محدود شدن ارسال و دریافت پیام واتس‌اپ

پیام رسان واتس‌اپ هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد به فرآیند آپدیت سیاست حریم خصوصی خود ادامه دهد و به کاربران فرصت می‌دهد سیاست جدید را درک کرده و اطلاعات بیشتری را درباره آن فراهم می کند.

محدود شدن ارسال و دریافت پیام واتس‌اپ

این شرکت ماه گذشته در پی واکنش شدید و انتقاد گسترده از تغییر سیاست حریم خصوصی اعلام کرده بود اجرای آن را به مدت سه ماه به تاخیر می اندازد اما توضیح واضحی درباره این که اگر کاربران تا ۱۵ ماه مه با شرایط جدید استفاده از سرویس واتس‌اپ موافقت نکنند، چه اتفاقی برای حساب کاربری آنها می افتد وجود نداشت.

واتس‌اپ در ایمیلی که به یکی از شرکای بازرگانی خود ارسال کرده و توسط وب سایت تک کرانچ مشاهده شده است، اعلام کرده که از کاربران به تدریج برای موافقت با شرایط جدید سرویس به منظور دسترسی داشتن به همه قابلیتهای واتس‌اپ درخواست خواهد کرد. این یادداشت به صفحه پرسش و پاسخ جدیدی که از سوی واتس‌اپ ایجاد شده، لینک شده است.

طبق توضیح واتس‌اپ در صفحه پرسش و پاسخ، این سرویس پیام رسان فرصت کافی برای مرور تغییرات به کاربران می‌دهد و اگر آنها تا ۱۵ ماه مه با این تغییرات موافقت نکنند، واتس‌اپ حساب کاربری آنها را حذف نخواهد کرد با این حال تا زمانی که با این شرایط موافقت نکنند، نمی توانند از همه امکانات حسابشان بهره مند شوند.

واتس‌اپ اعلام کرده که برای مدت کوتاه، کاربران می توانند تماسها و نوتیفیکیشنها را دریافت کنند اما قادر به خواندن و ارسال پیام از این اپلیکیشن نخواهند بود.

زمانی که حساب کاربری حذف شود، این حذف دائمی خواهد بود و دیگر کاربران نمی توانند آن را معکوس کرده و حسابشان را بازیابی کنند. همچنین تاریخچه پیامهای حساب کاربران به طور دائمی حذف خواهد شد.

کاربرانی که با تغییر سیاست واتس‌اپ موافقت نکنند، از همه گروههایی واتس‌اپ که در آنها حضور دارند، حذف خواهند شد.

کاربران بک آپ (نسخه پشتیبان) کامل واتس‌اپ را از دست می دهند با این حال این شرکت به کاربران فرصت می‌دهد پیش از ۱۵ ماه مه نسخه بک آپ حسابشان را تهیه کنند.

واتس‌اپ اعلام کرده که پیش از ۱۵ ماه مه کاربران می توانند آرشیو پیامهایشان در اندروید یا آیفون را منتقل کرده و گزارشی از حسابشان را دانلود کنند.

بر اساس گزارش وب سایت gadgetsnow، طبق اعلام واتس‌اپ، کاربران می توانند پس از ۱۵ ماه مه با آپدیت سیاست حریم خصوصی واتس‌اپ موافقت کنند و سیاست مربوط به کاربران غیرفعال درباره آنها اعمال می شود. بر اساس سیاست کاربران غیرفعال، محتوایی که در گوشی کاربر پیش از حذف شدن حساب وجود دارد، خواهد ماند تا این که اپلیکیشن واتس‌اپ از گوشی حذف شود. هنگامی که کاربر در همان دستگاه بخواهد وارد واتس‌اپ شود، محتوایی که در گوشی ذخیره شده بود دوباره قابل مشاهده می شود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها