رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی به کار گرفته شود

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی به کار گرفته شود.

ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی به کار گرفته شود

حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی در دیدار با دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور با اشاره به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کشور اظهار داشت: متاسفانه امروز در جامعه شاهد بروز ناهنجاری‌هایی برخلاف اخلاق و آداب اسلامی در بحث عفاف و حجاب هستیم که بسیار موضوع مهم و حساسی است و نیازمند یک عزم جدی و برنامه ریزی مدون برای کاهش و رفع این معضل هستیم.

وی افزود: در مبحث عفاف و حجاب و رعایت اخلاق و آداب اسلامی در نهادها و ادارات، ما باید به این نقطه برسیم که یک خودکنترلی و یک خود مراقبتی در مستخدمین سازمان ها و ارگان‌ها ایجاد کنیم و سطح اخلاق، معنویت فردی و شخصی آنان را بالا ببریم و این زمانی می‌تواند اتفاق افتد که شخص مسئول و مدیر ما معتقد باشد و مقید به رعایت اصول دینی باشد که در این صورت بسیار تأثیرگذار است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: امروز در ادارات ما موضوع تفکیک مرد و زن مغفول مانده و بالاخره می‌دانیم که اصولاً مرد و زن خصوصیات متفاوتی دارند و مهیا کردن محیطی امن و آسوده برای بانوان می تواند بسیار پیشگیرانه باشد و باید تلاش کنیم نظام اداری و دولتی ما به این سمت برود.

وی ادامه داد: ما تا حد زیادی بحث تفکیک مرد و زن را در دادگستری استان مرکزی ساماندهی کرده ایم و در مواجه با ارباب رجوع نیز در ورودی‌ها ضمن حفظ احترام و کرامت مراجعین، در موارد لازم از آنها خواسته می‌شود که با رعایت حجاب کامل و حفظ شئونات اسلامی وارد محیط دادگستری شوند.

موسوی ادامه داد: امروز در مکان‌های عمومی از جمله پارک‌ها و مراکز تفریحی وجود نیروهای متخصص، کارشناس و مومن به منظور انجام یک سری اقدامات به دور از برخوردهای تحمیلی و تحکمی و ارائه تذکرات اثربخش و محترمانه به جوانان، یک ضرورت محسوب می‌شود چراکه ما در برخورد با اینگونه ناهنجاری‌ها باید راه و روش بزرگان دین مبین اسلام را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی افزود: فقر و مشکلات شدید اقتصادی امروز مناطقی محروم و حاشیه‌ را در شهرها ایجاد کرده که آمار مفاسد اخلاقی و ارتکاب جرائم را در این مکان ها بالا برده که مسئولین باید با تعامل و هم افزایی بیشتر چهره فقر و نارسایی‌ها را از این مناطق بزدایند و این یکی دیگر از راه‌های مؤثر برای کاهش معضلات اجتماعی است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: از دیگر میدان هایی که امروز باید به خط مقدم مبارزه و برخورد با بی اخلاقی‌ها و ناپاکی‌ها تبدیل شود.

موسوی خاطرنشان کرد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است که ذهن کودکان و نوجوانان ما را هدف قرار داده و با ایجاد جلوه‌ها و محتوای منفی درصدد افزایش فحشا و منکرات در جامعه هستند که برای مقابله با این مسئله باید از تمام ظرفیت‌های فرهنگی، دینی و رسانه‌ای استفاده کرد و معتقدم که تولیدات و برنامه‌های صدا و سیما می‌تواند در زمینه کاهش ظواهر فساد اخلاقی و اعتلای حجاب، اثرگذار و مفید باشد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها