده است. برای مشاهده اطلاعات بیشتر و انواع محصولات و خرید مکمل بانوان در دارو.کام می توانید به صفحه اصلی آن مراجعه کنید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها