یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها:

با اقداماتمان سبب قهر کردن مردم از صندوق رأی نشویم

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: نباید با اظهارات و اقداماتمان سبب قهر کردن مردم از صندوق آرا شده و به گونه ای القا کنیم که شورای نگهبان تحت تاثیر نفوذ جریان های سیاسی است.

با اقداماتمان سبب قهر کردن مردم از صندوق رأی نشویم

احمد علیرضابیگی با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰، بیان کرد: متاسفانه بعضا شاهد هستیم که جریان های مختلف سیاسی چه جریان های اصولگرا و چه اصلاح طلب حس می کنند می توانند برای شورای نگهبان تعیین تکلیف کنند. شاهد بودیم در چند روز گذشته آقایی اعلام کرد اگر از سوی شورای نگهبان به فلان شخصی صلاحیت داده شود اسلحه بر می داریم؛ بعد کسانی در مجلس گفتند اگر شورای نگهبان به او صلاحیت دهد، ما احساس خفت می کنیم که ما مورد تایید مرجعی هستیم که وی را تایید کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: آن موقع به این صحبت ها پاسخ داده نشد اما الان یک جبهه دیگر سیاسی اعلام می کند اساسا فلانی نباید تایید صلاحیت شود. این حرف ها در مورد هر کاندیدایی زیبنده نیست. شورای نگهبان نباید به این ترتیب مورد تعرض قرار گرفته و اساسا جوری بنظر آید که شورای نگهبان از جای خاصی دستور می گیرد. این امر برای دستگاه قانون گذاری کشور یک وهن است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز ۲۹ بهمن، تصریح کرد: حضور همه جریان های سیاسی در صحنه انتخابات، خواسته مقام معظم رهبری است. همان طور که رهبر انقلاب در روز ۲۹ بهمن موضوع مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را عامل تقویت و قوام ملی و دفع کننده تهدیدها و راه حل مشکلات قلمداد کردند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در ادامه با بیان اینکه باید زیر ساخت های مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود، خاطرنشان کرد: زمانی که مردم باور کنند به واسطه میراث گران بهایی که از امام راحل بر جای مانده و نقش و جایگاهی که در قانون اساسی به انتخابات و اصالت آرای مردم داده شده، آن ها در جهت گیری آینده کشور نقش دارند قطعا در انتخابات حضور پرشور خواهند داشت. اگر این احساس در مردم ایجاد شود حتما برای اینکه از وضعیت آشفته امروز که محصول سوءمدیریت دستگاه های مختلف است خلاص شوند، از حق قانونی خود برای حضور در انتخابات استفاده می کنند.

وی افزود: ولی اگر چنین احساسی در مردم شکل نگیرد و تصور این باشد که کارکرد قوه مقننه و شورای نگهبان در جای دیگری پخت و پز می شود، قطعا اسباب ناامیدی مردم خواهد بود. ما باید شرایط را برای مشارکت مردم و احساس مسئولیت فراهم کنیم. نباید با اظهارات و اقداماتمان سبب قهر کردن مردم از صندوق آرا شویم. ما دیدیم که در آستانه انتخابات مجلس علی رغم تجربه های گذشته بنزین گران شد و چه تاثیری در انتخابات گذاشت.

نماینده مردم تبریز در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز نیز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری عینا کسانی پیغام می دهند که مردم هیچ کاره اند و ما تعیین تکلیف می کنیم. با این رویه ما زمینه ساز مشارکت پرشور مردم نخواهیم بود. اینکه شخصی دو روز پس از صحبت های مقام معظم رهبری از ادبیاتی نامناسب در خصوص تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات استفاده می کنند، این شائبه را ایجاد می کند چیزی به عنوان جمهوریت و آرای مردم در میان نیست.

علیرضابیگی در پایان خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم به گونه ای القا شود که شورای نگهبان تحت تاثیر نفوذ هر جریانی است. ما نمی توانیم بر نهاد مستحکمی مثل شورای نگهبان اثر بگذاریم. مطالبه رهبری حضور پرشور مردم در انتخابات بوده و همه ما باید در این راستا تلاش کنیم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها