معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

فعالیت قلیان‌سراها کرونا را تشدید خواهد کرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با انتقاد شدید از فعالیت برخی قلیان‌سراها در مناطق مختلف شهر، این رویه را نوعی استقبال از کرونا و تشدید این بیماری خطرناک اعلام کرد.

فعالیت قلیان‌سراها کرونا را تشدید خواهد کرد

رضایی بنا در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا در اردبیل اظهار کرد: در ایام پایانی سال ما با حجم زیادی از حضور و خرید مردم در بازار مواجه هستیم که ضرورت دارد همه با حساسیت روی این موضوع اجازه ندهیم تا پیک چهارم کرونا به شکل فجیعی در استان رقم بخورد.

وی تصریح کرد: کرونای انگلیسی به هیچ وجه کودک و بزرگسال نمی‌شناسد و در همه گروه‌های سنی درگیری ایجاد کرده و در حقیقت این ویروس شوخی‌بردار نیست و ما حق نداریم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: انتظار می‌رود مردم حداقل حضور در تجمعات را داشته باشند تا با یک مراقبت واقعی بتوانیم این ایام را پشت سر گذاشته و وارد پیک چهارم به شکل خطرناک نشویم.

رضایی بنا به کشندگی ویروس کرونا تا 30 برابر ویروس اولیه اشاره کرد و افزود: پیشنهاد می‌کنیم عموم شهروندان از دو ماسک پارچه‌ای و سه لایحه استفاده کنند تا در برابر ویروس جهش یافته انگلیسی به نوعی اقدامی پیشگیرانه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ در کنار زدن ماسک، شستشوی مرتب دست، ضدعفونی‌ها و همچنین فاصله گرفتن از اجتماعات و تجمعات توصیه جدی دانشگاه علوم پزشکی است که امیدواریم همه افراد جامعه شرایط حساس کنونی را جدی گرفته و به نوعی به گسترش بیماری کرونا دامن نزنند.

رضایی بنا اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنیم شهروندان هرگونه سفر ایام پایانی سال و عید خود را کنسل کنند چرا که انجام هرگونه سفر می‌تواند منشأ گسترش و شیوع بیشتر بیماری کرونا باشد.

وی به فوت دو نفر و ابتلا شدن 23 نفر در استان به بیماری کرونا در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و ادامه داد: همچنان اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال در شرایط زرد کرونایی قرار دارند و سایر شهرها وضعیت آبی را تجربه می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به بستری بودن 166 نفر و مراقبت‌های ویژه از 42 نفر بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: اگر روی موضوع کرونا در ایام پایانی سال حساس نباشیم، قطعا خطرات بیشتر از گذشته بروز خواهد کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها