وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با خبرفوری:

قبل از ازدواج، حق خروج از کشور بگیرید


6 اسفند 1399 - 06:06
6035d54fcb544_2021-02-24_07-55
وکیل پایه یک دادگستری گفت‌: خانم‌ها قبل از ازدواج باید با توافق خلاهای قانونی را رفع کنند برای مثال می‌توانند قبل از ازدواج حق طلاق یا اجازه خروج از کشور را بگیرند.

ابراهیم فصیحی مقدم، وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبر فوری اظهار داشت: بهتر است خانم‌ها قبل از ازدواج با مسائل حقوقی آشنا شوند؛ حق طلاق، حق تحصیل و حق خروج از کشور از مهم ترین حقوقی هستند که خانم‌ها قبل از ازدواج باید بگیرند.

وی ادامه داد: در شرایط خاص خانم‌ها اگر دلیل موجهی داشته باشند بدون اجازه همسر می‌توانند از دادگاه مجوز اخذ کنند و از کشور خارج بشوند.

این گفتگوی حقوقی را بشنوید.

وکیل پایه یک دادگستری گفت‌: خانم‌ها قبل از ازدواج باید با توافق خلاهای قانونی را رفع کنند برای مثال می‌توانند قبل از ازدواج حق طلاق یا اجازه خروج از کشور را بگیرند.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

6 اسفند 1399 - 06:06

ابراهیم فصیحی مقدم، وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبر فوری اظهار داشت: بهتر است خانم‌ها قبل از ازدواج با مسائل حقوقی آشنا شوند؛ حق طلاق، حق تحصیل و حق خروج از کشور از مهم ترین حقوقی هستند که خانم‌ها قبل از ازدواج باید بگیرند.

وی ادامه داد: در شرایط خاص خانم‌ها اگر دلیل موجهی داشته باشند بدون اجازه همسر می‌توانند از دادگاه مجوز اخذ کنند و از کشور خارج بشوند.

این گفتگوی حقوقی را بشنوید.

منبع: خبرفوری

76

نظرات 52
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
بی طرف 1 1 پاسخ 1399/12/7 -07:06

مسئولین محترم سایت! نمیدانم چرا بعضی پیام های بنده را نمایش نمیدهید.در صورتی که بعضی پیام ها را نمایش میدهید که مشابه پیام بنده هست.مثلا در یکی از پیام های دیگر کاربران محترم، داشتن چشم طمع به موکلین بیان شده.!که من هم همین موضوع را در یک پیام بیان کردم.که متاسفانه نمایش ندادید.ومن این قسمت پیامم را حذف کردم و دوباره پیام دادم که نمایش دادید!!!!من و دیگر کاربران با این اطمینان که شما سایت خوبی را برای بیان مشکلات وهچنین پیدا کردن راهکارهای مناسب برای آن.!راه اندازی کرده اید! پس باید حقایق را بادر نظر گرفتن شرایط و قوانین نمایش بدید!ممنون از شما!

پژمان 2 1 پاسخ 1399/12/7 -00:32

متاسفانه آقایون فقط تایلند و دبی و ترکیه و ارمنستان رو خارج میبینن تا اسم حق خروج میشه رگ غیرتشون بالا میزنه یاد خارج رفتنای تنهای خودشون میفتن آقا با شما نیست با اونایی که خارج واقعی کار دارن

بی طرف 4 0 پاسخ 1399/12/6 -23:52

زن یا مرد اگر نجیب و با اصالت باشند اگه هزار تا قانون وشرط و شروط هم به نفعشون باشه سوءاستفاده نمیکنن.اقای وکیل به جای اینکه با این حرفاتون تیشه به ریشه خانواده ها بزنین. به خانم ها یاد بدین که کانون خانواده هاشون رو گرم نگه دارن!رفیق همسر و فرزندانشون باشن!بزگترین ثروت اولاد نیک هست.تربیت فرزند نیز به عهده مادر است. به آقایون نیز یاد آور شوید که اگر فرزند نیک و شایسته دارند . این ثروت را از همسرشان دارند.آقای وکیل به خاطر حرف های امثال شماست که بنیاد خانواده ها داره از هم میپاشه!!!! جوان ها قبول نمیکنند که ازدواج کنند.

ناشناس 4 0 پاسخ 1399/12/6 -23:43

ای کاش آقای مقدم از تجربیات خروج همسرشون از کشور هم میگفتند تا متوحه شویم خود این آقاکدام طرفی هستند شاید هم حق الوکاله طلاق برای برخی از وکلا شیرین بوده وبا چنین راهنمایی هایی چشم طمع به موکلین دارند

یب 3 0 پاسخ 1399/12/6 -23:42

آقای وکیل حمال دم از خلا قانونی میزنی من این خلا رو برات پر می کنم زنت رو یه صیغه محرمیت براش می خونم بسپارش دستم میبرمش خارج و صحیح و سالم طیب و طاهر میارمش خیالتم راحت که یه دفعه هرزم نپره خودم مواظبشم

ناشناس 9 1 پاسخ 1399/12/6 -23:23

آقای وکیل! در مملکت سنتی و اسلامی از این خبرها نیست! این ادا اطوارها و ولنگاری خانوادگی متعلق به کشورهای غربی و بلاد کفر است نه کشور اسلامی!

ناشناس 9 1 پاسخ 1399/12/6 -23:17

آقای باصطلاح وکیل! آیا مادر ، خواهر و همسر شما هم حق خروج از کشور را بدون همراهی شوهر یا یکی از محارم نسبی خود از شوهران خود دریافت کرده اند یا این نسخه شفابخش را صرفاً برای ایجاد اختلاف بین زوجین ایرانی پیچیده ای؟!

کاربر ناشناس 9 0 پاسخ 1399/12/6 -21:54

عجب وکیلی هستی که اراجیف بار مردم می کنید به شما هم می گویند وکیل کار کرده اید که زندگی بین زن و شوهر تلخ شده شما می خواهید فحشا ومنکرات رایج کنید

T 2 7 پاسخ 1399/12/6 -21:31

چرا باید حق خروج زن اصلا دست مرد باشه زمان عقد من این شرط رو برای همسرم گذاشتم و اطرافیانم همه فکر میکردن میخوام فرار کنم من فقط حق انسان بودنم رو خواستم چرا باید این قوانین تغییر نکنه مرد مهریه بده و نفقه مگر زن خودش معلوله نمیتونه کار کنه ما خانم های شاغلی داریم با وجود درآمد زیادبر طبق قانون برده مرد به حساب میان و خانم هایی هم داریم همسرشون رو دستگاه چاپ پول میدونن چون میگن قانون گفته ازدواج معامله ای و شرطی بد ترین اتفاق برای هر انسانه

احمدی 1399/12/6 -22:48

خانم چرایی وجود نداره مرد به عنوان ستون خانه است و دارای اختیاراتی می باشد اگر شما خیلی ناراحتی و میگی چرا مرد اینطوری و یا آنطوری باید باشد تو نمی توانی در قانون اسلام مداخله کنی و حدود را رعایت نکنی اگر خیلی ناراحتی نباید شوهر می کردی نمی شود هم خر و خواست هم خرما را!!!از ابتدا قوانین ما همین بوده و تمام اجداد به آن پایبند بوده حالا یه مدتیه یه مشت بر هم زننده نظم جامعه و غرب ذلیل دارن موش میدوانند گذرا است شما زیاد جدی نگیر

زهرا 1399/12/7 -00:19

در جواب احمدی همسر منم این حق رو به من داده و همه جا هم باهم رفتیم اما شما هم برگرد سوار شتر شو ماشین مال زمان اسلام نبود این گوشی هم بزار زمین پیک بفرست هر چی اجدادت داشتن و ساختن استفاده کن ستون خونه ت هم بچسپ کج نشه

ناشناس 1399/12/7 -12:45

زهرا خانم! شوهر شما بلانسبت شاید زن ذلیل بوده و یا سیبیل نداشته که خواسته بطور تام این حق را به شما بدهد و یا شاید کار ضروری از جمله سفر حج یا تحصیل در خارج از کشور و یا خدای ناکرده برای درمان بیماری و یا اعزام به مسابقات ورزشی و یا دعوت به کنفرانس علمی خارج از کشور برای شما نوعی و امثالهم پیش آمده باشد که این حق شما و امثال شماست که از این حق در موارد احصاء شده در بالا استفاده کنید ولی مستحضر باشید اکثریت قریب به اتفاق مردان مخالف اعطای حق خروج تام و بدون قید و شرط همسرشان از کشور بدون همراهی شوهر یا یکی از محارم نسبی خود هستند. چونکه در اسلام با اعطای حق تام به زن جهت خروج از کشور و همچنین اعطای حق تام طلاق به زن ، حق مرد به عنوان رئیس خانواده که در قانون مدنی از خصائص شوهر است از بین می رود. می گوئید نه نظرسنجی کنید حتی از همجنسان خودتان!

امیر 1399/12/7 -15:39

زهرا خانوم اگه می خواستی از کشور خارج بشی دوز کلک لازم نبود که بیای شوهر کنی و بعد به شوهر بگی میخوام خارج بشم شاید شوهر شما زن ذلیل باشه و دلیل نمیشه مردای دیگه هم برای زنا تره خورد کنند اگه اینطور باشه که سنگ رو سنگ بند نمیشه پس بهتره خودتو یا شوهر زن ذلیلتو به عنوان ملاک جامعه قرار ندی!!و همین که داری عنوان می کنی که زن از کشور هم خارج بشه خلاف قانون داری حرف میزنی و می خوای تابو شکنی کنی که در کشور غیرت مند ایران این حرفا دوزار هم نمی ارزد زیاد جوگیر نشو!!

زهرا 1399/12/7 -18:22

در جواب امیر چرا با زنی باید ازدواج کرد که بهش اعتماد نداری حتما اطرافیانت مشکل دارن زنانی که ورزشکار حرفه ای یا تحصیلات تکمیلی میخوان این حق رو باید داشته باشن این یه توافقه زن شما در حدی نیست شاید این توافق رو بخواد شما چرا متوجه نمیشید زن بخواد بره میره این تابو شکنی نیست بیچاره ها بمونید تو این فضا بپوسید هیچی یادنگیرید تو تعصب خودتون گیر کنید نوبت دخترتون هم میرسه

معصومه 7 0 پاسخ 1399/12/6 -19:27

مملکت هرج و مرج است و هیچ نظارتی ندارد و الان قدرت افتاده در دست گروه فشاری که جدای از همه چیزه و در پشت پرده داره مخملی فرهنگ و و مردونگی و همه چیز رو داره به ذلت می کشونه مثل روز هم روشنه کاراشون

بم 9 0 پاسخ 1399/12/6 -18:53

این حمال رو ببخشید به ظاهر وکیل رو باید پیداش کرد و یه طناب انداخت دور گردنش و کل ایران به نوبت در شهر سوارش بشن و اگه ایستاد با بیل بزنن تو سرش که غلط گنده تر از دهنش نکنه

عوض داره گله نداره 13 0 پاسخ 1399/12/6 -18:47

آیا آقایان هم میتوانند قبل از ازدواج مجوز زندان نرفتن برای مهریه را بگیرند ؟؟؟

ناهید 7 1 پاسخ 1399/12/6 -18:19

وکیل محترم بجای این اراجیف ، بهشون یا بدید که حق برابری دیه زن ومرد رو بگیرند نه اینکه برای خو ت کیسه بدوزی با وکیل شدن تخصصی طلاق . تو رو باید به خیش بست و زمینهای ورامین رو شخم زد

حر 11 0 پاسخ 1399/12/6 -18:11

همه این حق ها رو بگیرندو بعد زوج رو هم برای اخذ مهریه به زندان بکشونند . این وکیل دندان گرد فقط، برای بازارگرمی و پرکردن جیبش تحت عنوان وکیل خبره طلاق این شکر رو خورده .

Aaaa 14 2 پاسخ 1399/12/6 -17:17

از روزی که زن ها رو به اندازه مردها تو همه ی امور صاحب حق کردید، بنیان خانواده ها از هم گسست و زندگی نسل جدید متاهلین (نمیگم همه شون) هیچ تشابهی به زندگی های قشنگ قبل نداره. ذات زن مقدسه و قابل احترام، اما فلسفه ی این جماعت فقط برای به آتش کشیدن همه ی آرمان های دین در مورد زن هاست. (حق طلاق_حق خروج از کشور و .... شروع کار هست). قول میدم مباحث خطرناکتر و عمیق تری در آینده برای از بین بردن بنیاد خانواده رو میشه.

پرتوی 3 9 پاسخ 1399/12/6 -17:08

حق طلاق به نظرم حق خانم هاست و در ازای آن مهریه باید حذف شود.

نربی 1399/12/6 -21:26

اولا بهتره تو نظر ندی چون حق طلاق در اسلام مال آقایان است و بس ولی مهریه یک چیز من در آوردی است که بابش کردند و باید هر چه زودتر از این قانونشون حذف بشه چون مردان برده زنان مفتخور نیستن که به روش مالی مردان ساده لوح رو بخواهند پابند این زنان کاسب مهریه کنند

پرتوی 1399/12/6 -22:19

حق اظهار نظر تو یکی تعیین نمی کنی . کجای قرآن حق طلاق را به مرد داده است .اگر امکان دارد آیه مورد نظر را بنویس تا ببینیم چه قدر عیار داری؟

ناشناس 1399/12/6 -23:27

وقتی سخن خداوند به مردان در مهریه ونفقه است ومیگوید زنانتان را اگر طلاق دادین مهریه شان را بدهید یعنی ،نمیگوید اگر شوهرتان را طلاق دادین و،پس نتیجه این است که قرآن نگفته وتفسیر همین است

ناشناس 1399/12/7 -00:05

خطاب به پرتوی! آیه ۲۲۸ سوره بقره به حق طلاق انحصاری مردان اشاره دارد. البته آیه های دیگری هم در قرآن و هم روایات دیگری هم از ائمه معصومین (ع) نقل شده که به حق انحصاری طلاق مردان تصریح دارد.

ناشناس 2 5 پاسخ 1399/12/6 -16:57

ای بابا شما کلا این قانون اجازه همسر رو بردارید کو پول ک زنا بزن خخخخخخ

حسن 1 0 پاسخ 1399/12/6 -15:45

دستگاه قضایی مشروط قبول نمی کند جالبه سهمیه طلاق برای استانها تعیین کردند مهریه داری بده نداری بگرد

حسن 1 0 پاسخ 1399/12/6 -15:45

دستگاه قضایی مشروط قبول نمی کند جالبه سهمیه طلاق برای استانها تعیین کردند مهریه داری بده نداری بگرد

کاربر ناشناس 10 4 پاسخ 1399/12/6 -14:37

قرار باشه زن حق طلاق بگیره حق خروج از کشور بگیره چرا میخواهد شوهر کنه؟!!!! من عمرا زن اینجوری بگیرم. زن باید مطیع شوهر باشه یعنی چی تنها بره خارج کشور؟!!!! این چه مدلشه؟

پژمان 1399/12/7 -00:28

آفرین مرد باش ثابت. کن تو میتونی

کاربر ناشناس 10 3 پاسخ 1399/12/6 -14:35

انهایکه فکر می کنند باید زنها ازاد و صاحب اختیار باشند خیلی اشتباه می کنند وانسانها ایکه توهین به دیگران می کنند در اصل تربیت نشده اند واز روی نادانی صحبت می کنند

کاربر ناشناس 9 3 پاسخ 1399/12/6 -14:29

می خواهند کاری کنند که خانمها هر خلافی انجام دهند کسی نتواند اقدامی کند متاسفانه کشور به دست گروه فشا اداره می شود آنرا هم بدانید هرچه به امتیاز خانمها داده شود باز هم راضی نخواهند شد

ایران 1399/12/6 -16:03

خبر فوری مگه شما ننوشتید توهین و افتراها رو پخش نمیکنین این همه به خانما و بانوان ایرانی دارن توهین میکنن شما همچنان پخش میکنین.. این همه حق و حقوقی که آقایون برای خودشون قائلن مگه فرشته ان که گناه نمیکنن و باید داشته باشن... من متاسفم متاسفم.. گناه و خلاف شرع از هرکسی سر بزنه نابخشودتی است ولی نباید بخاطر عده ای خاص بقیه در عذاب باشن و حق ازشون‌گرفته شع

. 5 3 پاسخ 1399/12/6 -13:50

خبرفوری = سانسور چی و مرد ستیز

زهرا 8 2 پاسخ 1399/12/6 -12:29

عوض این که مهارت های همسرداری رو یاد بدید عوض این که به خوشبختی مردم کمک کنید دارید یاد می دید زن و شوهر چجوری راهشون رو از هم جدا کنند و هی هم دیگه رو تهدید کنن کسی که میخواد اینقدر مستقل باشه اصلا ازدواج نکنه واقعا که

بی طرف 1399/12/6 -18:31

آفرین زهرا خانم.بهترین پیام را در بین این چندتا پیام شما نوشتید

امیر 1399/12/6 -23:19

آفرین به زهرا خانم کاشکی زنان دیگه به اندازه شما با شعور بودن

با 12 4 پاسخ 1399/12/6 -10:52

تا آنجا که این دولت و حکومت توانست بر علیه مردان قانون داد و به نفع زنان هی رای داد مگه مردان دیوانه اند بیایند زن بگیرند و خودشان را به بردگی برای زن تن بدهند مردان آگاه باشند زن گرفتن در ایران با قانون های کثیف مرد ستیزش = بردگی زن بی زن!!!

کاربر ناشناس 1399/12/6 -13:22

مردها حق طلاق نمیدن به زن .همه دارن طلاق میگیرن .اگه حق طلاق بازن بود دیگه هیچکی متاهل پیدا نمیکرد

. 7 9 پاسخ 1399/12/6 -10:29

اون بیسوادها و لجنهایی که میگن زنان، هر خلاف و خیانتی مرتکب بشن مهریه رو از شوهر ش میگیریم باید بهشون بگم بیسوادها ولجنها حتما زن و دختر خودت روزگارش را به خیانت کردن میگذراند و امرار معاش میکند

بی نام 13 4 پاسخ 1399/12/6 -10:09

بر فرض این حقوق را قبل از ازدواج بگیره ، چطور میشه یک زن بدون رضایت قلبی شوهرش بره خارج کشور و بعد برگرده به زندگی کنار همسرش ادامه بده ، این زندگی زنگی نمیشه دیگه و میشه گفت سرانجامی جز طلاق نخواهد داشت. و اما چیزی که از خبر شما و خبرگزاریتون مشخصه اینه که دارین سبک زندگی غربی رو تبلیغ میکنید. مرد باشین و نظرم را بزارین.

بانوی ایرانی 1399/12/6 -15:47

چرا فکر میکنی که حق خروج زن یعنی اینکه زن خدای ناکرده قصد خیانت داره.. مگه اینکه شما آقایون با خروج از کشور به زناتون خیانت میکتین..‌ بعدشم اگه کسی خلاف شرع باشه توی ایرانم هست دیگه..‌ خیلی از خانما ورزشکار و صاخب منصب بدلیل این قانون نمیتونن خارج برن و حتی برای ارائه مقاله در کنفرانسا و همایشهای بین المللی برای خروج از کشور مشکل دارن.. اگر با همسرش مشکل داشته باشه.. لطفا منطقی فکر کنین و اینقد منفی گرا نباشین

ناشناس 1399/12/6 -17:51

بانوی ایرانی شما چرا یک طرفه قضاوت میکنید اگر خانمی رفت ووکیلش مهریه را اجرا گذاشت وبه ریش اسلام وقانون خندید چه چون بعد از عقد تمام مسئولیت زن با مرد است اگر کسی هوس خارج دارد بهتر است ازدواج نکند

هم وطن 1399/12/6 -19:02

در عقد نامه باید نوشت اگر زنی با حمایت هر یک از مراجع خارج رفت باید جایگزینی به تشخیص مرد تهیه کنه چون مر د اگر خارج بره تمام مسئولیتهاش در حال اجرا است واکر کم وکسری داشته باشه دادگاه از زن دفاع میکنه ،وهمیشخ مرد که تو ایران تباه میشه

ناشناس 6 12 پاسخ 1399/12/6 -09:37

حق طلاق، مسکن ،خروج از کشور ،حضانت فرزند،شغل وتحصیل ونفقه که در صورت عدم تمکین مشخصأ به دست زن برسد به همراه بچه داری وحد اقل نیمی از کارهای خانه که مرد باید انجام دهددر سند نکاح باید قید شود تا زن بتواند خوشبخت شود البته احترام به اقوام زن در هر صورت هم اگر قید شود بهتر است تا در رندگی مشترک هیچ مشکلی نباشد

هم وطن 1399/12/6 -20:25

بهتر نیست یک پالان هم برای مرد تهیه شود

ناشناس 1399/12/6 -23:37

ساشا خانم میگن، مرد پیدا کردی دیگه باهاش خارج نرو حداقل ،از آن گذشته مگه میشه شما نامه بزاری به همسرت بگی عزیزم رفتم خارج منتظرم نباش غذای بچه هارو بده ایران قانونی نیست رفتیم خارج فعلأ بابای

ذوالقرنین 13 3 پاسخ 1399/12/6 -09:27

خجالت اوره بعدش هم مهر رو بزارید اجرا ومهاجرت برن کشورهای دیگه تنوع طلبی وبا هر کی دوست داشتن رابطه جنسی مملکنت از دست همین وکلای بیشعور شده مالزی طرف طلاق میگیره با پول اون میره کلانشهر ها خانه مجردی وکاسبی امن عجب اسلامی اوردید

دکتر 1399/12/6 -14:06

این حق را تمام زنان دنیا دارند. شما خیلی بد صحبت کرده اید. زنان مهربان و پاکدامن ایرانی که از همه حقوق خود محروم هستند اینگونه خطاب کردید گناه است. هیچ زنی با داشتن همسر خوب به سراغ خیانت نمی رود.

ساشا 1399/12/6 -21:37

این چقدر بد بینه اگر زن تو یا دخترت یا خواهر مادرت تنها برن خارج میرن با مرد دیگه آیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگر تو ایران کسی اهلش باشه نمیتونه مرد پیدا کنه یا خودت و امثالت رو مرد حساب نمیکنی ها ؟؟؟؟؟؟

شیز 1399/12/6 -23:08

در جواب ساشا تو هم چقدر بدبینی که داری دنبال خروج از کشور می گردی مگه حالا اگه از کشور خارج نشی کسی داره خفه ات می کنه اصلا چه لزومی داره خارج بری!!!هر وقت زنت یا خواهر و مادرت خواستن بره بگو قانون ما اینه که باید با شوهر برین!!ما بد می دونیم زن تنها جایی بره والا ساشا اینقدر حرف خارج رو نزن زشته!!

سعید 1399/12/7 -00:11

در جواب شیز مگر زن معلوله خودش تنها نتونه بره چرا زن روسا و صاحب منصبا همه خارج نشینن این قوانین واسه مردمه سرشون گرم بشه ندون دنیا چه خبره شما زیاد جدی نگیر هر وقت تونستی خانمت رو بفرستی اجاز نده بره حقشو بزار کف دستش تا حالیش بشه مردش غیرت داره

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks
پیشنهاد ما
انتخابات هفت ضلعی 1400 / اصولگرایان و اصلاح طلبان گرفتار کابوس رای منفی ژنرالهای انتخاباتی / بازیگران اصلی انتخابات خرداد را بشناسید
واکسن ایرانی می زنم، نه روسی/ عید امسال با پارسال فرقی ندارد، برایش برنامه نریزید/ شاید از تابستان زندگی عادی شود
با افتخار سپاهی ام اما اسلحه دست نگرفته ام/ زنجانی به واسطه من ممنوع الخروج شد/ قرارگاه خاتم الانبیا با کدام سرمایه ایجاد شد و حالا سودش کجا هزینه می شود؟
ترور دکتر فخری زاده ایران را از برنامه هسته ای خود عقب نمی‌ اندازد/ جمهوری اسلامی به دنبال سلاح هسته ای نیست
فرزندانی که راهشان از پدر جدا شد / وقتی آقازاده‌ها می‌خواهند انقلاب را ببلعند!
روش‌های ترور موساد؛ از شلیک موتور سوار تا فعالیت گروه کیدون/ دو شهری که حیاط خلوت جاسوس‌های اسرائیل شده است
رضاشاه فراماسون نبود / چرخش پهلوی اول به‌سوی آلمانها با چراغ سبز انگلیس بود / قاجارها هم به‌دنبال توسعه ایران بودند ولی نگذاشتند / رضاخان به مجلس می‌گفت طویله! / رضاشاه نمی‌رفت، انقلاب می‌شد